DOMAĆI BRAND
Raste izvoz čapljinske kave
Manager.ba/bljesak.info BiH 09 srpnja, 2020
Izvor fotografije:
bljesak.info

Riječ je o obitelji Sušac iz Čapljine koja već punih 26 godinu prži, pakira i distribuira pouzdanu,kvalitetnu i najkupovaniju kavu pod nazivom: „Crem Caffe Sušac“.

 

''Kad ti život da limune, zamijeni ih za kavu'', citat je koji često možemo pročitati na društvenim mrežama.

No, postoje ljudi koji uistinu žive ove riječi te ih je u teškim životnim trenutcima spasila upravo – kava.

Riječ je o obitelji Sušac iz Čapljine koja već punih 26 godinu prži, pakira i distribuira pouzdanu,kvalitetnu i najkupovaniju kavu pod nazivom: „Crem Caffe Sušac“.

Danas taj posao ide punom parom na prostorima Hercegovine i šire, ali priča o voljenom napitku počela je u davnom ratnom periodu kada je Čapljinac Ilija Sušac razmišljao kako preživjeti i prehraniti svoju obitelj.

''Prije rata imao sam svoju prijevozničku tvrtku, ali znate kako je kad rat krene,nisam više mogao voziti. A raditi se moralo, trebalo je prehraniti obitelj i preživjeti. Tako mi je jedne noći u dva sata sinula ideja. Kava je, uostalom, uvijek dobar izbor. A mi zaista volimo kavu'', poručuje kroz smijeh za Bljesak.info Sušac opisujući težak put koji je prošao kako bi Crem Caffe Sušac postala proizvod br. 1 među domaćim proizvođačima.

U pola godine izvezeno 30 tona kave, a godišnje prodaju i preko 300 tona

Danas ovaj posao vodi njegov sin Leo koji je prošle godine krenuo i s izvozom kave.

A koliko dobro mu ide, svjedoči i informacija da je u proteklih šest mjeseci izvezeno čak 30 tona njihovog proizvoda, i ta brojka samo raste.

''Najviše izvozimo za Dubrovnik i već na početku postali smo najjači na tom području što se tiče izvoza kave. Evo upravo pakujemo sad 6 tona za Dubrovnik. Preko 20 godina naše je tržište usmjereno preko Neuma do Trebinja gdje izvrsno poslujemo. Ne treba se puno hvaliti, ali prema broju računa, prodaja svake godine sve više raste'', kaže nam Leo Sušac, te dodaje kako pandemija COVID 19 nije puno utjecala na prodaju. ''Kava se isto pije i s koronom i bez korone, jedino nam je usporila naplatu'', priča nam kroz smijeh Leo.

Prerađena, gotova, mljevena kava koja se koristi u domaćinstvima i restoranima, proizvod je koji izvoze, a sirovu kavu Sušci uvoze uglavnom iz Kopra.

 

 

Za svoj proizvod koriste vijetnamsku, brazilsku i indijsku kavu, koju prerađuju, prže, melju i pakiraju.

Samo na bh. tržištu godišnje prodaju preko 300 tona kave. Pet do sedam vrsta kave za odličnu kvalitetu

„Pet je vrsta kava u našoj običnoj kavi, a u specijalnom proizvodu „Premium“ u limenci ima sedam vrsta. Malo je skuplja zbog ambalaže, ali je lijepa i kao poklon i samu limenku radimo u Milanu“, objašnjava Leo.

Upravo u Milanu Sušci nabavljaju i strojeve za proizvodnju, točnije nabavljali su, jer danas više ne rade ni tvornice koje su proizvodile ovakve strojeve čak ni u Italiji.

No, kvaliteta im je zato nezamjenjiva, priča nam Ilija Sušac.

''Stroj za prženje je polovan plaćen 72 tisuće eura a stroj za pakiranje 70 tisuća eura. Polovan mlin je 10 tisuća eura. Svi su strojevi stari, ali su modernizirani tako da je sada sve na tipke. Stroj za prženje smo npr. polovan kupili u Milanu i odmah odvezli čovjeku u Zagreb kako bi ga dotjerao i modernizirao. Da nam sada treba nešto za kavu ne znamo ni gdje bismo kupili. Tvornice koje su proizvodile ove strojeve više ni ne rade u Italiji. Ali zato su strojevi koje imamo, ma ne može im čekić ništa. Nepoderivi!''.

'Nije što je naša, ali je najbolja!'

Iako proizvodnja ide odlično, svake godine vrše i ispitivanja kave, a kažu kako su im vrata otvorena za sve zainteresirane koje zanima kako nastaje ovaj ukusni napitak.

Dodaju kako prodaja malo opadne u veljači poslije blagdana za oko pet tona, ali u siječnju ni ne osjete jer Srbi zbog svojih blagdana (slava) kupuju puno kave.

''Nije što je naša, ali mislim da na ovim prostorima nema bolje kave!'', ponosno poručuje Leo Sušac te dodaje: ''Tržište i konkurencija ovise od grada do grada, iako u ovom poslu ne možemo reći kako postoji konkurencija. Svatko voli onakvu kavu na kakvu je navikao. Sve su kave regionalnog karaktera iu svakoj regiji postoji proizvođač koji je jak. Kao što smo mi ovdje, tako je i Brazil na svom području''.

Mišljenja je i kako bi trebali malo proširiti tržište, ali zadovoljni su i trenutačnim.

Čisti prihod im je, potvrđuju za Bljesak.info, oko dva milijuna i sto tisuća maraka godišnje, iako naglašavaju kako dobar dio mora ići na ogromna ulaganja i modernizaciju.

Profit izvoza pak iznosi oko 187 tisuća maraka.

''Jedini problem u ovom poslu je – naplata. Tri tone kave smo jednom spremili u Sarajevo, nikad nam nisu platili. Tužiš čovjeka,a on kaže kako nas ne poznaje. Puno je takvih slučajeva, zbog toga pomno razmišljamo da li se širiti jer 90 posto novih gradova nećeš naplatiti. Evo sad se mislimo hoćemo li se proširiti na splitsko područje ili ne'', pomalo ljutito nam priča Ilija Sušac.

Važnost radnika i ljubitelja kave Sušci ipak zaključuju kako vole svoj posao. Dobar je to posao, poručuju kroz smijeh, s obzirom koliko „naši ljudi vole kavu“.

Najvažnije im je, dodaju, da mogu živjeti od toga posla, kao i njihovih ukupno devet radnika i njihove obitelji. Iako imaju problema s naplatama, jedni su od rijetkih firmi koji su svojim radnicima uredno isplaćivali plaće tijekom pandemije COVID 19.

''Uvijek kažem: ako ću ja sam imati, bolje da nemam nikako. Važno mi je da su moji radnici zadovoljni, a sve ostalo ćemo lako riješiti'', dodaje Ilija Sušac.

A prezadovoljne su i gotovo sve trgovine u regiji Istočne i Zapadne Hercegovine, koje preporučuju upravo čapljinsku kavu Sušac, kao dugogodišnjeg partnera.

Profesionalan pristup ovom osjetljivom biznisu,obiteljska domaćinska odlična organizacija posla-dokazala je svoj visok nivo već odavno. 

Tagovi:
Video
VIDEO
Kako izgraditi osobni brend - 5 ključnih elemenata
VIDEO
Hrvatska pjevačica otkriva tajnu rasta La Piela za 500 posto u godinu dana
VIDEO
Mate Rimac: Poznat mi je osjećaj kad puno radiš, a ne znaš hoće li firma preživjeti do idućeg tjedna