Nezainteresirane kolege i suradnici vam mogu lako umanjiti produktivnost, ako ne pronađete način kako ih potaći na suradnju.
Jeste li ikad radili s nekim tko gotovo nikad odgovora na vaše upite (za mišljenje ili pomoć), pogotovo kad vam je njihov doprinos prijeko potreban da krenete dalje? Čini li vam se kako vaša pitanja upadaju u crnu rupu? Nezainteresirane kolege i suradnici vam mogu lako umanjiti produktivnost, ako ne pronađete način kako ih potaći na suradnju. Njihova ležernost može vas lako isfrustrirati.
Postoji način. Točnije više njih.
1. Olakšajte kolegama odgovor postavljajući jednostavno pitanje
Neki ljudi odgađaju odgovoranje na zahtjeve jer im se čine predugačkima, i onda si kažu kako će ih pogledati kasnije (a nikad im se ne vrate). Ovo možete spriječiti kada im olakšate odgovor. Primjerice, postavite “DA/NE” pitanje, kako bi mogli brzo odgovoriti (pitanje formulirajte kako "zvuči li ti to ok?", umjesto “što napraviti s ovim?"). Neka vam emailovi budu jasni i sažeti, kako ih kolege ne bi morale dugo čitati i dešifrirati poruku.
2. Najavite se, kako bi mogli odvojiti vrijeme u rasporedu za vas
Zatražite desetominutni sastanak, ili ih zamolite za kratko vrijeme za vas. Potom ih pitajte što vam treba u četiri oka.
3. Ako vam se kolege ne jave, recite im što ćete učiniti po vlastitom nahođenju
Ovo neće uvijek upaliti, ali možete isprobati poslati mail: “Ako mi ne odgovoriš do ponedjeljka, onda ću klijentima predložiti ... ,kako bi nastavili proceduru." Pritom je ključno osobi ostaviti dovoljno vremena za odgovor. Nije u redu napisati “ako mi se ne javiš u sljedećih sat vremena….”. Ostavite barem nekoliko dana kako bi vam osoba mogla odgovoriti, i upozoriti vas “Hej, ipak nemoj to napraviti. Bolje je ….” Naravno, budite kratki i jasni u upitu.
4. Promijenite sredstvo komunikacije po potrebi
Ljudi se često žale kako im kolega ili suradnik ne odgovara na mail, ali jeste li ih možda pokušali nazvati? Ljudi u pravilu odgovaraju na mailove, ali postoji i puno staromodnih osoba, stoga isprobajte drukčije sredstvo komunikacije. Uzmite telefon, i nazovite ih.
5. Izravno pitajte osobu za savjet, ili pomoć
Ako vam suradnik nikako ne odgovara na upite, zamolite ih za pomoć! Recite im neštopoput: “Primijetio sam kako mi često ne odgovaraš na mailove – želiš li drukčiji način komuniciranja kad mi treba tvoja pomoć i savjet?” To će u najmanju ruku natjerati kolegu promisliti o problemu, a možda će vam i reći zašto vam ne odgovaraju, i kako im pristupiti – primjerice inbox im je prepun, i lakše bi im bilo kad bi im došli uživo s važnim upitima, ili barem naznačili mail (flag) kao važan. Možda im odgovara slati im mailove ujutro, možda predvečer. Tko zna. Objasnite im problem, i pristojno ih zamolite za pomoć.
Stratego | Manager.ba