6.000 EURA ZA NOĆ
Luksuzni smještaj koji ne želi reklamu na internetu
Manager Regija 09 srpnja, 2024

Mnogi luksuzni objekti nude najvišu razinu usluge i dostupni su helikopterom ili brodom, nude transfer u limuzinama, hranu i pića najviše razine, potpuno personaliziranu uslugu i iskustva koja uključuju izlete, posjete vinarijama, krstarenja i slično, a tu su i neizostavni individualni welness tretmani i programi.  

 

Hrvatski turizam neprekidno raste, a to uključuje i luksuzni smještaj koji ima svoju klijentelu. Uz takav smještaj često dolazi poseban tretman gostiju, ali i posebne cijene koje tek rijetki mogu platiti. magazin Forbes Hrvatska izdvojio je nekoliko primjera luksuznih resorta i hotela u Hrvatskoj kao i njihovu ponudu i cijene. 

Pregled ponude portala Booking otkriva kako je za obitelj s jednim djetetom teško pronaći smještaj u primjerice Starom Gradu na Hvaru za manje od stotinu eura. Naravno, to je tek najjeftiniji dio ponude.

Pretražujući navedenu lokaciju u jednom trenutku se istaknuo luksuzni Maslina Resort francuskih vlasnika. Iz nepoznatog razloga, Booking nije ponudio smještaj u nekom njihovom apartmanu, nego u njihovoj vili u koju se može smjestiti osam osoba. Dvoje odraslih i dijete četiri noćenja s doručkom u jednom od termina platilo bi 26.520 eura. Pregledom fotografija otkriva se da se radi o iznimno atraktivno uređenom prostoru.

 

 

To je, dakako, ekstremni primjer. Na stranicama resorta vidi se kako dva noćenja i doručak za dvije osobe startaju od 850 eura za noć, a tu su i neke specijalne ponude poput Lavander Dreamsa – tri noćenja s doručkom za dvije osobe u srpnju po cijeni od 6957 eura. Ta ponuda uključuje dolazak i odlazak na Hvar gliserom iz Splita, jedan lagani ručak, masaže, SPA tretmane i druge pogodnosti.

Nešto sjevernije, u Sutivanu na Braču, nalazi se luksuzni hotel Lemongarden austrijske vlasnice. Njezina filozofija je da pravi luksuz nije uvijek skup, samo je jako rijedak. Pregled ponude na njihovoj web stranici otkriva kako primjerice noćenje za dvoje u apartmanu od 30-ak kvadrata iznosi 420 do 700 eura. Izvrsna kuhinja hotela dodatno se plaća, pa je cijena primjerice jedne juhe oko 20 eura, a brancina s koprom, mladim lukom i ciklom još 47 eura.

I luksuz u Ikadoru ima svoju cijenu. Noćenje za dvije osobe u najskupljem, predsjedničkom apartmanu hotela prema podacima sa službene web stranice plaća se 2.468 eura.

Hotel uz doplatu svojim gostima nudi prijevoz gliserom, organizaciju privatnih izleta, a tu su i neke “običnije” opcije poput minigolfa, grijanog bazena i boćališta.

Luksuz ne može proći bez Dubrovnika – jedne od najskupljih jadranskih destinacija. Hotel Excelsior nalazi se u nekadašnjoj kraljevskoj vili iz 1913. godine. Gleda na Stari grad, a nalazi se tek pet minuta šetnje od gradskih zidina. Njegovi gosti bili su mnogi uglednici među kojima i kraljica Elizabeta II. Noćenje u jednom od Deluxe apartmana u ovom hotelu košta 4002 eura.

 

 

Ipak, još impresivnija je vila Sheherezade koja se nalazi u njegovom susjedstvu, također dio portfelja tvrtke Adriatic Luxury Hotels. Jedna je od najneobičnijih građevina u Dubrovniku jer je izgrađena u istočnom stilu 1929. godine. Naručio ju je milijunaš Williama Zimdina, koji je u to vrijeme imao tajnu tamnoputu ljubavnicu po čijem nadimku je i dobila ime.

U njoj se nalazi pet luksuznih apartmana, a cijena noćenja nije navedena na službenim web stranicama. Vila nije u slobodnoj prodaji, a cijena je – na upit.


Neke destinacije limitirane zbog manjka ponude

Konzultant Emanuel Tutek, partner je u tvrtki BlueRock Consulting koja upravo priprema analizu luksuznih hotela na Mediteranu, za FORBES Hrvatska je kratko proanalizirao trenutno kretanje cijena smještaja u luksuznim hotelima u Hrvatskoj i sveukupno – uspješnost poslovanja u toj niši vrlo luksuznog smještaja.

“Ako pričamo o kategoriji pravog luksuza na razini globalnih brendova koji imaju luxury i ultra-luxury brendove kao primjerice Four Seasons ili Aman, onda imamo samo mali broj objekata na toj razini. Ukupni brojevi noćenja koji se tamo ostvaruju predstavljaju izuzetno mali udio u ukupnim brojevima s obzirom na masovni turizam i većinu smještaja u četiri zvjezdice i niže.”, kaže Tutek.

Poslovanje u tom segmentu može biti cjelogodišnje, a uspješan primjer u Hrvatskoj jest Grand Park Hotel u Rovinju, ali može biti i tipično – sezonski. A to najviše ovisi o destinaciji.

Na pitanje postoje li neke posebne destinacije koje su kao stvorene za vrlo luksuzne hotele, Tutek odgovara da takvi objekti imaju smislu u bilo kojoj destinaciji u Hrvatskoj koja nije devastirana i ima dobro polazište u smislu razvijenosti turističkog lanca vrijednosti ili barem jasan plan strateškog razvoja u tom smjeru.

No, kaže da Hrvatska ima prilično limitirane preduvjete za dolazak gostiju koji traže luksuz – zbog manjka ponude. Drugim riječima, ne može se luksuzni objekt posaditi “bilo gdje” – nego tamo gdje se može ponuditi mnogo i kvalitetno.

A kakva je trend u potražnji za takvim smještajem u Hrvatskoj? Raste ponuda, a razvojem ponude se inducira i potražnja, kaže Tutek. “Kod nas nedostaje hotela s 5 zvjezdica i luksuznih hotela, tako da svi novi vrhunski smještajni projekti bilježe dobru popunjenost. Oni su se prvi oporavili od korona krize i bilježe rast i u pred i post sezoni”, naglašava Tutek. Iznosi i konkretne podatke. Zauzetost hotela s pet zvjezdica u Hrvatskoj iznosi 55 posto u 2023. godini, što je jedan posto više nego u prethodnoj godini. To je značajno više od hotela s četiri zvjezdice – njihova je zauzetost u 2023. godini bila 48 posto.


Dva i pol puta veći prihod po sobi od hotela s pet zvijezdica

Tutek nam otkriva da ulaganje u luksuzne objekte itekako ima smisla na Jadranskoj obali. “Luksuzni objekti u Hrvatskoj rade prosječno dva do dva i pol puta veći prihod po sobi od prosjeka hotela s pet zvjezdica koji rade 52 tisuće eura po sobi godišnje.”, kaže Tutek.

Drastična razlika u prihodima proizlazi iz veće cijene. Što se tiče profitabilnosti, takvi hoteli imaju velike oscilacije i teško je vaditi prosjek uzorka, ali na razini luxury i ultra-luxury odnosno kada se pređe razina klasičnih hotela s pet zvjezdica, onda razine profitabilnosti mogu biti velike. To je mnogima iznenađenja s obzirom na uvriježeno mišljenje da sa povećanjem kategorije padaju marže, objašnjava.

Otkriva kako mnogi luksuzni objekt u Hrvatskoj već nude najvišu razinu usluge, iako se time ne razmeću – jer to su informacije koje trebaju doći do ciljane skupine gostiju, onih koji najčešće niti sami ne pretražuju internetske oglase za smještaj. Mnogi luksuzni objekti u Hrvatskoj već sada su dostupni helikopterom ili brodom, te nude transfer u limuzinama, nude hranu i pića najviše razine, potpuno personaliziranu uslugu i iskustva koja uključuju izlete, posjete vinarijama, krstarenja i slično, a tu su i neizostavni individualni welness tretmani i programi.


Forbes | Manager.ba

Povezani članci

1

2

Video
ANER KRUŠKONJA, OBRTNIČKA KOMORA HNŽ
Koliko se danas isplati biti obrtnik
DAMIR UZUNOVIĆ, BUYBOOK
Mi smo išli naopačke
JASMIN BADŽAK, EUROSJAJ
Moj radni dan traje 24 sata, ali uživam u svom poslu!