Donosimo intervjuu za Bizbook.ba vlasnika i direktora dvije uspješne kompanije, Interlogistic d.o.o. i Eko Grad d.o.o., čiji razvojni put je odraz njegove snažne želje za unaprjeđenjem zajednice u kojoj živimo. Ovaj vizionar, čiji su napori usmjereni na uvođenje inovativnih proizvoda na tržište i podržavanje dobrih projekata, predstavlja inspiraciju za mnoge poduzetnike i poduzetnice i društveno odgovorne pojedince.
Kroz razgovor ćemo otkriti ključne momente koji su obilježili njegov karijerni put, od skromnih početaka do prepoznatljivog igrača u industriji. Sa željom za istraživanjem novih mogućnosti, ovaj poduzetnik se okrenuo inovacijama koje su fazi transformirnja domaćeg i regionalnog tržišta i potiču pozitivne promjene u zajednici.
Možete li nam ispričati o svom profesionalnom putu koji Vas je doveo do osnivanja vaše prve kompanije? Koje su bile ključne prekretnice i iskustva koja su oblikovala vašu karijeru?
Moje prvo radno iskustvo bili su građevinski poslovi vikendom. Radio sam ponekad kao pomoćni radnik na početku srednjoškolskog obrazovanja. Nakon toga kada sam bio 4. razred gimnazije našao sam ozbiljniji i redovniji posao, radio sam kao konobar 5 godina, tj. do završetka studija. Imao sam sreću da 2007.godine počnem raditi u špediciji sa samo 23 godine, i to je bio veliki iskorak, jer je u to vrijeme bilo vrlo teško naći posao. Oduvijek sam maštao o vlastitoj kompaniji, a shodno sticanju iskustva tokom vremena ta želja je bila sve realnija, te sam se nakon 9 godina iskustva napokon odvažio napraviti prvi ozbiljniji korak 2015. godine. Ključna prekretnica bila je vjera u moju sposobnost i mogućnosti, jer za bilo kakvu investiciju nisam imao novac, te mi je rođak posudio 14 000 dolara i ohrabrio me rečenicom koju nikada neću zaboraviti “Osnuj vlastitu špediciju, ja vjerujem u tebe, ako uspiješ - vratit ćeš mi, ako propadneš - halal ti bilo.”. Tada kreće naš teški put do uspjeha. Na samom početku brat Dževad i ja smo radili 24 sata što je najviše i oblikovalo moju karijeru, jer smo radili bukvalno sve poslove sami, od utovara do prodaje.
Možete li izdvojiti glavne tržišne prednosti vaših kompanija za vaše klijente i na koji način gradite dugoročne odnose sa njima?
Naš način je zaista drugačiji, prihvatamo nove poslove tek kada smo sigurni da novim poslovima nećemo ugroziti kvalitetnu uslugu dugogodišnjim klijentima, jer imamo moralnu obavezu prema njima.
Koje su najznačajnije inovacije koje ste do sada uveli na tržište?
Kroz firmu Interlogistic, koja posluje već devetu godinu, među prvima smo uveli kompletnu paletu logističkih usluga, tj. sve usluge na jednom mjestu od transporta, carinskog zastupanja, skladištenja, pakovanja robe i dostave. Kroz firmu Eko grad imamo jedinstveni projekat “Reciklomati u BiH” gdje smo kroz 3 vrste reciklomata koje nudimo prilično probudili javnost u smislu ekologije i zaštite životne sredine te reciklaže. Pored reciklomata, prvi smo u regiji predstavili “Pauk bager” švicarski proizvod koji svojim mogućnostima pomiče sve dosadašnje standarde. Za oba proizvoda smo jedini i eklsuzivni zastupnik u BiH.
Koji su ključni faktori koji Vam pomažu u prepoznavanju područja kojem treba uvesti inovaciju?
Projekat “Reciklomati u BiH” je nastao isključivo iz patriotizma i ljubavi prema okolini. Često smo skloni kritikama, a rijetko se zapitamo da li lično mi možemo uraditi nešto da se stanje popravi. Moja ekipa i ja smo osmislili jedan autentični bosanski način buđenja svijesti o ekologiji. Bez obzira što u BiH ne postoji depozitni sistem koji bi ponudio trajno rješenje, osmislili smo vlastiti sistem koji funkcioniše. Pauk bageri su proizvod dugogodišnje saradnje sa švicarskim firmama.
Koji su ključni faktori uspjeha u procesu donošenja odluka da kao kompanija želite na tržištu biti prvi u nečemu?
Upornost i kvalitetan proizvod. Da bi stigao do cilja, moraš doći do tačke sa koje se ne možeš vratiti.
Kako se nosite s rizicima i neizvjesnostima koji prate poslovanje u Bosni i Hercegovini? Kako donosite važne odluke u turbulentnom poslovnom okruženju?
O svemu bitnom se savjetujem sa kolegama. Moram istaći da sam ponosan ne svoj tim, to su zaista ljudi koji su zaslužni za to gdje smo mi danas. Čak i kada napravimo pogrešnu procjenu, uradili smo to zajedno, pa svi lakše podnesemo neki poraz kojih je na svu sreću vrlo malo.
Na koji način Vaša kompanija pridonosi društvu i zajednici? Kako integrirate korporativnu društvenu odgovornost u poslovanje i koje vrijednosti smatrate važnim za održivi razvoj?
Radili smo na mnogim projektima od društvenog značaja, kao i na mnogim humanitarnim projektima, to nas ispunjava i to je ono sto ćemo raditi i u budućnosti. Zaista je puno kulturnih, sportskih i drugih manifestacija koje smo podržali, kao i pojedinaca koji su nam se obratili.
Kako postavljate dugoročne ciljeve za svoje kompanije i kako ih ostvarujete?
Posmatramo tržište i slušamo savjete. Svjedoci smo deficita radne snage i u BiH te se prilagođavamo nekom novom vremenu. Pravimo zaokret i trudimo se tehnikom i tehnologijom olakšati svakom uposleniku njegov posao onoliko koliko je to moguće.
Kako održavate motivaciju i angažman svojih uposlenika? Koji su po Vama presudni faktori za izgradnju produktivnog i inspirativnog radnog okruženja?
Jednostavno morate pokazati kolegama da su vam bitni, da ih ne samo pitate, nego i poslušate, ako je savjet dobar. Mimo toga, pojedinačni razgovori sa svakim od kolega bar jednom sedmično daje odličan rezultat.
Koji su Vaši najveći uspjesi kao vlasnika kompanija? Kako mjerite svoj uspjeh i koji su vam ciljevi za budućnost?
Moj najveći uspjeh je što firma posluje jednako dobro sa mnom ili bez mene. Došli smo do zavidnog nivoa da mogu doći jednom u mjesec dana u firmu, a da sve funkcioniše besprijekorno, što samo po sebi govori kakve kolege imam. Cilj za budućnost jeste ojačati Interlogistic u smislu infrastrukture, a Eko grad će nastaviti sa inovacijama na bh. trzištu.
Bizbook.ba / Manager.ba
















