HARIS HOTIĆ
BH. KOMPANIJA SA ŠVICARSKIM UVJETIMA: Upoznajte čovjeka koji izvozi montažne kuće u Švicarsku
manager.ba BiH 22 srpnja, 2020
Izvor fotografije:
Haris Hotić - privatna zbirka

Gost Kluba menadžera je Haris Hotić, vlasnik Ekon ImmoGroup, Mostar.

U sklopu projekta Klub menadžera predstavljamo vodeće ljude iz svijeta poduzetništva kao i stručnjake iz raznih oblasti koji našu svakodnevicu čine boljom i zanimljivijom. U državi i regiji, koja se nalazi na dnu europskih i svjetskih ljestvica, kada su u pitanju ekonomija i uvjeti poslovanja, razmjena pozitivnih priča i iskustava nam je svima izuzetno potrebna. Sigurni smo da ćete se iznenaditi koliko uspješnih ljudi živi oko nas. Neke od tih osoba poznajete, za neke niste nikada čuli. Možda vas nečija priča ili odgovor potakne da pokušate napraviti nešto slično ili više.

Za uspjeh nije važno gdje ste rođeni, u kakvim uvjetima ste odrastali, koliku ste podršku imali. Jer kad se sve zbroji i oduzme, samo smo tvorci svoje sreće.

Ipak, sretni smo kad otkrijemo da postoje ljudi koji su svjetlo na kraju tunela, koji su kadri donijeti svjetlo u zemlju koja predugo izgleda kao tunel.

Još smo sretniji kad ti isti ljudi nose sa svojim poslovanjem nivo iz zemlje koja je prva u svijetu po mnogo čemu, iako im nitko ne bi mogao zabraniti da posluju po domaćim običajima.

Danas donosimo intervju sa Harisom.

„Rođen sam u Švicarskoj, gdje sam i odrastao. Uvijek sam bio ambiciozan i radno samostalan.“

Haris je na čelu Ekon ImmoGroup d.o.o. iz Mostara. Svoj karijerni put prije osnivanja vlastite kompanije počinje graditi kao DJ, odnosno kao event menadžer, organizirajući događaje u mjestu u kojem je živio i na kojima je upoznao dosta ljudi iz svijeta biznisa, učio od njih, te s nekima ostvario i poslovnu suradnju.

U tome je bio jako uspješan budući da je uvijek težio ka napretku. Nakon srednje škole odlučio za poslove s nekretninama, za koje je trebalo pronaći novac i investitore, što je bilo jako teško. 

Zajedno sa svojim prijateljem švicarcem, po zanimanju arhitektom, kreće u biznis s montažnim kućama, sa svega 18 godina. 

 

 

Nakon poslovne suradnje s nekoliko firmi s Balkana i zbog njihovog neispunjavanja visokih švicarskih standarda, došao je na ideju pokretanja proizvodnje montažnih kuća u BiH.

 

Poslujemo po uzoru na sestrinsku firmu u Švicarskoj, dakle proizvodimo višekatne niskoenergetske pasivne objekte (kuće, zgrade), budući da je to „champion league“ svega. Pokušavali smo uspostaviti poslovnu suradnju sa  partnerima na Balkanu, no nitko nije pokazao želju za učenjem i radom na takvim objektima, tako da smo jedina firma na Balkanu koja se bavi izgradnjom istih.“ 

Haris naglašava da proizvodi Ekon ImmoGroup d.o.o. imaju akcenat na kvaliteti, čemu svjedoči preko 30 uspješnih projekata širom Švicarske na kojima su radili, kao i njihovi zadovoljni korisnici.
Na pitanje koji savjet biste dali mladima koji dvoje između, otići iz BiH ili pokrenuti 'nešto svoje', Haris poručuje: „Mislim da svatko treba otići na nekoliko mjeseci i sam uvidjeti prednosti i nedostatke života u inozemstvu.

 

 

S druge strane, Haris komentira domaće stanje: „Dobar radnik mora biti adekvatno i plaćen, također, poslodavci radnike trebaju motivirati i stimulacijama, investirati u njih, omogućiti im neophodne edukacije i slično. Npr. u našoj firmi postoje određeni kriteriji po kojima radnici ostvaruju bonuse, kao npr. redovan dolazak na posao, nekonzumiranje cigareta, i sl. Smatram da u BiH žive izuzetno pametni mladi ljudi s ogromnim potencijalom, te da im treba pružiti bolju perspektivu za život i rad u njihovoj domovini“.

 

 

Pandemiju, kako kaže, nisu puno osjetili, čak su za vrijeme iste  zaposlili dva nova djelatnika. Poteškoće su se najviše ogledale u sporijim isporukama robe od strane dobavljača, posebno onih stranih. Švicarska vlada im je, također, pomogla izdvojivši značajna financijska sredstva.

Budući da je odrastao u Švicarskoj, pitali smo Harisa koje su glavne stvari na čijoj bi promjeni BiH trebala poraditi u cilju poboljšanja ekonomije.

 

 

Prvo, politika. Politika u BiH, nažalost, upravlja privatnim firmama, dok u Švicarskoj, politika pronalazi načine da ih pomogne.

Drugim problemom smatra mentalitet ljudi, počevši od (ne)izlaska na izbore, pa nadalje. 

Također, ono najvažnije, smatra da vlasnik firme, prvenstveno, treba biti dobar lider, a ne samo menadžer, čemu i sam teži. Ističe, kako većinu vremena svog poslovnog dana Haris provodi u proizvodnji s radnicima, što mu u velikoj mjeri pomaže u donošenju poslovnih odluka.

 

 

Recept za uspjeh su materijalna skromnost i želja za stjecanjem novih znanja.

„Ne mogu reći da postoji ključna osoba koja me podržala u mojim idejama za pokretanje biznisa, to je zapravo bio krug ljudi s kojima sam se savjetovao. Učio sam, konstantno.“ 

Kada smo pitali Harisa na što je ponosan u dosadašnjem životu, istaknuo je da nikada nije odustajao. Također, navodi i da je sklapanje braka imalo jako pozitivan učinak na njegov privatni i poslovni život, te da mu supruga pruža bezuvjetnu podršku u ostvarenju svih njegovih privatnih i poslovnih ciljeva.

Istraživanja pokazuju kako uspješni ljudi redovno čitaju. Pitali smo ga da nam preporuči najdražu knjigu:

1.    Vom Migrantenkind zum Millionär – Mehmet E. Göker 
2.    Biografija – Reinhold Würth

Na pitanje gdje vidi sebe za 10 godina, kaže: „Vidim se kao porodičan čovjek i vidim svoju kompaniju kao svjetski brend, sa povećanim brojem uposlenih i na tehnološki zavidnom nivou.“

 

 

Harisova definicija uspješnog menadžera je sljedeća:

„Ne volim termin menadžer, radije koristim termin lider. Zadovoljni radnici su definicija uspješnog lidera. Uspješan lider je pristupačna i skromna osoba.“

Video
VIDEO
Kako izgraditi osobni brend - 5 ključnih elemenata
VIDEO
Hrvatska pjevačica otkriva tajnu rasta La Piela za 500 posto u godinu dana
VIDEO
Mate Rimac: Poznat mi je osjećaj kad puno radiš, a ne znaš hoće li firma preživjeti do idućeg tjedna