Ako nekad na ulici ili za putovanja zemaljama zapadne Europe, primjetite neobičnu nadgradnju ili vidite snimanje filma s pokretnom prikolicom - uredom, šminkernicom, garderoberom, ili apartmanom na kotačima, ili mobilnu ljekarnu ili bolnicu, velika je šansa kako će to biti upravo proizvod tvrtke Ema iz Knića u Srbiji.
Tvrtka postoji više od četvrt stoljeća, a posljednjih se desetak godina bavi specijalnim nadgradnjama. Trenutno, zahvaljujući inovativnosti i izlaženju u susret potrebama i zahtjevima kupaca, Ema više od 80% svojih proizvoda izvozi u zemlje EU.
Ema godišnje proizvede oko 800 različitih proizvoda rekao je za eKapiju Božidar Đurđević, direktor prodaje u Emi iz Knića.
- Trenutni godišnji proizvodni kapaciteti kompanije su oko 800 različitih proizvoda iz našeg programa, a skoro 80% naših proizvoda izvozimo u zemlje EU, dominatno u Austriju, Sloveniju, Njemačku i Švicarsku. Najdalje tržište do kojeg stižu naši proizvodi je Irska - navodi Đurđević.
Za ovakve rezultate je, kaže, najviše zaslužena njihova fleksibilnost i inovativnost, a ni rezultati svakako nisu došli preko noći.
- Pošto mi sami proizvodimo naše panele, volimo ponekad i eksperimentirati tijekom proizvodnje i tako smo došli na ideju napraviti kružne panele i od njih prikolice u obliku limenke koje su namijenjene za uličnu prodaju hrane i koje su kompletno opremljene unutra. Negdje 2016. godine počeli smo se baviti specijalnim projektima različitih namjena, a neki od najpopularnijih naših nadgradnji su prikolice za filmsku industriju (pokretni apartmani, uredi, garderobe, šminkarnice), nadogradnje za prijevoz eksploziva, umjetničkih djela, pokretne bolnice, ljekarne, mamografi, CT skeneri, kao i specijalna vrsta "vučnog vlaka - kamion i prikolica za Havi Logistics, koja je transportna kompanija McDonaldsa - navodi Đurđević.
Kupci se obraćaju kada žele neobično
Upravo ovakve nadgradnje su nešto na šta se u Emi, kako on kaže, trenutno najviše fokusiraju.
- To su uglavnom prototipi i mogu sa sigurnošću reći kako smo trenutno stvorili imidž kompanije kojoj se kupci obraćaju kada imaju u planu nešto novo i nesvakidašnje. Upravo to nas najviše izdvaja od naših kolega iz Europe - naša fleksibilnost, kao i inovativnost, kada su u pitanju želje kupaca. Drugi proizvođači uglavnom imaju standardizirane proizvode, a često je želja kupca negdje između dva standarda. I onda je to ili nemoguće naći ili je preskupo jer se istupa iz standarda. Zato naši kupci vole naše proizvode i stalno se vraćaju jer je za nas standard to što kupac želi. Ne želim pričati o kvaliteti naših proizvoda jer se to podrazumijeva ako želite izvoziti u EU i natjecati se s najvećim kompanijama na tržištu - ističe Đurđević.
Za nastanak tvrtke zaslužan je svakako njegov otac - Dragan Đurđević, koji je još 1991. godine osnovao Emu uz veliku potporu svoje supruge Vesne i oca Ljubana. Tvrtka je u početku bila zastupnik međunarodnog giganta u svijetu prikolica, kompanije Schmitz Cargobull, sve do 1999. godine, za sve zemlje bivše Jugoslavije.
- Zatim je 2000. godine prekinuta suradnja i odlučeno početi vlastitu proizvodnju i brend Ema, koji je već 24 godine prisutan na tržištu Republike Srbije i tržištima država članica EU. Najviše smo ponosni na to što smo uspjeli kroz sve ove godine, uprkos svim globalnim događanjima, održati našu tvrtku i nastaviti otvarati nova tržišta i ostvariti suradnju s novim strateškim partnerima - ponosan je Đurđević.
Aerodinamične nadgradnje koje štede gorivo
- Izlagali smo na najvećem sajmu kamiona IAA u Hanoveru, koji se održava svake dvije godine. U suradnji s DAF kamionima, na sajmu kamiona u Moskvi predstavili smo po prvi put naše nadogradnje s aerodinamičnim krovom. To je bio prvi prototip koji je odmah privukao pažnju pojedinih transportnih "divova". Naš aerodinamični krov donosi uštedu transportnim kompanijama između 3% do 5%, kada je riječ o potrošnji goriva pri brzinama većim od 60 km/h. Kompanija Havi Logistics već dvije godine testira prototip "vučnog vlaka" koji smo napravili za njih i nadamo se kako će to postati standarni proizvod u njihovoj ogromnoj floti vozila - navodi Đurđević.
Kako bi se ovakvi uspjesi i nastavili, u Emi, kako dodaje Đurđević, planiraju i proširenje proizvodnih kapaciteta i ulaganje u automatizaciju proizvodnje panela.
- Planiramo i nabavku razne opreme koja će nam omogućiti obrađivati materijale potrebne za proizvodnju, kao i robota za varenje i bojanje proizvoda. To će nam omogućiti izlazak na nova tržištaž i osvajanje novih proizvoda koje ćemo tim tržištima ponuditi - najavljuje Đurđević.
Ekapija | Manager.ba