TIJANA ŽUNIĆ, ŽUNA MASLAC
Svoj je biznis našla u maslacu od fermentiranog vrhnja
Manager Regija 10 ožujka, 2024

Jedinstveni proizvod na tržištu Srbije, maslac od fermentiranog vrhnja, tržištu mljekara Žuna Maslac koju je 2021. godine utemeljila, ne tehnolog, nego povjesničarka umjetnosti Tijana Žunić. 

 

Žunići sami vješto oblikuju maslac drvenim udaraljkama u različite oblike za restorane sa kojima surađuju. Njihov proizvod ima jedinstvene tragove ručnog rada i pravo je malo umjetničko djelo.

"Cijeli proces proizvodnje za mene je umjetnost u čijem će rezultatu netko na kraju uživati – onim što vidi, pomiriše i okusi“, otkriva za BIZLife Tijana Žunić.


Poduzetnički duh kao poligon bez granica

Tijana ističe kako voli poduzetnički duh, jer joj pruža poligon bez granica. Prije pokretanja Žune, pored posla, mlada poduzetnica se bavila i udrugom građana Fanfare koju je osnovala kako bi razvila ideju dijeljenja – bez očekivanja nečega za uzvrat.

"Organizirali smo meni toliko drage akcije i projekte. Iako se trenutno ne mogu posvetiti udruzi, nemam srca ugasiti ju. Nije nemoguće kako će opet doći i njeno vrijeme", dodaje.

Slično je bilo i s maslacem koji pravi. U Žuna Maslac se samo "pustila", kaže. Nije bilo mnogo kalkuliranja, razmišljanja i odlaganja.


Ulaganja u mljekaru i prvi izazovi

Financijska ulaganja u obiteljski biznis na početku nisu bila velika. Osigurali su mali lokal za rad, polovnu bućkalicu i frižider.

Veće ulaganje bilo je samo vrijeme – za učenje, stjecanje znanja i bezbroj pokušaja. Kasnije su u tvrtku ulagali iz samog poslovanja, priznaje poduzetnica.

"I dalje je to mala mljekara, u 34 kvadrata sa jednim zaposlenim. Ali to nije mjerilo. Može se reći – mala mljekara velikog srca!“, napominje Tijana.

Prvi izazov za obiteljsku tvrtku bio je naći kvalitetnu sirovinu i pouzdanu mljekaru koja će im isporučivati vrhnje od kojega prave maslac. Drugi je uslijedio kada je Tijana riješila posao kojim se bave pretvoriti u malu mljekaru. Zbog toga se uhvatila u koštac s pravilnicima, procedurama i obavezama koja jedna proizvodnja mora zadovoljiti.

"Možda je najveći izazov bio kako će naš narod, koji je navikao na industrijski maslac, reagirati na drugu vrstu maslaca koja više podsjeća na zaboravljene maslace iz djetinjstva. Na sreću, ispostavilo se kako je to mnogima falilo“, kaže Tijana.

 

Žunin maslac

Žuna maslac je maslac od fermentiranog vrhnja i jedini je te vrste u Srbiji. U inozemstvu je ovaj tip maslaca cijenjen jer je zdraviji i ima intenzivniji ukus.

Sastoji se od kravljeg vrhnja i starter kultura. Tajna je uz mješavini bakterija koje se dodaju u vrhnje.

Nakon fermentacije, vrhnje zri još nekoliko dana kako bi se dobio željeni ukus i struktura. "Potom se vrhnje bućka i događa se magičan trenutak – bućkanjem nastaju dva proizvoda, maslac i mlaćenica. Maslac se ručno dodatno obrađuje drvenim alatkama kako bi se izvukao višak vode i mlaćenice iz njega.

 

Suradnje

Prvi dodir s kupcima Žuna Maslac imao je na Facebook grupi Mali proizvođači  i tada je Tijana ujedno i prvi put osjetila izravnu izloženost kritikama, i dobrim i lošim.

"Vrlo brzo sam poželjela surađivati i s restoranima, jer mi je mišljenje i prepoznavanje šefova kuhinja bilo jako važno za dalji razvoj. Čim je registrirana mala mljekara, upustila sam se u i svijet restorana i bez ikakvih veza i konekcija odnijela maslac u nekoliko kuhinja na probu", kaže Žunićeva.

Reklama "od usta do usta" se pokazala kao najbolja, a njoj je polako postajalo jasno kako se o njemu valjda ne bi ni pričalo da nema kvaliteta.

Danas surađuju s više od 20 renomiranih restorana zbog čega su veoma ponosni i zahvalni.

"To vam daje vjetar u leđa biti još bolji, a srce bude zaista presretno jer je ovo posao koji se radi prvenstveno iz ljubavi. Maslac prodajemo i u nekoliko trgovina delikatesa u Beogradu i Novom Sadu, kao i na našem sajtu“, naglašava Tijana.


 

Ponuda proizvoda u obiteljskoj mljekari

Mljekara Žuna Maslac u stalnoj ponudi ima neslani i slani maslac. Budući Tijana obožava suradnje, prave i maslac s Oro Nero crnim češnjakom i sa Zlobex kajen paprikom.

Sezonski, u proljeće je tu uvijek maslac sa srijemušem i orasima, koji je mnogima omiljen. Zimi u maslac dodaju koštanu srž, pečeni češnjak, peršin, sol i papar.

"Ovaj specijal, na žalost mnogih njegovih fanova, više nećemo moći proizvoditi, ali ćemo rado podijeliti recepturu. Također, naši stalni proizvodi su i mlaćenica, krem freš i slane karamele“, otkriva poduzetnica.

 

Planovi

Tijiana Žunić ima mnogo planova i raznih ideja za njihov dalji rad i razvoj. Međutim, posao kojim se bavi ju je naučio i strpljenju, te zna kako ne može sve odmah.

Trenutno unaprjeđuju proizvodnju, planiraju uključiti još nekoga u proces rada, jer će tada, kako kaže, onaj kreativniji dio posla moći više doći do izražaja.

"Planiramo da se naši proizvode koriste u još više kuhinja, kako kućnih tako i restoranskih, jer će sigurno obogatiti mnoga jela. Želimo ljudima približiti vrijednost maslaca koji je napravljen sporo, koji poštuje prirodu i ne žuri, koji nema u sebi ništa što ne dolazi iz prirode i koji podrazumijeva puno ručnog rada. Želimo i da uz naš maslac neka nova djeca rastu i u pola noći znaju razliku između maslaca i margarina“, zaključuje Tijana za BIZLife.

 

Izvor: BIZLife
Prilagodba: Manager.ba

Video
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti
Savjeti