KATASTROFA 2024

Normalizira se teretni promet iz Luke Ploče

Četiri mjeseca nakon razornih poplava na području Donje Jablanice u Bosni i Hercegovini obnovljen je dio razrušene pruge, jedine željezničke veze s Lukom Ploče iz koje se prema BiH i Srbiji otprema najveći dio sirovina. Ovih dana napokon se normalizira teretni promet. 

 

Pruga u Donjoj Jablanici žila je kucavica za putnički i teretni promet iz Hrvatske prema odredištima u susjednim zemljama. Prekid prometa nakon bujice i odrona donio je velike gubitke gospodarstvu Bosne i Hercegovine koji se procjenjuju na milijunske iznose.

Hrvatski

Uspostavljen teretni promet željeznicom prema Luci Ploče

Željeznička pruga koja povezuje željezničku mrežu Bosne i Hercegovine i Luku Ploče, nakon četiri mjeseca prekida zbog oštećenja, ponovno je puštena u promet. 


Iz Željeznica Federacije BiH potvrdili su kako je nakon uspješno završene testne faze i tehničkog prijama Ministarstvo prostornog uređenja FBiH izdalo upotrebnu dozvolu za prugu. "Time su ispunjeni svi uvjeti za ponovno pokretanje teretnog i putničkog prometa na relaciji Sarajevo–Čapljina i dalje prema Pločama", priopćili su iz uprave Željeznica FBiH.

Hrvatski

Nikad nije bio razornije nego 2024. godine

Godina na izmaku zabilježena je kao najtoplija u povijesti, s rekordnim temperaturama u atmosferi i oceanima koje uzrokuju ekstremne vremenske uvjete diljem svijeta. Swiss Re procijenila je globalnu štetu na 310 milijardi dolara... 

 

World Weather Attribution (WWA), mreža za praćenje utjecaja globalnog zagrijavanja na ekstremne događaje, kaže da je gotovo svaka katastrofa koju su analizirali u posljednjih 12 mjeseci bila dodatno izražena zbog klimatskih promjena.

Hrvatski

Poduzetnici doniraju 40 novih vozila za pogođene poplavama

Hajriz Brčvak, gospodarstvenik podrijetlom iz Sandžaka i Mostarac Admir Rahimić doniraju 40 vozila za ljude pogođene poplavama u Bosni i Hercegovini. Vrijednost donacije je veća od milijun KM. 

 

U pitanju su vozila marke Toyota, a u toku su procedure koje je potrebno završiti prije nego što vozila budu dostavljena u Bosnu i Hercegovinu. To podrazumijeva plaćanje carine i PDV-a u iznosu od oko 400.000 KM. Tek nakon toga vozila se mogu registrirati kod nadležnog MUP-a.

Hrvatski

Gospodarstvo će posljedice trpjeti godinama

Šteta je ogromna i za pojedince i obitelji, i za gospodarstvo i za javnu infrastrukturu. Ključni faktor koji će utjecati na ukupnu štetu je koliko brzo ili sporo će se izvesti opravke i obnova" 


Nakon katastrofalnih poplava u sjevernoj Hercegovini i dijelu Središnje Bosne, ugroženo je poslovanje gospodarstva u cijeloj zemlji, a stanje dodatno usložnjava otežana putna infrastruktura, posebno željeznička. Ovakve teške, izvanredne i krizne situacije nesumnjivo ostavljaju i ekonomske posljedice na državu.

Hrvatski