SAVJETI
Poslovni savjet osnivača Netflixa: Što kad vam kažu “to nije moguće”?
manager.ba/biznisinfo.ba 08 srpnja, 2021
Izvor fotografije:
biznisinfo.ba

Nakon što osnovao nekoliko uspješnih startupa (Netflix je bio sedmi), Randolf je posavjetovao što bi poduzetnici čija ideja naiđe na ovakvu reakciju trebalo da kažu.

 

Kada je Mark Randolf osmislio ideju zbog koje je stvoren Netflix, prva reakcija koju je dobio od ljudi u okruženju, uključujući njegovu suprugu, bila je da to nikada neće uspjeti.

Suosnivač i prvi direktor Netflixa o ovome je napisao i knjigu u kojoj navodi da je gotovo svaki poduzetnik imao iskustvo kao on.

Osmisle nešto, otrče da podjele s najbližima, a od njih dobiju gotovo uvijek isti odgovor: “To neće uspjeti nikada”.

Nakon što osnovao nekoliko uspješnih startupa (Netflix je bio sedmi), Randolf je posavjetovao što bi poduzetnici čija ideja naiđe na ovakvu reakciju trebalo da kažu.

“Nitko ništa ne zna”, prijedlog je ovog uspješnog poduzetnika.

Ključ za razumijevanje startupa

Randolf kaže da je ova fraza “Nitko ništa ne zna” upravo ključ za razumijevanje startupa.

Ovo je shvatio nakon čitanja knjige holivudskog scenariste Vilijama Goldmana koji je objasnio svoje mišljenje tako što je usporedio projekte koji imaju visok budžet i velika očekivanja i projekte za čiji je budžet izdvojeno veoma malo novca. Prvi uglavnom propadaju, dok su drugi vrlo uspješni, prenosi Bizlife.

Ovo je po njemu dokaz da nitko ništa ne zna. Mi možemo da nagađamo da će film biti uspješan, ali zapravo nitko ništa ne zna.

Vjerujte svojoj ideji i isprobajte je

Prema Randolfu, saznanje da nitko ništa ne zna može biti izvor ohrabrenja.

– Jer, ako nitko ništa ne zna, ako je zaista nemoguće znati unaprijed je li neka ideja dobra, onda bi svaka ideja mogla da bude baš ta koja će uspjeti – rekao je.

Morate da vjerujete da je vaša ideja baš ona prava i da budete spremni da istupite, isprobate je i riskirate da ne uspije.

– Postoje loše ideje. Ali ne znate da li je ideja loša dok je ne probate – smatra poduzetnik.

Na primjer, originalna ideja za Netflix bila je loša. Randlof i drugi suosnivač Rid Hastings pokrenuli su startup kao internet prodavnicu videa. Prodaja kaseta putem Interneta nije imala smisla, a kasnije se dokazalo da prodaja i iznajmljivanje kaseta je eksperiment kojim se gubio novac.

Model pretplate je taj koji je spasio Netflix, ali to nije bilo nešto što bi neko mogao da predvidi kada je pokrenuo kompaniju. Na model pretplate stigli su tek nakon godina pokušavanja drugih stvari.

Pa što onda? Započnite!

– Najbolji korak koji svako može da poduzme da bi svoje snove pretvorio u realnost je jednostavan. Samo treba započeti. Dakle, napravite taj korak, izgradite nešto, testirajte, prodajte. Sami zaključite da li je vaša ideja dobra ili ne – njegov je savjet.

Testiranje ideje naučit će vas više za jedan dan nego godine razmišljanja, poručuje Randolf.

  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Euro-Express d.o.o.
  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Euro-Express d.o.o.