HERCEGOVAČKI RECEPT ZA CIJELU BIH
Turisti trebaju jesti i piti domaće proizvode
Manager BiH 19 studenog, 2023

Nedavno je Mostar na svečanosti u francuskom gradu Toulouseu službeno preuzeo titulu “Europski grad vina Dionisio”, kao krunu napora niza aktera koji su marljivo radili na promociji vinogradarstva, usko vezanog uz razvoj turizma. Uvezivanje turizma i poljoprivrede proteklih se godina nameće kao poželjan model kojim Bosna i Hercegovina može obogatiti svoju turističku ponudu, servirajući sve brojnijim gostima domaće prehrambene proizvode. Nije vino jedina poljoprivredna kultura koja postaje prepoznatljiva kada govorimo o turističkim potencijalima.


Specifičnosti Hercegovine

Tu je i maslinarstvo, osobito razvijeno na jugu Hercegovine, a Neum, jedini bosanskohercegovački grad na moru, ima velike planove s ovom granom gospodarstva kroz njezino uvezivanje s turističkom ponudom. 

Načelnik jedinog hercegovačkog grada na moru Dragan Jurković u razgovoru za Večernji list nedavno je potvrdio kako su pri završetku strategije razvoja općine Neum, a dio fokusa stavili su i na ruralni turizam, odnosno razvoj zaleđa. 

Cilj je iskoristiti sve potencijale koje taj prostor ima, kako u kontekstu turizma tako i u pogledu drugih grana gospodarstva, a među njima je i poljoprivreda, osobito maslinarstvo. 

- Nadam se da ćemo brendirati naše masline u idućim godinama. To je iznimno važno uzimajući u obzir činjenicu da je prostor neumskog zaleđa idealan za razvoj maslinarstva. Cilj je, uz uljaru, koju smo prošle godine pokrenuli, dobiti brendirano ulje - poručio je Jurković. 

Upravo se u ovim riječima skriva i odgovor na pitanje što bi BiH, odnosno njezini brojni bogati specifični zemljopisni predjeli mogli dobiti ako bi pokrenuli procese uvezivanja poljoprivrede i turističkih potencijala.

Podizanje turističke ponude na višu razinu, odnosno njezino obogaćivanje, nešto je što je i trend u svjetskim turističkim kretanjima jer gost prilikom posjeta određenom dijelu države želi iskusiti sve što taj predio nudi, a lokalna kuhinja svakako je jako važan segment ukupnog dojma koji će ponijeti kući. Uz to, uvezivanje ovih dviju gospodarskih grana značilo bi mnogo i kada govorimo o jačanju poljoprivrednih gospodarstava, a koja bi imala zajamčeno “tržište” za plasman svojih proizvoda, bilo da je riječ o biljnoj bilo animalnoj proizvodnji. 


Potpora i održivost

Ohrabruje činjenica kako je Federacija BiH nedavno dobila strategiju razvoja turizma za razdoblje do 2027. godine. Trajni cilj provedbe strategije je zadovoljstvo turista i turističkih djelatnika. Turizam je kao gospodarska djelatnost prepoznat i označen prioritetnim u strateškim ciljevima i mjerama razvoja Federacije BiH, jer bogati turistički potencijali, uz pažljiva i planska ulaganja, u kratkom roku mogu postati generator gospodarskog razvoja, navedeno je.

Važnu potporu podizanju turističkih potencijala na višu razinu BiH pruža i USAID-ov Projekt razvoja održivog turizma BiH koji radi na unaprjeđenju ljudskog kapitala u sektoru turizma, razvoju inovativnih turističkih proizvoda, poboljšanju pristupa financijama za turističke biznise, harmoniziranju politika i propisa te na preobražaju brenda i promocije destinacije. 

Jedan od glavnih pokazatelja da turistički sektor može postati katalizator pozitivnih promjena i ekonomskog rasta je 2019. godina, kada je BiH bila treća u svijetu po stopi rasta turizma, a doprinos nacionalnoj ekonomiji bio je veći od 431 milijun američkih dolara. 

Pitanje održivosti usko je vezano i uz tematiku ojačavanja konkurentnosti. Tako su krajem prošle godine održane radionice “Put k zelenom i uspješnom održivom turizmu” u Sarajevu, Tuzli, Banjoj Luci i Mostaru. U cilju bolje konkurentnosti bosanskohercegovačkih destinacija na lokalnom i globalnom tržištu USAID-ov Turizam osigurao je ciljanu tehničku potporu kroz radionice koje je predvodio direktor Globalnog vijeća za održivi turizam (GSTC) Randy Durband. Ovo je samo jedna od aktivnosti programa koji nastoji podići letvicu turističke ponude u zemlji. A kako bi BiH postala još prepoznatljivija na svjetskim kartama, već navedeno pitanje uvezivanja gastronomije i turizma nameće se kao jedan od ključnih preduvjeta.


Večernji list | Manager.ba

Povezani članci

1

2

Najnovije vijesti
Video
ADIL ŠUTA
Menadžerska funkcija pomogla mi je ovaj posao lakše naučiti, prihvatiti i primjeniti
DUH MEDITERANA
Hercegovačka vinska cesta
OGROMNA DODANA VRIJEDNOST
Tvrtke iz Hercegovine prednjače u izvozu