Francuski željeznički operater SNCF namjerava do 2030. godine instalirati solarne elektrane ukupne snage jednog GWh na površini od tisuću hektara duž želežničke infrastrukture diljem zemlje. Time će omogućiti opskrbu železničke mreže električnom energijom.
SNCF je osnovao SNCF Renouvelables za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora. Francuski operater željezničke infrastrukture namjerava na tisuću hektara površine instalirati fotonaponske elektrane čiji bi ukupan maksimalni kapacitet iznosio jedan GW. To je 15 do 20% trenutnih potreba ove kompanije za električnom energijom.
SNCF je jedan od najvećih potrošača električne energije u Francuskoj. Godišnje potroši 9 TWh za pogon 15 tisuća vlakova i opskrbu 3 tisuće željezničkih postaja i drugih objekata. Više od 80% kompozicija ide na struju. Kao nacionalni operater željezničke infrastrukture, SNCF upravlja s 28.000 km pruge.
Potencijal za ugradnju solarnih panela na željezničkoj infrastrukturi
Radovi na prvoj grupi od tridesetak lokacija različitih veličina u nekoliko regija trebali bi početi ove godine. Pored izgradnje elektrana na tlu i krovovima zgrada, kompanija planira izgraditi solarne nastrešnice na više od stotinu parkinga.
Solarni paneli duž elektrificiranih željezničkih trasa mogu izravno opsluživati vozne garniture.
U drugoj je fazi planirana izgradnja solarnih elektrana sa vertikalnim solarnim panelima uz ograde duž trase pruge.
Francuska nije ni prva ni jedina
Projekti na železničkoj infrastrukturi realiziraju se i u drugim zemljama. Njemački Deutsche Bahn ispituje mogućnost ugradnje solarnih panela u željezničke pragove. Švicarski startap Sun-Ways počeo je pilot-projekt postavljanja fotonaponskih modula između šina, poput tepiha.
U Nizozemskoj namjeravaju sve željezničke postaje učiniti energetski neovisnim ugradnjom solarnih elektrana na peronima i krovovima postaja.
U gradu Kajseri u Turskoj, Kayseri Transportation priprema izgradnju vetroelektrane od 22 megavata kojom bi osigurali više od 70 GWh struje godišnje za potrebe tamošnjeg urbanog lakog šinskog sustava.
Balkan Energy News / Manager.ba