A TAKO SU SLATKE
Milka čokolada proglašena šampionom reklamnih laži
Manager Svijet 16 srpnja, 2025

Milka čokolada je školski primjer za tzv. shrinkflation i upravo zato su je potrošači i proglasili najdrskijom reklamnom laži godine...


Alpska čokolada marke Milka je u ispitivanju organizacije za zaštitu prava potrošača Foodwatch proglašena "najdrskijom reklamnom laži" godine. "Milka čokolada je školski primjer za tzv. shrinkflation i upravo zato su je potrošači i proglasili najdrskijom reklamnom laži godine", stoji u priopćenju organizacije Fodwatch.

"Shrinkflation" se upotrebljava za slučajeve kod kojih proizvodi ne poskupljuju pod svaku cijenu, ali im se smanjuje sadržaj uz zadržavanje iste cijene. Čak 34% ispitanih je glasalo je da se proizvođaču Milka čokolada dodijeli negativna nagrada Goldener Windbeutel (Windbeutel je vrsta slastice, a u doslovnom prijevodu znači vrećica vjetra).

Mondelez je cijenu Alpske čokolada Milka povisio s 1,49 na 1,99 te je kratko nakon toga težinu čokolade smanjio sa 100 na 90 grama. To je povećanje cijene za 48%.

Multinacionalna kompanija Mondelez je povećanje cijene obrazložila povećanjem cijena kakaa na svjetskom tržištu, kao i ostalih čimbenika koji utječu na konačnu cijenu proizvoda. "Poslovno okruženje je kompliciranije i nestabilnije nego ikada", priopćio je Mondelez.

Foodwatch je, pak, kritizirao netransparentnost posebice kada je u pitanju smanjenje težine. "Na prednjoj strani čokolade doduše stoji kako se radi o tabli od 90 grama, ali je oznaka mala i često je na policama supermarketa prekrivena“, smatra Foodwatch.

Ova organizacija za zaštitu potrošača ukazuje na statističke podatke po kojima je cijena čokolade u Njemačkoj prošle godine porasla za oko 8%, a istodobno Mondelez je cijene čokolade kod nekih proizvoda povisio i za 64%.


Hina | Manager.ba

Tagovi: