POSTAVLJANJE TIMA ZA USPJEH
Načini kako upravljati društvenim mrežama u poslovnom svijetu
Manager 26 kolovoza, 2024

 

Bilo da usvojite jedno ili sve od navedenog prilikom kreiranja vlastitog tima za društvene mreže, vaše buduće kolege će vam biti zahvalne.  


Bilo da ste pripravnik ili jedini član "tima", ili čak poslodavac, rijetko da ćete početi da radite na "društvenim mrežama" potpuno pripremljeni za uspjeh, da na tom poslu već znate baš sve.

Svi oni koji rade na poslovima koji uključuju društvene mreže, stava su da i nakon deset godina, kada "uđete" u jednu ulogu ove sfere poslova, i dalje ima nešto novo što možete i trebate naučiti kako biste svoj posao obavljali uspješno.

Upravo zbog toga, kada imate novog člana tima ili ste sami "svoj tim", trebate znati kako se tim gradi i u pojedinačnom i kolektivnom smislu a na ovim poslovima.

Postavljanje (vašeg) tima za uspjeh

Prije prvog dana novog člana vašeg tima, sjedite i zacrtajte njegov/njen raspored ulaska u zadatke.

 

Ne želite samo da razmišljate o tome s kim treba da se sastane, koje obilaske bi mogli zatrebati ili informacije o kompaniji koje bi trebao/la imati – želite razmišljati i o tome koji će im materijali i obuka biti potrebni jer se to odnosi na opću i društvenu stranu njihovog posla.

Društvene strategije odobrene od strane rukovodstva

Kada ste profesionalac za društvene mreže, zaista nema ništa gore od započinjanja nove uloge i ulaska na "nova vrata" kako biste saznali da se morate graditi od nule i početi ispočetka.

Ili ste možda primili hrpu "onoga što je prethodna osoba uradila" i očekuje se da odmah počnete "upravljati brodom".

Stoga i kao radnik ali i kao poslodavac morate znati šta taj početak realno podrazumijeva.


Kada započinjete novu ulogu, najvažnije je da jasno razumijete ulogu društvenih medija u poslu.

Želite znati koji su poslovni ciljevi, koji su ciljevi društvenih medija i na čemu zapravo radi kompanija.

Stoga je ključno imati/izraditi strategiju društvenih medija i predstaviti ih i kao pojedinac i kao poslodavac.

To ne samo da daje jasan smjer, već novim članovima tima daje samopouzdanje da "urone" u posao, znajući da njihov rad ima podršku "izvršne vlasti".

Krucijalno je važno da je vaš rad kao pojedinca usklađen sa sveobuhvatnim poslovnim ciljevima, budućim planovima kompanije u tom "društvenom" smislu ali i razumijevanje startne pozicije, tačnije onog gdje je kompanija "danas".

"Vodiči" za društvene mreže

Nakon što ste neko vrijeme radili na društvenim medijima i pažljivo pratili feedove i kanale na društvenim mrežama, lako je odrediti kada organizacija treba da dovede novu osobu na društvenim mrežama.

Sjajno je imati "glatku tranziciju" pri predaji kanala ili brenda, ali ta besprijekornost se događa uz odgovarajuću obuku.

 

Osim strategija društvenih medija, trebate kreirati i "vodiče za društvene mreže" za nove članove tima.

Oni sadrže detalje koji tranziciju na društvenim mrežama čine sjajnom – emojije koje brend dosljedno koristi, potpisne oznake i fraze koje račun redovno objavljuje, te primjere glasa i fotografije brenda koji pomažu novim članovima tima da internaliziraju brend.

Ovo eliminira potrebu da se pogađa naš glas brenda, ciljevi ili izvori imidža i daje im jasan smjer od prvog dana.

"Biblioteke" društvenih sadržaja

Ono što će vas učiniti produktivnijim i efikasnijim u ovim ulogama je kreiranje biblioteka društvenih sadržaja.

Od projektnih fascikli sa kratkim dokumentima i izgrađenim društvenim planovima do imovine i storyboarda, sve što koristite za svoje brendove pohranjeno je u biblioteci društvenog sadržaja.

Ovo pomaže da se sačuva istorija onoga na čemu ste radili, ali takođe osigurava da vam je širok spektar sredstava dostupan na dohvat ruke – što vam daje više vremena da zamislite, budete kreativni i izvučete ono što je već "izmišljeno", umjesto da ponovo izmišljate "točak".

Osim što pojednostavljuje kreiranje sadržaja, centralna biblioteka također čini vašu "imovinu" dostupnijom cijelom vašem timu.

Obuka i podrška

Ako ste vizualna osoba, imate sposobnost da prođete kroz nešto i naučite to u realnom vremenu u odnosu na spoticanje kroz nejasno napisana uputstva.

Iako vaš novi član tima može biti dobro upućen u društvene platforme, možda nije upoznat sa vašim sistemom upravljanja društvenim mrežama ili drugim alatom na koji se vaš tim oslanja.

Pobrinite se da ih ne postavite samo za "uspjeh" kada je u pitanju način na koji vaša organizacija pristupa društvenim mrežama, budite spremni pomoći im da maksimalno iskoriste alate koje koristite.

 

Nakon početne obuke, zakažite naknadnu sesiju nekoliko dana kasnije kako biste odgovorili na sva neriješena pitanja.

Možda neće znati koja pitanja imaju dok sami ne prođu kroz program i ne koriste ga.

Ažuriranja platforme i funkcija

Menadžer društvenih medija koji nije u toku s trendovima, karakteristikama platforme ili onim što se dešava na društvenim mrežama može biti izazov.

Da bi bio proaktivniji u tome da bude u toku sa ovim stvarima kako bi cijeli tim mogao biti efikasniji i bolje služiti našim klijentima možda treba podstrek.

Zato je važno da se dijele sadržaji koji su noviji, koji prate trendove.

Možete poslati informaciju svom timu kada vidite nešto novo i podijeliti svoje uzbuđenje da u timu isprobate tu funkciju ili način na koji taj neko "napredniji" pravi sadržaje.

Institucionalno znanje

Da li vaša kompanija održava godišnji događaj koji se održava tradicionalno? Kada se prvi put pridružite nekoj kompaniji, uvijek postoji krivulja učenja kako biste se upoznali sa "institucionalnim znanjem", bilo da se radi o prethodnim strategijama ili događajima, ili bilo čemu što se ponavlja.

 

Zato možete odvojiti dio svoje biblioteke društvenih sadržaja posebno za rezimee ponavljajućih i prošlih projekata koje novi članovi tima mogu referencirati.

Ovo pomaže da se smanji nagađanje što je urađeno prije, najbolje prakse i prošli eksperimenti. Vaš tim čini mnogo težim radom ako ne čuvate institucionalno znanje svog tima ili odjela.

Učinkovito uključivanje u tim počinje mnogo prije prvog dana

Bilo da usvojite jedno ili sve od navedenog prilikom kreiranja vlastitog tima za društvene mreže, vaše buduće kolege će vam biti zahvalne.

Adekvatna priprema i uključivanje članova tima ne samo da ih (i vas) postavlja za uspjeh, već i stvara jak odnos i povjerenje od samog početka.

Kada opremite nove ljude svim alatima koji će im trebati da budu efikasni, vaši napori na društvenim mrežama imaju prostora da budu dosljedni, uglađeni i kreativni.

Najbolje od svega, nitko od vaših pratilaca neće ni primijetiti tranziciju...što je jedan od najočitijih znakova odličnog upravljanja društvenim medijima.

 

akta.ba / Manager.ba

Video
LAFAT
Lider u preradi metala i korištenju alternativnih izvora energije u BiH i regiji
BERBA URANILA
Kakva će vina doći od ovogodišnje berbe?
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik