POSLOVNI SAVJETI
6 grešaka malih tvrtki kod web dizajna
Manager.ba/dizajner.ba BiH 20 veljače, 2018

Facebook, Twitter

Za malu tvrtku, web stranica je vitalni dio marketinških napora. Posjetitelji će doći na vašu web stranicu zbog određenog razloga, pitanja ili interesa, i vi trebate osigurati da posjetitelj, vaš potencijalni klijent sazna odgovore na svoja pitanja i kupi vaš proizvod ili uslugu.

Ukoliko je vaš web loše dizajniran, lako možete izgubiti tisuće maraka direktno, gubitkom klijenata koji nisu našli pravu informaciju, i desetke tisuća indirektno – gubeći one klijente koji bi se odlučili za suradnju s vama ukoliko bi naišli na dobro predstavljene, prave informacije. Z

Započnite izradu vaše web stranice, pazeći da ne ponovite neke od najvećih grešaka među vlasnicima malih tvrtki:

1. Brzina izrade prije kvalitete

Umjesto da se usredotočite da web stranicu završite u što je moguće kraćem vremenskom okviru, prvo morate istražiti ciljanu grupu kupaca na vašem tržištu. Nakon toga, dizajnirajte web stranicu uzimajući u obzir istraživanje. Na primjer; ukoliko je vaša ciljana grupa kupci u starijoj životnoj dobi, vjerojatno želite povećati tekst. Ukoliko su vaši kupci ipak mlađa generacija, trebali biste vaš web prilagoditi mobilnim uređajima.

2. Šaren i blještav dizajn

Mi u Dizajner-u se bavimo profesionalnim dizajnom i razvojem web stranica, i svjesni smo da – ukoliko želite biti uspješni na internetu morate se usredotočiti na reklamiranje vašeg proizvoda ili usluge, ne na blještave gumbove i šarene oglase. Vaši posjetitelji moraju znati što će pogledati na vašoj stranici kada je otvore. Plus, blještave web stranice ne izgledaju dobro na mobitelima ili tabletima. Zapamtite: kada posjetitelj dođe na vašu web stranicu, vjerojatno već zna što želi od nje. Ukoliko u roku od tri sekunde ne zaključi što će sljedeće uraditi, vjerojatno se morate vratiti na početak – tablu za skiciranje vaše nove web stranice.

3. Bez jasnog poziva na klik/akciju

Što želite da posjetitelj uradi kada posjeti vašu web stranicu? Želite da kupi vaš proizvod, kontaktira vas, ili da se prijavi na newsletter? Vi trebate reći posjetitelju što je sljedeći korak i kada ga treba poduzeti (Idealno – odmah). Vaš sadržaj web stranice mora odgovoriti na pitanje: “Što ja time dobivam?” i onda pozvati posjetitelja na klik.

4. Plaćate previše – ili premalo

Klijenti nas često kontaktiraju nakon što su zaposlili jeftinog dizajnera, prepustili im poslovne odluke koje su bile pogrešne, i završili s groznim proizvodom. U isto vrijeme, pažnju dobivaju preskupe agencije koje posluju s velikim brendovima, i često vlasnici malih tvrtki i nisu svjesni da im nemogu puno pomoći na njihovom tržištu. Jednostavno rečeno: nemojte rasipati vaš budžet na web stranicu, nego istražite tržište da budete sigurni da dobijate kvalitetan proizvod.

5. Isti sadržaj mjesecima/godinama

Klijenti očekuju da vaš web sadrži najnovije informacije o vašim proizvodima, uslugama, i tvrtci. Ukoliko web to ne sadrži, jednostavno će pretpostaviti da više ne poslujete, ili da niste inovativni, tj. da ste iza konkurencije. Vaš sadržaj mora zadovoljiti potrebe posjetitelja, potencijalnog klijenta, i biti osvježavan kako se stvari mjenjaju.

6. Pokušaj da se čitavo tržište odredi kao ciljano

Ova se greška pojavljuje kada se iz temelja ne istražuje tržište; vaša web stranica će biti smeće ukoliko pokušate udovoljiti svakom posjetitelju koji će doći na vašu web stranicu. Najbolje je odrediti grupu posjetitelja koji vas najčešće posjećuju i prilagoditi im web stranicu za optimalno iskustvo za njih. Ukoliko pokušate udovoljiti svima – vrlo vjerojatno nećete udovoljiti nikome. Vaša web stranica je često klijentovo prvo iskustvo s vašim brandom. Ukoliko nemate web stranicu koja pruža dobro iskustvo, mislite li da će se klijent odlučiti za vas? Zapamtite – prvi dojam je sve. Ne dopustite da vaš klijent pravi predrasude o vašem poslu zbog loše dizajnirane web stranice.