PREPORUKA
Preporuke za ponašanje i boravak u tržnim centrima
Manager.ba/akta.ba BiH 28 svibnja, 2020
Izvor fotografije:
akta.ba

Zavod za javno zdravstvo Federacije BiH uputio je preporuke i listu mjera koje se moraju poštovati prilikom boravka u takvim objektima kako za posjetioce i mušterije, tako i za osoblje.

 

Odlukom Federalnog štaba civilne zaštite danas se na prostoru FBiH nakon 70 dana ponovo otvaraju tržni centar.

Tim povodom Zavod za javno zdravstvo Federacije BiH uputio je preporuke i listu mjera koje se moraju poštovati prilikom boravka u takvim objektima kako za posjetioce i mušterije, tako i za osoblje.

Organizacija i uvjeti prostora

-  Provoditi opće mjere navedene na početku ovog dokumenta.

-  Osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasna uputstva o ograničenjima i mjerama postave na svim ulazima na vidljiva mjesta.

-  Zbog kontrole broja mušterija preporučuje se da postoji odvojeni ulaz i izlaz gdje god je to moguće. Prilikom ulaska i izlaska mora se moći održava zička udaljenost od 1- 2 metra.

-  Broj mušterija koje mogu bi u isto vrijeme unutar centra odredi prema površini prostora. Preporučuje se 10 m2 po osobi, odnosno 10-15 ljudi na 100 m2.

-  Unutar trgovačkog centra preporučuje se da sve osobe nose zaštitne maske preko usta i nosa.

-  Preporučuje se pojačna kontrola ventilacije prostora, s dodavanjem više vanjskog zraka u sistem za ventilaciju. Povesti računa o ispravnosti i higijeni pogona zamehaničku ventilaciju/grijanje i klimatizaciju.

-  Na ulazima i na više mjesta u zavisnosti od površine prostora, a najbolje ispred ulaza u svaku trgovinu, postaviti sredstvo za dezinfekciju s uputstvom za korištenje, kako bi bilo dostupno uposlenicima i mušterijama.

-  Preporučuje se da se smanji broj predmeta namijenjenih sjedenju i odmoru kupaca u zajedničkim prostorima centra, kako bi se smanjilo nepotrebno zadržavanje.

-  Preporučuje se organizira rad u dvije smjene, na način da između smjena bude vremenski period u kome će se izvrši temeljito čišćenje i dezinfekcija prostora.

-  Za pojedine djelatnosti primjenjuju se specifične preporuke dostupne od nadležnih ustanova (trgovine, ugostiteljski objekti, sportsko rekreativni kapaciteti, bazeni, hoteli, frizerski/kozmetočarski saloni i sl.).

Preporuke za mušterije

-  Voditi računa o higijeni ruku, respiratornoj higijeni i fizičkoj distanci od drugih osoba.

-  Zadržavati se što kraće pri obavljanju trgovine.

-  Osobe koje imaju povišenu tjelesnu temperaturu ili kašalj trebaju odgodi svoj odlazak u trgovački centar i javiti se svom ljekaru. 

Preporuke za osoblje/uposlenike trgovačkih centara

-  Voditi računa o higijeni ruku, respiratornoj higijeni i fizičkoj distanci od drugih osoba.

-  Zaposlenike koji razviju simptome kao što su kašalj, povišena tjelesna temperatura, bol u grlu, uputiti da ne dolaze na posao nego da se obrate svom ljekaru. Poželjno je da uposlenici vode računa o svom zdravstvenom stanju, da mjere temperaturu i prate pojavu simptoma kao što su kašalj, umor, otežano disanje.

Povezani članci

1

Video
MARIO NENADIĆ, UDRUGA POSLODAVACA FBIH
Parcijalna rješenja ne donose promjene
EMIL BALAVAC, MINSTAR TRGOVINE, TURIZMA I ZAŠTITE OKOLIŠA HNŽ
Prirodni resursi ne smiju biti tu samo za zaradu i masovni turizam
DR. SC. IGOR ŽIVKO
Nameti na plaću su nam daleko veći od onih u okruženju