SAVJETI
SAVJETI MILIJARDERA: Poruka onima koji pokreću biznise
Manager.ba/Investitor.me 29 listopada, 2019

Pri pokretanju i razvijanju bilo kakvog posla najčešćim problemom smatra se novac, odnosno izvor financiranja nove poslovne ideje.

Prikupljanje novca i traženje investitora na početku jedan je od puteva za mnoge poduzetnike, međutim postoje oni koji smatraju da je upravo to najveća greška, piše Inc.com a prenosi Blic Biznis.

Mark Kuban je poznati američki biznismen koji je investirao u desetine kompanija.

Očekivalo bi se da će upravo on biti pobornik ideje da poduzetnici treba na početku da pronađu investitora.

Potpuno suprotno, on smatra da je prikupljanje novca tako velika greška za novu poslovnu ideju.

Kada je Kuban početkom mjeseca pozvan na radio emisiju “Rian Seacrest”, njegova jasna poruka svima koji pokušavaju da pokrenu posao bilo je da ga sami izgrade i izbjegnu uzimanje novca investitora.

Radi sam dok možeš

Kuban kaže da je u fazi kada imate odličnu ideju, za koju shvaćate da se nigdje ne koristi i da može biti “nešto veliko”, najveća moguća greška da “zaposlite gomilu ljudi i počnete da prikupljate novac od investitora”.

Ipak, nije Kuban potpuno protiv takvog prikupljanja sredstava.

Umjesto toga, kaže da privlačenje investitora nikada ne bi trebalo da bude vaša strategija rasta.

“Jednom kada prikupite novac, to nije ostvarenje. To je obaveza. Sada prijavljujete kome ste pozajmili ili uzeli novac,” rekao je.

Umjesto toga, on preporučuje budućim poduzetnicima da pronađu način da svoju ideju ostvare po vlastitim uvjetima.

“Tada imate samo jednog šefa – da odgovorite sebi”, kaže Kuban i dodaje “što god da je, najbolji posao koji započinjete je onaj u kojem možete kontrolirati vlastitu sudbinu”.

Kuban zapravo objašnjava da kada nemate investitora, ne morate da brinete da će on preuzeti posao i krenuti u drugom pravcu sa kojim se vi ne slažete.

“Moći ćete da kontrolirate viziju i budućnost vašeg poslovanja kada ste jedina osoba za to zadužena”, tvrdi on.

 

Preporuke pružaju veću vrijednost od investitora

Umjesto da tražite investitore na početku, Kuban kaže da je vrjednije pronaći nešto što sami možete da napravite ili kupite.

Neka vaš proizvod bude mali, ali neka bude dobar. Izgradite snažnu lojalnost kupaca, čak i ako je to samo šačica kupaca. Zatim počnite da tražite preporuke.

“Tako razvijajte posao i možete ga pretvoriti u nešto ogromno”, kaže Kuban. Možda će vam trebati nešto više vremena da stvari počnu dobro da funkcioniraju nego da ste imali injekciju financiranja od samog početka, ali to je u redu, jer je bolje na “duže staze”.

 

Traženje investitora na početku poslovanja je loše

Tajni sastojak da biste bili uspješni, kaže Kuban, je da morate biti jako dobri u tome što radite.

Kao primjer naveo je Saru Blakely, osnivača milijardera i izvršnog direktora kompanije “Spank”.

Bez poslovne ili dizajnerske obuke, prototipno je napravila besprijekornu formu odjeće bez šava i prodala je lokalno.

Njen proizvod nije uspio preko noći, ali je njegova lojalna baza kupaca organski rasla.

Kompanija nikada nije prihvatila vanjska ulaganja, a danas je Blakely najmlađa milijarderka u Americi.

 

Prvi posao s 12 godina

Da bi ilustrirao svoje stanovište, Kuban je podijelio priču o tome kako je započeo svoj prvi biznis: Imao je 12 godina i želio je nove košarkaške cipele.

Otac mu je rekao da mora da nađe posao.

Tako je Kuban kupio 100 vreća smeća za tri dolara. Otišao je od vrata do vrata pitajući: “Koristi li vaša obitelj vreće za smeće?” N

a kraju je prodao punu kutiju za šest dolara, pretvarajući profit od tri dolara na svaku kutiju.

Njegova poenta? Svako tko je zaista poduzetnički nastrojen može stvoriti posao koji zarađuje novac, čak i 12-godišnje dijete.

Tagovi: