PROPERTY MANAGEMENT
Kako je moderna tehnologija osigurala neprekidan troznamenkasti rast mostarske kompanije
Manager BiH 21 ožujka, 2024

Property management kao grana turističke industrije u Bosni i Hercegovini još nije na razinama kao u nekim drugim zemljama Balkana, poput Hrvatske. Ipak, postoje ljudi i kompanije koje godinama ulažu veliki trud i educiraju tržište kako bi se to promijenilo. 

 

Iako ima veliki turistički potencijal koji do sada još nije iskorišten u dovoljnim kapacitetima, turizam kao industrija u BiH polako uzima sve veći zamah, a time raste i važnost property managementa.  

 

Rentlio blog razgovarao je s Goranom Novakom, vlasnikom tvrtke Mostar Property Management – full service agencije koja pruža kompletnu uslugu upravljanja smještajnim jedinicama – od upravljanja prodajom na OTA kanalima (Booking, Airbnb…), do komunikacije s gostima te check-in i check-out kao i održavanje i čišćenje jedinica.   


Razgovor s prijateljima potakao osnivanje

Još 2016. godine Goran je u razgovoru s prijateljima došao na ideju pokrenuti property management djelatnost na području Bosne i Hercegovine. S obzirom kako živi i radi u Dubrovniku, koji je ujedno i jedno od napoznatijih hrvatskih turističkih odredišta, prepoznao je potencijal u djelatnosti upravljanja smještajnim jedinicama. Kako je i sam bio vlasnik apartmana u Mostaru, pokretanje property management djelatnosti bio je i logičan korak ka onome što je slijedilo. 

Kako bi testirao potencijal iznajmljivanja u BiH, Goran je postavio vlastiti apartman na Booking i Airbnb. Uskoro je dodao još jedan apartman koji je potvrdio njegovu pretpostavku – property management kao djelatnost u BiH ima veliki potencijal. 

Početak i akvizicija prvih klijenata je bili su daleko od idealnog prije svega jer su property management kao grana turističke industrije i korištenje online prodajnih kanala u BiH bili relativna nepoznanica među stanovništvom te nedovoljno iskorišteni.

 

 

U prvoj godini nakon pokretanja djelatnosti Goran i kolega upravljali su sa 6 apartmana. Kako bi olakšali akviziciju novih klijenata, fokus su preusmjerili ka kreiranju online prisutnosti putem društvenih mreža i web stranice što im je znatno olakšalo komunikaciju i prezentiranje usluga koje su pružali. Istraživanje tržišta, praćenje što drugi rade, ulaganje u kreiranje sadržaja i oglašavanje putem Facebooka te pisanje sadržaja za web stranicu, kroz koji su educirali tržište i prezentirali prednosti property management usluga, pokazali su se kao ispravan i isplativ smjer.


Neprekidan rast

Od početnih 6 apartmana u prvoj godini, Goran je otvoreno rekao kako je portfelj klijenata rastao 100% iz godine u godinu. 2023. godinu završili su na 197 smještajnih jedinica, a Goranova pretpostavka je da će taj broj u 2024. narasti do 250-300 jedinica. 

Od navedenih 197 smještajnih jedinica, Mostar Property Management upravlja s 40-ak vila dok se ostatak jedinica odnosi na apartmane. Kompanija se prvenstveno fokusira na upravljanje smještajnim jedinicama na području Mostara uz upravljanje s nekoliko apartmana na području Dubrovnika.

Zahvaljujući iznimno visokoj razini usluga koje pruža te prihodima koje ostvaruju svojim klijentima, Mostar Property Management izgradio je prepoznatljivi brend na BiH tržištu čime je i akvizicija novih klijenata sada znatno lakša. Zadovoljstvo klijenata u konačnici je rezultiralo i time da ih klijenti rado preporučuju čime je word of mouth postao jedan od ključnih načina akvizicije novih klijenata. 


Izazovi property managementa

Jedan od najvećih izazova s kojima se Mostar Property Management susreće je što cjelogodišnja sezona u BiH ne postoji. Unatoč brojnim prirodnim ljepotama i bogatoj povijesti, najveći priljev turista prisutan je u ljetnim mjesecima kada kompanija i ostvaruje najveće prihode. Preostali dio godine kada je potražnja za rezervacijom smještaja znatno niža izazov je s kojim se Goran već godinama susreće, no zahvaljujući dobroj organizaciji i pametnom upravljanju troškovima i prihodima, Mostar Property Management kompanija izrasla je u vodeću kompaniju za upravljanje smještajnim jedinicama na području BiH koja danas zapošljava 8 zaposlenika. 

Goran navodi i druge izazove, nedovoljnu svijest i razumijevanje property management usluga i nedovoljna svijest o mogućnostima i prednostima korištenja online prodajnih kanala, nepovjerenje prema kartičnom plaćanju i nedovoljno razumijevanje tehnologija poput channel managera i PMS sustava, upravljanje dinamičnim cijenama i sl. Tu su i nerealna očekivanja klijenata i ignoriranje savjeta agenata.

Kako bi doskočili navedenim izazovima, Goran i njegov tim redovno ulažu napore u edukaciju stanovništva. 

 


Kako mjere uspješnost poslovanja?

Jedan od ključnih pokazatelja uspješnosti poslovanja je broj smještajnih jedinica kojima upravljaju. Kao i svaka property management agencija, teže stvaranju što većeg portfelja no Goran naglašava kako puno pozornosti pridaju kontroliranom rastu usklađenom s njihovim kapacitetima. 

Veći portfelj podrazumijeva i veće prihode koje kompanije ostvaruje što je također jedan od važnih pokazatelja uspješnosti, kao i broj zaposlenih koji raste sukladno s rastom ostalih segmenata poslovanja. 

Veliku važnost pridaju zadovoljstvu svojih klijenata pa tako jako paze da svakom klijentu pruže maksimalnu razinu usluge s fokusom na kvalitetu.


Kako se Rentlio uklapa u cijelu priču?

Mostar Property Management klijent je Rentlija već punih 6 godina. Iako u početku nije sve bilo savršeno, s obzirom kako je Rentlio tada tek dvije godine postojao na tržištu, Goran je odlučio kako će Rentlio biti tehnološko rješenje na njihovom putu ka izgradnji vodeće property management kompanije na području BiH. Ukazano povjerenje se isplatilo jer je Rentlio izrastao u vodeću regionalnu hospitality-tech kompaniju čija se tehnološka rješenja koriste u preko 40 zemalja svijeta.  

Kao glavne prednosti Rentlija, Goran izdvaja iznimnu korisničku podršku koja na svaki upit odgovara unutar nekoliko minuta te isto toliko brzo riješava probleme koji se pojave. Rentlio Channel Manager i sinkronizacija kanala od ključne su važnosti kako ne bi došlo do preklapanja rezervacija i kako bi se smanjio ručni rad zaposlenika te izbjegle pogreške prilikom upravljanja prodajnim kanalima. Jednostavnost korištenja, intuitivni kalendar te automatizacija svakodnevnih poslovnih procesa rezultiraju velikom uštedom vremena što zaposlenicima kompanije omogućuje da više vremena posvete klijentima i gostima te povećanju portfelja kompanije.  

Goran je jasno napomenuo kako je korištenje Rentlija odigralo značajnu ulogu u rastu portfelja kompanije – od početnih 6 apartmana do brojke od skoro 200 smještajnih jedinica, s godišnjim rastom od 100% iz godine u godinu. 

“Korištenje Rentlija odigralo je važnu ulogu u rastu portfelja kompanije. Zahvaljujući uštedi vremena na administraciji i optimizacijom poslovnih procesa, od početnih 6 apartmana došli smo do skoro 200 smještajnih jedinica.”, Goran Novak, vlasnik kompanije

Mostar Property Management je kompanija koja na području BiH diže standarde u svakom pogledu s posebnim naglaskom na upotrebu tehnoloških rješenja. Uz Rentlio kao ključni alat za upravljanje smještajnim jedinicama, kompanija koristi i Pricelabs tehnološko rješenje koje je integrirano s Rentlio PMS sustavom, a koje uvelike podiže prodajne rezultate. Goran nam je otkrio i da rade na izradi welcome aplikacije za goste koju će također integrirati s Rentlio sustavom putem API-a. Radi se o aplikaciji putem koje će gostima biti dostupne sve informacije vezane za objekt, a sadržat će i vodič s preporukama za restorane, caffe barove, atrakcije, izlete i još mnogo toga. Ovo je dodatni iskorak kompanije da upotpuni svoju uslugu i ponudi gostima znatno više od samo smještaja, ali i da vlasnicima objekata olakša komunikaciju s gostima te ih u potpunosti oslobodi od administrativnih obaveza i ponavljajućih upita gostiju.


Manager.ba

 

Povezani članci

1

2

Video
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti
JELENA ČAČULOVIĆ, WELTPLAST
Tvrtku tretiramo kao dijete u obitelji