TOMISLAV GRUBIŠIĆ
MEDIATOOLKIT: Hrvatski izum koji se prodao u 60 zemalja
Manager.ba/SlobodnaDalmacija Regija 25 srpnja, 2018
vecernji.hr
Izvor fotografije:
Vecernji.hr

Tomislav Grubišić, suvlasnik tvrtke "Mediatoolkit", ovih dana je privukao pažnju i stranih i domaćih medija navevši da su se pojmovi vezani uz Hrvatsku tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva tražili kao nikad prije, a konkretno je naveo i koliko se puta Hrvatska spomenula u tisućama internetskih izdanja stranih medija.

No, ono što je najzanimljivije jest da je taj alat za pretraživanje i analizu hrvatskih ruku djelo, prodao se diljem svijeta, a podatke je koristio i utjecajni britanski list Guardian. Sasvim dovoljno za razgovor s Grubišićem.

Preuzeto: Slobodna Dalmacija 

Što je "Mediatoolkit"?

– "Mediatoolkit" je alat koji prati koliko se neka riječ spominje na internetu. On svakih pet minuta "pročita" sve što je napisano na više od 100 milijuna portala i društvenih mreža.

Ako se neki pojam spomenuo, pošalje obavijest korisniku i radi analize. Može se pratiti svaka tema: za minutu znamo ako portal iz Senegala objavi nešto o Hajduku.

Razvili smo ga da pomognemo PR-ovcima i marketinškim stručnjacima. Ako je nešto loše, stignu reagirati. Ako je dobro, možda mogu nadograditi na tu popularnost.

Mogu mjeriti koliki efekt imaju poruke koje su poslali. 

 

Je li taj alat izvorni hrvatski proizvod?

 

– Da, napravljen je u Zagrebu, gdje nam je i glavni ured, a zaposlenici su iz raznih dijelova Hrvatske, od Slavonaca do Dalmatinaca. Prosjek godina je 26.

Nama je cilj da uspijemo iz Hrvatske. Otvoreni smo, naravno, i prema strancima, ali želimo pružiti priliku što više mladih ljudi ovdje.

Trenutačno nas je dvadeset u tvrtki i, evo, iskoristio bih priliku da pozovem mlade koji ovo čitaju da nam pošalju svoj životopis. 

 

Što je taj alat pokazao tijekom ovog prvenstva?

 

– Pokazao je da nikad ništa u povijesti Hrvatske nije donijelo toliko popularnosti našoj državi kao uspjeh naše reprezentacije na Svjetskom prvenstvu.

Pratimo teme za klijente iz više od 60 zemalja i nikad nismo vidjeli ništa slično.

Pratimo i brendove koji su službeni sponzori prvenstva, koji su u sponzorstvo uložili više nego što Hrvatska turistička zajednica ima godišnjeg budžeta.

Za usporedbu: oni su imali oko 70 tisuća spominjanja, a Hrvatska milijun. 

 

Koliko su ljudi često pretraživali pojam "Croatia" i druge vezane uz našu zemlju?

 

– To je teško izmjeriti budući da se svaka pretraga računa zasebno u Googleu, za različite jezike i države. Jedino što mogu reći jest da je definitivno taj broj u svakoj zemlji veći nego ikad prije. 

 

Kad je ta pretraga bila na vrhuncu?

 

– Nakon finala je definitivno bilo najviše pretraga o Hrvatskoj.

No ima jedna zanimljivost vezana uz pretraživanje nakon polufinala:

U Engleskoj se dan nakon društvenim mrežama počela širiti vijest da će Hrvatska biti diskvalificirana s prvenstva, što je rezultiralo golemim brojem pretraga engleskih navijača (više od 100 tisuća pretraga) na tu temu i to je taj dan bila jedna od top-pretraga u Velikoj Britaniji. Eto kako se brzo dogode lažne vijesti. 

 

Jesu li pretraživani naši igrači?

 

– Itekako! 

 

Tko je na internetu, po tim pretragama, bio i najpopularniji od naših reprezentativaca?

 

– Najviše je pretraga, naravno, bilo za Luku Modrića, zatim za Marija Mandžukića, a najveći skok u odnosu na inače ostvario je Ante Rebić.

Slična je situacija i s brojem objava – najpopularniji je Modrić (34% svih objava o igračima), a u vodećih pet nalaze se još Rakitić (12%), Mandžukić (12%), Perišić (6%) i Lovren (6%). 

 

Jesu li pretrage vezane samo uz sport, ili se, recimo, interesiraju i o našoj zemlji?

 

– Dosta pretraga jest o sportu, ali ljude zanima općenito sve o Hrvatskoj – gdje se nalazimo, na kojem kontinentu, hrvatski otoci, odakle nam takav grb, zašto smo tako dobri u sportu...

Stvarno svašta pretražuju: od predsjednice do toga je li voda u Hrvatskoj pogodna za piće.

Mali broj ljudi je "guglao" i u kojoj se državi nalazi Hrvatska. Čak se raspituju zašto Hrvatska nije momčad u FIFA 18, Playstation igri koju igra 42 milijuna nogometnih fanova u svijetu.

Htjeli bi igrati kao naša reprezentacija, ali, nažalost, zasad ne mogu. Nakon ovog uspjeha vjerujem da će se i to promijeniti. 

 

Znate li iz kojih se zemalja najviše "guglalo" Hrvatsku?

 

– To je zanimljiv podatak. Najviše su nas pretraživali iz zemalja s kojima smo igrali utakmice i Europljani, što je očekivano – oni svi znaju za Hrvatsku, a prvenstvo im je ponovno na nju skrenulo pozornost.

No, puno veći porast u broju pretraga bio je u zemljama u kojima slabije znaju za nas: Kenija, Zimbabve, Singapur, Ujedinjeni Arapski Emirati i zemlje Južne Amerike.

Zapravo vrlo pozitivna vijest: napravili smo brend tamo gdje nemamo novca za poslovnu promidžbu. Treba i na to gledati uz turizam. Recimo, Singapur je nama važno tržište, a dosta IT tvrtki iz Hrvatske posluje s Afrikom i Azijom. 

Koliko su svjetski mediji spomenuli Hrvatsku, kao i tko je sve kupio ovaj alat, pročitajte NA OVOM MJESTU