BLAGDANI
STVARA LI VAM KUPOVINA STRES?: Ovo su najpoželjniji blagdanski tech pokloni
Manager.ba/Poslovisvijet.ba Svijet 22 prosinca, 2017

Microsoft je svojim istraživanjem najavio svima onima koji će kupovati poklone za dolazeće blagadne da se pripreme na malo više stresa nego obično, jer dok su kompjuterski uređaji najpoželjniji pokloni ove godine, ipak izlažu kupce velikom stresu prilikom kupovine i odabira.

Naime, na raspolaganju je najveći izbor nego ikada do sada – laptopi, tableti, standardni računari, “phablets” i tableti koji imaju iste mogućnosti kao standardni računari, što podrazumijeva da unatoč postojanju velikog izbora tehnoloških poklona za svakoga ovaj izbor može natjerati neke ljude da osjete veliki pritisak.

Microsoft istraživanje je obuhvatilo 7.500 europskih potrošača (među kojima je i više od 600 iz Bosne i Hercegovine) i otkrilo je da više od tri četvrtine, njih 78 posto, na svojoj listi ima tehnološke poklone, ali istovremeno pokazuje da potrošači kupovinu ovih poklona doživljavaju kao veoma stresnu tijekom praznične sezone.

Pokloni čija je kupovina najstresnija su: kompjuterski uređaji (39 posto), garderoba (26 posto), nakit i satovi (11 posto), stvari za kuhinju i domaćinstvo (9 posto), perfemi (8 posto), priopćio je Microsoft.

Gotovo polovina potrošača (49 posto) u Europi je identificirala kupovinu kompjuterskih uređaja veoma dugotrajnom, a taj broj je veoma sličan i u Bosni i Hercegovini (45 posto).

Nadalje, ispitanici nisu imali dovoljno samopouzdanja da stave tehnološke poklone na listu želja. Tako, 26 posto ispitanika u Europi, a 18 posto u BiH je zabrinuto da bi proces odabira oduzeo mnogo vremena, kao i sama kupovina kompjuterskog uređaja kao poklona, a njih 27 posto u Europi, a 13 posto u BiH je priznalo da ne razumije različite opcije i uređaje koji su u ponudi.

Oko 36 posto ispitanika u Europi i BiH će zamoliti osoblje u tech prodavnicama za pomoć, dok će ostatak da se okrene prijateljima i rodbini za savjet za koje misle da imaju znanje.

“Sa Windowsom 8.1. nam je stigao i novi val inovativnih uređaja za korisnike – od praktičnih i mobilnih tableta i 2-u-1 uređaja do produktivnog iskustva koje se očekuje od notebookova i sve u jedan uređaja – na dodir i sa novim Windowsom. Za svakoga po nešto, s mnogo opcija i za različite budžete. U tom moru izbora ponekad nam je potreban savjet u kojem pravcu da krenemo kada biramo odgovarajući poklon i svakako savjetujemo potrošačima da razmisle o osobi za koju kupuju, uključujući njihove interese i potrebe za koje će koristiti uređaj”, savjetuje direktorica Microsoft BiH Lejla Zukić-Krivdić.

Za primjer je navela da ukoliko se poklon kupuje za stariju osobu koja želi da održava kontakt s obitelji, a nije baš tehnološki osvještena, razmislite o uređaju koji ima ugrađenu kameru za Skype i jednostavan ekran na dodir.

Za kompjuterske uređaje jednako su zainteresirani i muškarci i žene. Kod muških ispitanika u Europi to je 54 posto, a u BiH 67 posto, dok je kod europskih žena 38 posto ispitanica izrazilo želju za kompjuterskim uređajem, a u BiH njih čak 64 posto.

Muškarci ne vole pitati za pomoć pri izboru poklona i preferiraju da sami istraže online recenzije, njih čak 52 posto u Europi, a u BiH 69 posto. Ženama je, pak, draže da u osobnom kontaktu sa osobljem u prodavnicama odaberu koji će uređaj kupiti, njih oko 40 posto u Europi i u BiH.

Sa tako širokim izborom uređaja na ponudi ove godine, koji nudi unaprjeđenja u obradi podataka, dužini trajanja baterija, kao i oblika uređaja, Microsoft je kreirao tehnološki priručnik za kupovinu kako bi pomogao potrošačima da pojednostave izbor i pomogne im da odaberu perfektan uređaj za sebe ili za poklon prijateljima i najbližima.

Od stresnih talijanskih muškaraca do nepovjerljivih potrošača u Rusiji, istraživanje je otkrilo i interesantne različitosti između europskih naroda. Tako npr. talijanski muškarci su više pod stresom kada kupuju kompjuterske uređaje (56 posto) nego su to žene u Italiji (25 posto).

Kupci u Bosni i Hercegovini su na vrh liste stavili ugodnost prilikom kupovine tehnoloških poklona (61 posto), a iza njih je Hrvatska s 57 posto i Bugarska s 56 posto.

Na drugom kraju liste su kupci u Rusiji s 18 posto ispitanika koji uživaju u kupovini tehnoloških poklona.

Laptopi su najpoželjniji tech pokloni u Bugarskoj s 25 posto ispitanika, potom na drugom mjestu tableti s 23 posto, dok su smart telefoni na trećem mjestu s 20 posto ispitanika.

Suprotno stavu većine Europljana, 28 posto ispitanika u Hrvatskoj smatra da je kupovina garderobe veoma stresna dok njih 21 posto smatra da je stresno kupovati kompjuterske uređaje.

U Bosni i Hercegovini, 100 posto žena koje su sudjelovale u istraživanju željele bi na poklon dobiti neki kompjuterski uređaj za ovu blagdansku sezonu.

Istraživanje je provedeno među 7.500 potrošača iz Austrije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Hrvatske, Češke Republike, Mađarske, Irske, Italije, Latvije, Litvarnije, Norveške, Poljske, Portugala, Rumunjske, Rusije, Španjoslke i Ukrajine, priopćio je Pristop.

Najnovije vijesti
Video
ALISA GEKIĆ, LINK
LiNK je kreirao više od 4.000 radnih mjesta
"IMAM IDEJU" - MARIJA ĆEŠKIĆ
Coralov "Marshal plan" i branding Hercegovine mogu biti rješenje
IVICA JAKIĆ
Od fotografa glazbenih zvijezda do vizionara goriva budućnosti