ZBOG PREOPTEREĆENOSTI MREŽE
Nizozemska priziva povratak "običnih" automobila
Manager Svijet 25 ožujka, 2024


Električni automobili postaju ogroman problem u zemlji koja je bila među pionirima na europskom tlu kada su EV u pitanju.
U pitanju je Nizozemska, koja već pati od značajnih problema u svojoj visokonaponskoj i niskonaponskoj mreži sa stalnim nestankom struje.  

Europska unija je odlučno rekla “ne” automobilima koji emitiraju CO2 od 2035. godine, ulažući sve u elektromobilnost. Danas, kada se građani EU suočavaju sa realnim problemima u smislu EV, slika o njima se mijenja.

Visokonaponska električna mreža ne može podnijeti više od trenutne potrošnje, a niskonaponska još manje, što uzrokuje neprekidne nestanke struje u četiri glavna grada zemlje tulipana.

Stanovnici Utrechta, Rotterdama, Amsterdama i Haaga izuzetno su nezadovoljni situacijom u kojoj se nalaze, a slično iskustvo imaju i neki gradovi u Njemačkoj.

Kompanija Stedin je najveći operater nizozemske elektroenergetske mreže i već je upozorila vladu da je situacija neodrživa. Ovo se posebno pogoršalo u Utrechtu, gdje su otkrili da je tražnja za električnom energijom veća od kapaciteta mreže.

Tisuće domova zavisi od toga, a u zelenoj tranzicijskoj politici i poskupljenju ruskog gasa država je građane poticala da gasne instalacije zamijene električnim i toplotnim pumpama.

Sada kad je mreža preopterećena, jer je energetska infrastruktura deficitarna za rastući broj potrošača, svi se hvataju za glavu i prizivaju povratak “običnih” automobila.

Osim toga, većina vlasnika EV pune ih na javnim punionicama kada odu s posla, uglavnom u večernjim satima, između 17:00 i 20:00.

Mrežni operater je upozorio vladu da bi za izbjegavanje prakse sa nestankom struje bilo potrebno ugraditi više od 54.000 električnih transformatora i više od 100.000 kilometara novih instalacija, što je u kratkom roku nemoguće, pored toga što to neće dugoročno riješiti situaciju kada na cestama bude još više EV.

Stručnjaci zaključuju, ako danas u Nizozemskoj ima skoro 450.000 električnih i elektrificiranih automobila, što izaziva zagušenje na mreži, onda će 2035. godine kada prestane proizvodnja automobila sa SUS motorima, nastati prava katastrofa, prenosi B92.

 

B92 / Manager.ba

Povezani članci

1

2

Video
LAFAT
Lider u preradi metala i korištenju alternativnih izvora energije u BiH i regiji
BERBA URANILA
Kakva će vina doći od ovogodišnje berbe?
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik