SKORO SVE MIRIŠE NA HERCEGOVINU
Koji će vinski trendovi obilježiti 2025. godinu
Manager BiH 09 siječnja, 2025

Mlađi naraštaji imaju radikalno drugačije vinske preferencije i navike, klimatske promjene stavljaju sve vinare na pred težak ispit sposobnosti prilagođavanja, a tehnologija i laka dostupnost vina iz cijeloga svijeta primoravaju ugledne i velike vinske regije pojačati napore na tržištu. 

 

Časopis Vino & fino predstavio je dio trendova koji oblikuju vinski svijet u ovoj godini.


Radost upoznavanje manje poznatih sorti

Albarino i shannen blanc umjesto cabernet sauvignona i chardonnaya - zašto ne? Suvremene vinopije će se i u 2025. godini u sve većoj mjeri okretati uzbudljivim alternativama klasičnim međunarodnim sortama, tretirajući ih, pravedno ili ne, kao "coca-colu" vinskog svijeta - nešto što je u cijelom svijetu manje ili više slično. Sorte s daleko manjim udjelom na tržištu nude neispričane priče i neotkrivene arome i ukuse koji će i u ovoj godini tražiti ljubitelje vina.


Otklon od vina s tehnološkim manama

Ugledni kanadski somelijer Alexis Demers sumirao je ono što i sami mislimo o vinima koja se opisuju kao prirodna i organska: raduje to što se vinski svijet okreće od vina s tehnološkim manama:

- Ljudi su probali manje komercijalna vina, otkrili nove arome i razvili osobne ukuse. I svi smo umorni od mana u vinu, od isparljivih kiselina do bretanomicesa. Sa druge strane, trebamo sačuvati poštovanje za teroar, svijest o zemlji koja rađa vino, i težnju ne opterećivati vino s previše sulfita. Mnogo današnjih vinara pravi kvalitetna, korektna prirodna vina. Hajmo nastaviti tako.


Nastavak uspona bijelog vina

Bijelo vino je u velikom usponu, a crveno je i dalje u padu. Međunarodna organizacija za vino i vinovu lozu (OIV) izvijestila je kako potrošnja bijelog vina doseže 43% ukupne svjetske potrošnje, što je rast od 10% za dva desetljeća. U SAD, koje su najveći potrošač bijelog vina na svijetu, potrošnja je porasla astronomskih 65% od 2000. do 2021. U istom izvješću navodi se kako je potrošnja crvenog vina u svijetu opala više od 15% od 2007. godine. Dakle - to nije prolazna moda već strateški trend kojem će morati prilagoditi cijela industrija.


Potraga za autentičnim iskustvima

Otklon od tradicije nastavit će se i u 2025. godini. Potrošačima nije dovoljno odlično vino u čaši, potrebna su im i autentična iskustva. Nije dovoljno da vino bude napravljeno u drevnom, otmjenom buretu ili futurističkoj vinariji skrivenoj u prirodnom krajoliku. Ono mora imati karakter, priču, mora biti pristupačno i dobro predstavljeno, bez pretjeranog patosa. U ovom trendu predvodnici će i dalje biti iz manje izvikanih regija koje nisu opterećene prevelikim očekivanjima. 

Rađa se još noviji Novi svijet, a on je dostupan pomoću nekoliko klikova mišem: vinoljupci više ne ovise od lokalnih prodavaonica i trgovačkih lanaca, već mogu poručiti sjajna, neotkrivena vina izravno s izvora.


Okretanje alternativnim pakiranjima

Kolekcionarska vina će se i dalje, naravno, prodavati u staklenim bocama, ali vina široke potrošnje u sve većoj će se mjeri prodavati u alternativnim pakiranjima. Zašto? Zato što su praktična, održiva i jeftina. VinePair ocjennjuje kako su limenke pravi hit među ekološki svjesnim potrošačima. Imaju mali ugljični otisak, i savršene su za nošenje na koncerte na otvorenom, piknike i plažu. U posljednje vrijeme okreću im se i vrlo ugledne vinarije, praveći od toga primjer koji će slijediti i ostali.


Manager.ba

 

Povezani članci

1

2

Najnovije vijesti
Video
ADIL ŠUTA
Menadžerska funkcija pomogla mi je ovaj posao lakše naučiti, prihvatiti i primjeniti
DUH MEDITERANA
Hercegovačka vinska cesta
OGROMNA DODANA VRIJEDNOST
Tvrtke iz Hercegovine prednjače u izvozu