MOĆ MARKETINGA
Tommy Hilfiger o reklami koja je kreirala njegovu karijeru
Manager.ba/The Economist Svijet 03 svibnja, 2018

Kako je Tommy Hilfiger postao nevjerovatno ime zahvaljujući trenutku marketing genija.

"Zaista nisam volio modu osamdesetih - nova moda, velika ramena - pa sam odlučio da baza mog dizajna bude ono sa čim sam i sam odrastao: američka klasika. Dizajnirao sam "preveliku" odjeću sa dosta šarenila i dodao unikatne detalje.

1985. smo otvorili našu prvu prodavnicu Tommy Hilfiger u New Yorku (Upper West Side), ali nismo imali mnogo novca za marketing. Mohan Murjani me tada upoznao gospodinom George Loisom, za kog je rekao da je marketing genije.

Rekao sam Georgeu šta želim - uzeti modela koji odlično izgleda i odvesti ga u Hamptons, na plažu, dok puše vjetar, obući ga u svoju casual, cool odjeću i napraviti nevjerovatnu fotografiju. On je rekao: "Lud si! Nećeš nikada postati poznat ako ne potrošiš milione i milione dolara. Nećeš se istaći među konkurencijom jer svi rade nešto slično."

Nekoliko dana kasnije, ponovo smo se sreli. Pokazao nam je kampanje velikih brendova. Bilo je teško pronaći razliku među njima. "Ovo je problem", rekao je, "ako ne uradite nešto drugačije, niko vas neće primjetiti."

Zatim je rekao da ima nešto da mi pokaže. Iznio je dizajn plakata - nazvali smo ga "the hangman ad" - u okviru kog sam upoređivan sa najpoznatijim dizajnerima muške mode u Americi; Calvin Klein, Ralph Lauren i Perry Ellis. Ostavio je samo inicijale naših imena i moj logo - zasnovan na slovu H - na dnu, rekavši da je to najmanje poznat logo od navedena četiri. 

Kada sam ga vidio, bio sam šokiran. Mislio sam da će to učiniti da izgledam potpuno smiješno i kao neko sa previše samopouzdanja, drsko. Ali, Joel Horowitz, predsjednik kompanije, je rekao: "To je rizik. Trebamo da tvoje ime postane poznato. Pa zašto da ne?"  Mislio sam, u redu, imaju moj interes na umu, misle mi dobro i moramo uraditi nešto novo. Zato smo i pokušali.

Odmah nakon što su bilbordi podignuti, telefoni su počeli zvoniti. Dobio sam dosta negativnosti iz modne industrije - mnogo izjava "šta on misli ko je?" i komentara da je to bilo čudno i besmisleno; kako sam sebe mogao porediti sa "prvom ligom"? Ali, ljudi su me pominjali i išli u moju novu prodavnicu, kao i u Bloomingdale's i Macy's, da gledaju moju odjeću. I kupovali su.

George me naučio da preuzimanje rizika može biti dobro. Danas ih uzimam svaki put kada dobijem priliku - proračunate rizike - jer, svaki put kada se jedan isplati, potakne vas da tražite novi. 

Video
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo
DAN KARIJERA ZŠEM-a
Individualnim pristupom studentima, stvaramo ohrabrene mlade intelektualce