VAL VELIKIH INVESTICIJA
Što se događa na logističkom tržištu Hrvatske?
Manager Regija 24 ožujka, 2025

Hrvatska ima oko 1,8 milijuna kvadrata skladišnog prostora, no primjetne su ogromne investicije u skladišta i logistiku posljednjih mjeseci. Ili se gradi ili je u građevinskoj dozvoli još oko 1,3 milijuna kvadrata. 

 

"Investitori vide veliku priliku zbog ulaska u Schengen jer ta skladišta mogu biti regionalni hubovi, ne samo nacionalni. Drugi veliki push je razvoj luke Rijeke koja će krajem ove godine imati duplo veće kapacitete nego sada te novi terminal na obali u koju ulažu Maersk i PPD, a imat će kapacitet oko pola milijuna TEU kontejnerskih jedinica u prvoj fazi i onda za 3 do 5 godina još pola milijuna. Isto koliko ima i sadašnji terminal Brajdica na Jadranskim vratima, koji radi zadnjih 15 do 20 godina. Tržište je dosta tu isto, nije dinamično kao što bi logistički operateri htjeli”, rekao je Forbesu Hrvatska predsjednik udruge otpremništva i logistike HGK-a Petar 

"Što se tiče cestovnog transporta, ima više kapaciteta na tržištu nego robe koju treba prevoziti. Cijene su stabilne, ali su marže oko nule na području cijele Europe. Što se tiče pomorskog transporta koji čini 70% ukupne svjetske trgovine, sada imamo vraćanje nekakve normalne cijene. Imamo veću ponudu od potražnje i veliku korekciju cijena. Stvar je stabilna što se tiče zračnog transporta”, rekao je Šimić.

"U Hrvatskoj imamo osjećaj kako su stvari bolje nego u ostatku Europe zbog ulaganja u infrastrukturu i ulaska u Schengen. Nemamo dojam tehničke recesije i velikog pada potražnje”, naglasio je Šimić.

Ana Soldo, regionalna direktorica Quenhenberger Logistics za Hrvatsku, Srbiju i Makedoniju otkrila je koliko je logističkih centara izgrađeno u 2024. godine.

"Izgrađeno je oko 200.000 kvadrata logističkih centara u zadnje dvije godine koji su pušteni u pogon. Gradi se i logistički centar Bobovica. Trebao bi imati oko 80.000 kvadrata. Vidimo da je sve više trend insourcinga gdje su pojedine kompanije izgradile svoje logističke kapacitete za svoje potrebe.

Trendovi se mijenjaju, sve više se ide na insourcing dok logističke kompanije počinju imati problema s kapacitetima”, istaknula je Soldo.


Forbes Hrvatska | Manager.ba

Povezani članci

1

2

Najnovije vijesti
Video
MARIO NENADIĆ, UDRUGA POSLODAVACA FBIH
Parcijalna rješenja ne donose promjene
EMIL BALAVAC, MINSTAR TRGOVINE, TURIZMA I ZAŠTITE OKOLIŠA HNŽ
Prirodni resursi ne smiju biti tu samo za zaradu i masovni turizam
DR. SC. IGOR ŽIVKO
Nameti na plaću su nam daleko veći od onih u okruženju