Prema najnovijem Deloitteovu istraživanju ‘Globalni marketinški trendovi u 2023. godini‘, digitalna tehnologija, održivost, kreativnost i blockchain će u najvećoj mjeri odrediti nadolazeće marketinške trendove. Trgovačka se društva suočavaju sa sve većim izazovima u trenutačnom gospodarskom i financijskom okruženju, koja i pred marketing stavljaju brojne prepreke.
Izvješće Globalni marketinški trendovi obuhvaća četiri glavne teme: financijsku nesigurnost, održivost, kreativnost i postojeće tehnološke trendove. Prema mišljenju stručnjaka, voditelji marketinga u ovoj bi se situaciji trebali usredotočiti na četiri glavna područja: ulaganje u digitalne tehnologije, nove platforme i personalizirane alate, pojačan rad na održivosti s pomoću interno dostupnih sredstava i definiranje dugoročnih ciljeva, poticanje kreativnosti unutar cjelokupne organizacije i povećanje zastupljenosti tehnologija metaverse i blockchain.
Nalazi istraživanja koje je obuhvatilo preko 1000 osoba na rukovodećim položajima upućuju na to da marketinški stručnjaci ne smanjuju broj svojih aktivnosti u poslovnom okruženju prepunom izazova, već nastoje biti ‘korak ispred‘ i povećati ulaganja. Nove su platforme ugrozile tradicionalne marketinške metode i povjerenje potrošača, zbog čega je nastala potreba za povećanjem vjernosti i iskorištavanjem prilika za rast.
Većina trgovačkih društava koja su sudjelovala u Deloitteovu istraživanju naglasila su kako su gospodarska nestabilnost i inflacija najveći problemi s kojima se susreću u 2023. godini. Unatoč tomu, nastoje se proširiti na nova tržišta i zemljopisne regije, ali i personalizirati svoje aktivnosti s pomoću novih sustava i algoritama.
Nove prilike za rast
Potrošači sve više zahtijevaju svijest o ekološkoj situaciji, što se odražava i na interne marketinške strategije. Postavljanje dugoročnih okolišnih ciljeva može povećati povjerenje potrošača. Većina trgovačkih društava namjerava to ostvariti s pomoću internih praksi, održivijih proizvoda i usluga te uspostavom novih dugoročnih ciljeva.
Prema riječima marketinških stručnjaka, kreativnost bi također mogla biti izvor rasta, osobito u 2023. godini. Iskustvo je pokazalo kako povećanje kreativnosti prvenstveno mogu ostvariti brandovi čija stopa rasta premašuje deset posto.
Osim toga, marketing se treba prilagoditi tehnološkim napretcima te će se, prema istraživanju, 80 posto trgovačkih društava otvoriti tehnologiji metaverse u sljedećim dvjema godinama. Nadalje, više od 40 posto trgovačkih društava primijenit će strategije oglašavanja utemeljene na tehnologiji blockchain sljedeće godine. Stoga bi se ta dva područja mogla pokazati ključnima u odnosu između tehnološkog napretka i marketinga.
- 2023. bi mogla biti godina kada će se trgovačka društva, suočena s gospodarskim poteškoćama, okrenuti novim prilikama za rast. Zbog sve lošijih poslovnih uvjeta, marketinški stručnjaci moraju povećati učinkovitost i postići više s manje sredstava. Deloitteovo izvješće Globalni marketinški trendovi u 2023. godini sveobuhvatan je vodič za pomoć poduzećima u postizanju uspjeha u ovoj dinamičnoj godini i godinama koje slijede, utemeljen na strateškim uvidima poslovnih i marketinških stručnjaka - izjavio je Vedran Zrilić, voditelj Deloitte Digitala za CE South regiju.
lidermedia.hr / Manager.ba