SAVJETI
Ovo će biti najvažnija vještina u 2021. godini
manager.ba/investitor.me 30 studenog, 2020
Izvor fotografije:
investitor.ba

Ako ste dosad navikli da radite tako da potapšate po ramenu kolege svaki put kad imate pitanje ili ste sve sastanke odrađivali licem u lice, iduća godina bi mogla biti izazovna za vas. Nova vještina, koju će svi morati da savladaju, jeste rad na daljinu ili popularno zvan “remote” rad.

 

Razvijate li softver, velika je vjerojatnost da ste se s remote radom susreli i ranije, jer vam je za obavljanje posla potreban samo računar i pristup internetu. Zbog toga se IT najbrže prilagodio kada su mnogi bili prisiljeni da po prvi put rade od kuće.

“Remote” je, kako piše Poslovni dnevnik, kompletno novi način rada na kojem će uspješne kompanije biti izgrađene u budućnosti. Taj način rada objedinjuje primjenu tehnologije, komunikativne vještine te potpuno nove načine organizacije firme.

Tipična greška koju kompanije pokušavaju je 1-na-1 simulirati okruženje koje su nekad imali u kancelariji. To znači da pokušavaju cijeli dan biti na sastancima tj. video pozivima. Osim što je neefikasno, također je i prilično iscrpljujuće. Najvažniji element za uspješan “remote” rad je – nedvosmislena pisana komunikacija. Kad izostane neverbalna komunikacija povećava se mogućnost da ostanete izgubljeni u prijevodu. A svako potpitanje produljuje vrijeme potrebno da doznate neku informaciju.

Očekivano, prednosti su brzo prepoznate i u drugim industrijama – od fleksibilnosti, veće produktivnosti, uštede vremena i putnih troškova. Iskustvo pokazuje da na daljinu kompanija može potpuno normalno da radi. Tako su i neki poslodavci naučili da zaposleni ne zabušavaju kad nijesu u kancelariji, jer su sami prvi put radili od kuće.

Nije bitno gdje si, sve dok radiš kvalitetno i na vrijeme. Neke firme će imati problem ako nemaju dobar softver da organiziraju rad svojih zaposlenih na daljinu.

Ali nije sve baš tako sjajno. Ono što su svi otkrili u zadnjih par mjeseci je da remote rad nije samo pitanje produktivnosti. Veliki dio rada u kancelariji je stvaranje društvenih odnosa. Zajednički radni prostor nam pruža mogućnost da se povezujemo s ljudima i gradimo prijateljske odnose. A isto tako je dobro i da ne sjedimo cijeli dan u pidžami za kuhinjskim stolom.

Često se postavlja pitanje što je bolje – rad iz kancelarije ili na daljinu? Nažalost, ne postoji jednoznačan odgovor. “Remote” je posebna vještina u arsenalu moderne kompanije i tko je kvalitetnije savlada, u nekoj novoj budućnosti rada biće konkurentniji.