RAYMOND LOEWY
Nekoliko zanimljivih činjenica o ”ocu modernog dizajna”
Manager.ba/coca-colasrbija.rs Svijet 29 kolovoza, 2018
Izvor fotografije:
Raymond Loewy

Raymond Loewy se često naziva „ocem modernog dizajna“, a igrao je značajnu ulogu u dizajniranju brojnih klasika u dvadesetom stoljeću.

Među njegovim poznatijim radovima su S1 lokomotiva, Sears Coldspot frižider, Greyhound Scenycruiser i upečatljiva bijelo-plava livreja za Air Force One.

Loewy je bio poznat po elegantnom i čistom aerodinamičnom dizajnu, i čak se pojavio na naslovnoj strani magazina Time-a 1949. godine.

 

Coca-Cola dobiva moderan izgled

 

 

Loewy je igrao ulogu i u dizajnu pojedinih klasika za kompaniju Coca-Cola.

Kompanija je isprva angažirala Loewya zaduživši ga da modernizira njene automate, ali on je radio i na nekoliko artikala koji se danas smatraju klasicima – od pojednostavljenog frižidera do dozatora za točilice Dole Deluxe i kamiona Hobbs.

Godine 1940, Loui je unio izmene u Coca-Cola frižider, ali njegove izmjene nikada nisu u potpunosti provedene zbog početka Drugog svjetskog rata.

Međutim na kraju rata Coca-Cola je angažirala Loewyja sa zadatkom da redizajnira frižider.

Njegov dizajn odlikovale su dugačke linije i zaobljeni uglovi, uz nekoliko funkcionalnih poboljšanja.

Poklopci su dizajnirani tako da se otvaraju sprijeda umjesto sa strane, što je prodavcima olakšavalo punjenje frižidera, a kupcima pristup.

Loui je dodao otvarač za boce na prednjoj strani mašine sa posudom za hvatanje čepova, a čak je i na vratima dodao poruku „Coca-Cola – poslužite se“.

 

Kompanija je 1947. predstavila modernizirani frižider na tržištu

 

Loewy je također usavršio točilicu uz pomoć moderno dizajniranih dozatora i unaprjeđene opreme koja je omogućavala sipanje većeg broja porcija po galonu.

Oglasi tog vremena ukazivali su na činjenicu da unaprjeđena mašina može i povećati zaradu u objektima sa točilicama.

Kada je točilica Dose Deluxe Fountain Dispenser predstavljena 1947, odmah je postala klasik.

Međutim, Raymond Loewy i njegov tim dizajnera nisu bili gotovi.

Također su redizajnirali Coca-Cola kamion za isporuke, uključivši u dizajn sugestije Odbora za standardizaciju kompanije Coca-Cola, koji je proveo anketu među Coca-Cola punionicama širom zemlje s ciljem da se utvrde najvažnije karakteristike vozila za isporuku.

 

 

Kao i u drugim projektima, Loewy je osvježio dizajn karoserije tako što je dodao zaobljeni izgled.

Međutim, najveća izmjena bila je upotreba nadzemnih vrata koja se mogu skinuti u ljetnom periodu.

Nova vrata su omogućila veći teretni kapacitet i smanjila maksimalnu visinu za smještanje sanduka, što je olakšalo posao dostavljačima.

Loewy je čak dodao i prostor otporan na atmosferske uvjete za smještanje reklamnog materijala koji je dostavljan u prodavnice.

Prije nekoliko godina, arhivsko odjeljenje kompanije Coca-Cola kupilo je White Motor Company kamion iz 1949. godine sa Loewyjevim dizajnom karoserije.

Kamion je jedno vrijeme bio izložen u muzeju World of Coca-Cola, a kompanija traži nove prilike za njegovo prikazivanje.

 

Istina o čuvenoj Coca-Cola kontur boci

 

Loewy je osmislio nekoliko dodatnih dizajnerskih rješenja za kompaniju (uključujući i dizajn originalne Fanta boce), ali nemoguće je spomenuti ovog velikana dizajna bez osvrta na čuvenu kontur bocu.

 

 

Mnogi su njemu pogrešno pripisivali dizajn boce.

On nije sudjelovao u dizajniranju originalne boce iz 1915., koja je djelo firme Root Glass Company, ali jeste bio član ekipe koja je 1955. osmislila kraljevsko i obiteljsko pakiranje i radila na elegantnijoj verziji litarskog pakiranja šezdesetih godina 20. stoljeća.

Ipak, Loewy je izložio svoje mišljenje o ikoničnoj boci – u svom pismu kompaniji Coca-Cola opisao je kontur bocu sljedećim riječima:

„Coca-Cola boca je remek-djelo naučnog, funkcionalnog planiranja.

Ukratko, opisao bih bocu kao dobro promišljenu, logičnu, ekonomičnu u pogledu materijala i prijatnu za gledanje.

Najsavršeniji „omotač tekućine“ danas i jedan od klasika u povijesti ambalaže.“

Loewy je umro 1986. u 92. godini života, ali njegova dizajnerska ostavština nastavlja svoj život.

Video
VIDEO
Kako izgraditi osobni brend - 5 ključnih elemenata
VIDEO
Hrvatska pjevačica otkriva tajnu rasta La Piela za 500 posto u godinu dana
VIDEO
Mate Rimac: Poznat mi je osjećaj kad puno radiš, a ne znaš hoće li firma preživjeti do idućeg tjedna