Tko ne bi želio da se bavi svojom strašću, da bude sam sebi šef, da postavi vlastite ciljeve i da se trudi da ih ispuni?
Uz to, kao što će vam reći svako ko je ikada pokrenuo vlastiti biznis, poduzetništvo je podjednako izazovno koliko i uzbudljivo.
Dakle, ako ste poduzetnik koji želi započeti i održati uspješan posao, trebat će vam neko vodstvo, savjet, iskustvo nekog tko je to već prošao.
Neki stručnjaci nisu imali problem podijeliti svoje znanje i istraživanja, te su izdvojili neke korake koje trebate (is)pratiti kako biste postali uspješan poduzetnik/ca — čak i ako nemate novca ili iskustva.
Sam svoj šef je uzbudljivo ali nije lako
Biti sam svoj šef, raditi sve stvari, žuriti se da postignete svoje ciljeve — za mnoge ljude, preduzetništvo je krajnji cilj karijere.
Ali koliko god zvučalo sjajno vođenje vlastitog biznisa, to je i nevjerovatno teško.
Koliko teško? Ako se uzme u obzir činjenica da čak 90% startupa propadne, znači da nije lako.
Poduzetnici su također anksiozniji od drugih ljudi i doživljavaju više svakodnevnog stresa. Na kraju krajeva, kada ste odgovorni za krajnji rezultat, svaki pad pada na vas osobno.
Ali, evo dobrih vijesti: Osnivanje kompanije može biti jedna od najnagradnijih, najuzbudljivijih i najzanimljivijih prilika koje ćete ikada dobiti.
Ako ste svjesni rizika i još uvijek niste sigurni da budete poduzetnik, koristite strategije i savjete iz ovog "vodiča".
Kako postati poduzetnik?
Sjajne ideje mogu doći s bilo kojeg mjesta, a nezadovoljene potrebe često čine najbolje poslovne ideje. Ovdje ćemo podijeliti savjete za brainstorming. Kada dobijete ideju, možete započeti svoje poduzetničko putovanje.
Identificirajte profitabilne startup ideje.
Identificirajte i fokusirajte se na rastuću kategoriju (ili kategorije).
Ispunite nedovoljno zadovoljenu potražnju.
Napravite nešto bolje (ili jeftinije) od onoga što postoji.
Povežite se sa drugim poduzetnicima.
Istražite prijave patenata.
Imajte brainstorming sesiju.
Istražite tržište i svog kupca
Okružite se mentorima.
Pronađite suosnivača.
Identificirajte profitabilne startup ideje
Ovo se može podrazumijevati, ali svaki uspješan startup je podržan dobrom idejom — proizvodom ili uslugom s dovoljno uvjerljivom vrijednosnom ponudom da potencijalni klijenti kažu: "Wow".
Pitajte svoje prijatelje šta ih frustrira. Osnivači često dobijaju zlato kada pitaju o frustracijama svojih prijatelja.
Mnogi uspješni osnivači su dobili inspiraciju iz izazova koji su mučili njih i njihove prijatelje.
Dok razmišljate, zamolite svoje prijatelje da prate svakodnevne stvari koje ih nerviraju. Prođite kroz njihove liste i potražite probleme koje biste mogli riješiti.
Inspirirajte se drugim startapima u nastajanju. Provjera onoga što su drugi ljudi smislili može biti odličan način da pokrenete vlastiti misaoni proces.
Identificirajte i fokusirajte se na rastuću kategoriju (ili kategorije)
Stručnjaci za licenciranje i stratezi za intelektualnu svojinu preporučuju da odaberete kategoriju koja vas fascinira, ali nije pretjerano konkurentna. Izbjegavajte industrije koje su notorno izazovne, poput industrije igračaka jer toliko ljudi stvara u tom prostoru.
Lakše ćete licencirati svoje ideje ako se fokusirate na kategorije proizvoda koji rastu i koji su prijemčivi za otvorene inovacije. Nakon što odaberete kategoriju, trebate proučiti sve proizvode u toj kategoriji.
Koje su prednosti svakog proizvoda i kako se razlikuju? Koja je njihova strategija pakiranja i marketinga? Šta kažu recenzenti? Koja su potencijalna poboljšanja? Nakon što odaberete proizvod, razmislite o pitanjima kao što su: Šta se može učiniti da se to poboljša? Mogu li dodati novu funkciju? Šta je sa drugačijim materijalom? Mogu li ga nekako personalizirati?
Ispunite nedovoljno zadovoljenu potražnju
Ne morate ponovo izmišljati točak ako nema dovoljno točkova. Mnogi ljudi započinju uspješan posao nakon što uoče prazninu na tržištu.
Na primjer, možda saznate da postoji nedostatak visokokvalitetnog outsourcinga prodaje. Budući da imate iskustva u razvoju prodaje i vođenju računa u prodajnim kompanijama u ranoj fazi, možda ćete odlučiti ponuditi ovu uslugu tehnološkim startupima.
Napravite nešto bolje (ili jeftinije) od onoga što postoji
Ne morate uvijek razvijati nešto potpuno novo. Ako možete ponuditi postojeći proizvod po nižoj cijeni, boljem kvalitetu ili idealno, oboje, imat ćete mnogo kupaca.
Još bolje, očigledno postoji potražnja. Dok budete provodili dan, napravite listu svega što koristite. Zatim pregledajte listu za nešto što biste mogli poboljšati.
Povežite se sa drugim poduzetnicima
Pronađite događaje u lokalnoj startup zajednici.
Ne samo da će vam umrežavanje s drugim poduzetnicima pomoći da izgradite vrijedne odnose, već će vam dati i mnogo ideja.
Istražite prijave patenata
Ne preporučuje se potpuno kopiranje bilo kakvih izuma, ipak, pregledavanje sličnih dokumenata može vam dati dobar osjećaj kuda je usmjeren određeni prostor i kako svoj "izum" možete učiniti još boljim.
Istražite zakonodavni okvir u svojoj zemlji.
Napravite brainstorming sesiju
Ako trebate da pokrenete svoj kreativni "sok", pozovite još tri do pet ljudi koji su poduzetnički orijentirani na sesiju brainstorminga.
Zamolite sve da dođu spremni da razgovaraju o određenoj kategoriji proizvoda ili pitanju i postavljaju mnogo "zašto" pitanja. Zašto ne, zašto da.
Odgovori mogu dovesti do nekih sjajnih ideja.
Istražite tržište i svog kupca
Potvrdite svoju startup ideju istraživanjem ličnosti kupca. Odlično, imate ideju. Ali nemojte još napustiti svoj "redovni" posao.
Prije nego što uđete "all in", morate znati da li će drugi ljudi zaista željeti vaš proizvod.
Kako biste sigurno procijenili održivost vašeg proizvoda na tržištu, počnite s razumijevanjem ličnosti vašeg kupca, odnosno stvarnih ljudi kojima planirate prodati. Ako vaš proizvod ne služi potrebama, oni neće biti zainteresirani, bez obzira koliko inovativan ili cool bio.
Zato su ličnost kupca i istraživanje tržišta toliko važni. Nakon što ste identificirali svog idealnog klijenta, intervjuiranje ljudi koji odgovaraju zahtjevu trebalo bi biti važna komponenta vašeg istraživanja.
Napravite i radnu demonstraciju vašeg proizvoda, pitajte šta im se sviđa, a šta ne, koliko bi platili za to, koliko često bi ga koristili itd.
Okružite se mentorima
Imajte na umu da vaš MSP vjerojatno neće biti dovoljan da ostanete konkurentni u tržišnim kategorijama koje odaberete, posebno ako imate velike snove o svom startupu.
Sada dolazi ciklus: generiranje interesa i potražnje (marketing proizvoda), osiguravanje kupaca (prodaja proizvoda), mjerenje zadovoljstva, poboljšanje proizvoda na osnovu povratnih informacija… i ponovite.
Optimizacija svih dijelova stvara prihod potreban za ulaganje u proizvod, a ulaganje u proizvod stvara dodatni interes od:
Zadovoljni klijenti kreiraju preporuke od usta do usta
Konkurentnije ponude koje privlače nove kupce
Pronađite suosnivača
Uobičajena mudrost kaže da biste trebali tražiti suosnivača kada započinjete novi posao.
Postoje tri glavne prednosti suosnivača:
Lakše je dobiti sredstva - Bez obzira da li više osnivača zaista doprinosi uspjehu kompanije, mnogi investitori rizičnog kapitala vjeruju da to čini. Nerado podržavaju solo osnivače.
Imate emocionalnu podršku - Vođenje kompanije je stresno, uzbudljivo i jedinstveno iskustvo.
Ako se sami vozite emocionalnim toboganom, nećete imati s kim da slavite tokom uspona - ili preživite padove.
Suosnivač točno razume kroz šta prolazite i čini da se osjećate manje usamljeno.
Suosnivači mogu pružiti različite vještine, znanja i veze - Možda ste odlični u prodaji, dok je vaš suosnivač više tehnički.
Imate mnogo veza, a oni su zapravo i ranije započeli posao. Odabir suosnivača s besplatnim životopisom odličan je način da povećate svoje izglede za uspjeh.
Ali postoje i nedostaci suosnivača:
Može doći do sukoba- Vi i vaš partner se neizbježno ne slažete. Malo zdravog neslaganja je produktivno, ali ako relativno brzo ne pronađete rješenje, izgubit ćete dragocjeno vrijeme i energiju.
Osim toga, mogli biste narušiti moral cijelog tima.
Morat ćete podijeliti dionički kapital - Ako ste jedini vlasnik svoje kompanije, počinjete sa 100% kapitala.
Kako vrijeme bude prolazilo, a vi zapošljavate više ljudi i/ili primate sredstva, raspodijelit ćete taj kapital - ali ćete vjerovatno dati 0,005% do 35% jednom subjektu, ovisno o tome ko su.
Ako imate suosnivača, automatski se odričete 40-60% svoje kompanije u jednom potezu.
Pronalaženje jednog može biti teško - Može biti zaista teško pronaći nekoga sa istom poslovnom etikom, radnim navikama i komplementarnom osobnošću.
Osim toga, oni moraju vjerovati u vašu viziju, doprinijeti pravim vještinama i imati želju da budu vaš suosnivač na prvom mjestu. To je težak zadatak.
Vrijedi napomenuti da je analiza tisuću uspješnih startupa pokazala da je više od 46% imalo samo jednog osnivača.
Donesite odluku na osnovu vaše situacije, a ne tradicionalnog savjeta.
Gdje pronaći suosnivača ?
Ako odlučite da želite suosnivača, sljedeći korak je da ga pronađete. Prvo pogledajte unutar svoje mreže.
Odabrati nekoga koga već poznajete ili za koga vaše veze mogu jamčiti, mnogo je manje rizično od stranca.
Ovaj koncept funkcionira i obrnuto: također imate bolju priliku da ih uvjerite da vam se pridruže ako su veza prvog ili drugog stepena.
Također možete prisustvovati lokalnim poduzetničkim događajima kako biste upoznali potencijalne partnere.
Kako dobiti sredstva za pokretanje biznisa?
Morate potrošiti novac da biste zaradili novac. Da biste financirali svoje pokretanje, razmotrite sljedeće opcije:
Zamolite svoju obitelj i prijatelje da investiraju u vaš posao.
Prijavite se za grant za mala poduzeća.
Koristite platformu za crowdfunding.
Predstavite se "anđelima investitorima".
Tražite rizični kapital.
Koristite kreditnu karticu za kratkoročnu gotovinsku opciju.
Uzmite mikrokredit.
akta.ba / Manager.ba