SAVJETI
Posao prijeti vašem slobodnom vremenu? Evo 9 savjeta kako postaviti čvrstu granicu
Manager.ba/stratego.hr 01 svibnja, 2019
Izvor fotografije:
stratego.hr

S obzirom na stopu nezaposlenosti , sretni ste ako uopće radite. Ako u svom poslu još i uživate, sigurno spadate u manjinu, jer postoji tisuće ljudi koji mrze svoje radno mjesto i kući se vraćaju frustrirani.

Najgore od svega je kad vaš trud i odgovornost ne prati prikladna plaća; to je kao da vam trljaju sol na ranu.

Ali kad ste zadovoljni s poslom, spremni ste dati, nogometaškim rječnikom “110 posto od sebe”.

Neke ćete zadatke primati sa smiješkom i pomoći ćete kolegama uvijek kad možete.

Ali, posao vam može preuzeti život; možete početi gubiti dragocjeno vrijeme za obitelj i sebe.

Ako ne možete naći pravi balans poslovnog i privatnog života, vjerojatno ćete biti nesretni.

Srećom postoji način da izvučete najbolje iz oba svijeta: posla kojeg volite i adekvatnog slobodnog vremena.

 

Stranica wisebread predlaže devet načina na koje možete zaštiti svoje osobno vrijeme od posla i biti sretniji:

 

1. Iskoristite godišnji odmor

Nedavna studija je pokazala je samo 25% Amerikanaca iskoristilo cijeli plaćeni godišnji odmor.

Iako nemamo podataka, siguran sam da je u Hrvatskoj ta brojka ipak nešto veća, ali to ne znači da trebate zanemariti moć godišnjeg odmora.

Čak i ako uživate u poslu, odmor je nužan.

To je savršeno vrijeme da osvježite mozak i tijelo, koje će vam koristiti da budete produktivniji i kreativniji kad se vratite na posao.

Ako ne možete uzeti godišnji odmor ovo ljeto, otiđite barem negdje za vikend.

 

2. Šefu predložite da radite od doma

Neke poslove jednostavno ne možete raditi od doma.

Ali postoje i oni kod kojih bi mogli, samo neki šefovi to ne dozvoljavaju.

Vole nadgledati zaposlenike kako bi bili produktivni cijeli dan. To je razumljivo.

Ali ako do posla morate putovati satima, potrošit ćete možda i do 3 sata na cesti; a te sate bi mogli iskoristiti za obitelj ili sebe.

Kako bi nagovorili šefa da pristane, potrudite se pokazati mu kako rad od doma koristi tvrtki.

Kod kuće imate manje distrakcija, i bit ćete produktivniji.

Pogotovo je dobro ako imate sobu/ured u kući, jer ćete moći komunicirati s klijentima i šefom cijeli dan putem emaila, Skypea ili faksa.

Predložite to nadređenima. Ako ne bude funkcioniralo, vratite se natrag u ured.

 

3. Odredite vrijeme kada nećete koristiti tehnologiju

Obzirom na prirodu vašeg posla, možda morate i nakon posla primati pozive vezane uz posao.

Možda to ne možete mijenjati. Ali razgovarajte sa šefom i kolegama kako bi dobili “vrijeme bez posla”.

Šefu i kolegama naznačite da imate problema s rješavanjem svih poslovnih problema navečer i vikendima.

Tako se možete izboriti za mirno vrijeme kod kuće.

Pripremite večeru s obitelji, pomozite djeci s domaćom zadaćom i uživajte u drugim obiteljskim aktivnostima.

 

4. Jedan dan dnevno odvojite samo za sebe

Život je pun izazova, a pogotovo ako balansirate poslovni i privatni život.

Ako pronađete zdravu i sretnu ravnotežu, jedan sat dnevno odvojite samo na sebe.

Probudite se sat ranije, ili preskočite ručak s kolegama i uživajte u samoći.

U to vrijeme možete raditi što hoćete – vježbati, čitati, okupati se, slušati glazbu, ili meditirati.

 

 

5. Kad dio posla nosite kući, postavite granice

Ako niste sve stigli obaviti na radnom mjestu, i posao nosite doma, napravite granice.

Primjerice, odlučite da ćete raditi ekstra sat ili dva predvečer.

Prije spavanja ćete tako moći predahnuti od posla.

Ako radite sve do tik prije sna, i onda ujutro odmah idete u ured, mozak vam se neće moći koncentrirati na ništa drugo osim posla.

 

6. Napravite listu prioriteta

Ako nakon radnog vremena primite emailove ili poruke vezane uz posao, ne morate odmah na njih odgovoriti.

Kako bi zadržali kontrolu nad vlastitim slobodnim vremenom, samo najhitnije poruke odgovorite odmah, a ostatak ostavite za sutra, na radnom mjestu.

 

7. Prije nego prihvatite nove zadatke, postavljajte pitanja

Ako ste pouzdan, odgovoran i marljiv radnik, šef će vam vjerojatno povjeriti nove zadatke.

Prije nego što ih prihvatite, pobrinite se da dobro razumijete što sve uključuju.

Nemojte se bojati pitati. Primjerice, hoće li se novi zadaci nastaviti na vaše prethodne ili ćete morati iznova raditi?

Hoćete li morati raditi dodatne sate preko tjedna ili vikendom? Hoćete li trebati putovati?

Razmislite i trebate li za taj zadatak potrošiti puno vremena da naučite nove stvari.

 

8. Redovito vježbajte u slobodnom vremenu

Svi znamo da je vježbanje dobro za zdravlje.

Ali jeste li znali da vam vježba povećava i produktivnost?

Rekreacija će vam možda biti zadnja stvar na koju pomislite dok balansirate poslovni i privatni život, ali ipak vam može podići razinu energije i izoštriti mentalne sposobnosti.

Zbog vježbe ćete moći obaviti više posla tijekom radnog dana, i manje ćete obaveza nositi kući. Imat ćete i više vremena za obitelj i sebe.

U raspored ugurajte pola sata vježbe barem tri puta tjedno.

 

9. Naučite reći “ne”

Ako prihvaćate svaki zadatak koji vam se nudi, nećete nužno zbog toga napredovati na poslu.

Svatko ima svoje granice, a uzmete li previše radnih obaveza, vjerojatno riskirate vlastitu sreću (i sreću vaše obitelji).

Pristajte samo na zadatke za koje imate vremena i energije.

Ako odbijete posao, dajte iskreno objašnjenje šefu ili klijentima.

Tagovi: