Iako je donedavno Crna Gora zaostajala za susjedima u ulaganjima u trgovačke lance i velike trgovačke objekte, protekla je godina donijela nagle promjene.
Lidl je u Crnoj Gori osnovan u ožujku 2021. godine i do sada je kupio tri lokacije, dvije u Podgorici i jedne u Nikšiću. Prema informacijama podgoričkih Vijesti pregovoraju o kupovini zemljišta za gradnju novih objekata kod Tivta, Bara i Berana. Ekapija, pak, piše kako od stvarnog ulaska njemačkog trgovačkog lanca na crnogorsko tržište i otvaranja najavljenih 20 objekata u kojima bi se zaposlilo 1.000 radnika u skorijem razdoblju neće biti ništa. Lokacije koje je kupio Lidl i na njima namjerava graditi svoje objekte, nemaju plansku dokumentaciju.
No dok se čeka na Lidl, naglo su oživjele investicije u trgovačke objekte drugih igrača.
EBRD
Izraelski BIG CEE dobio 100 milijuna eura kredita za širenje na zapadnom Balkanu
Izraelski BIG Shopping Centers, tvrtka koja već godinama posluje u Srbiji i regiji, ušla je 2022. godine na crnogorsko tržište kupovinom tržnog centra Delta City, postali su vlasnik tržnih centara City Mall i Capital Plaza a žele ulagati i u razvoj projekata u Baru, Kotoru i Nikšiću.
Domaći Voli Trade planira izgradnju trgovačko-ugostiteljskog centra na 9.000 kvadrata u Nikšiću. V&V Investment Group gradi tržni centar Budva Mall u budvanskom naselju Dubovica.
U protekloj godini Mercator-CG preuzeo je 67 Franca marketa sa 900 zaposlenih. Postao je tako najveći poslodavac u Crnoj Gori, s preko 2.500 uposlenih, a sa 195 maloprodajnih objakata postao je i najveći trgovački lanac.
Manager.ba