ONLINE PREVARE
Kako razlikovati pravu od lažne Facebook stranice?
Manager.ba/Darjan Minov Svijet 13 srpnja, 2018

Društvene mreže postale su svakodnevnica. Stara vijest. Čak i u našim krajevima, social media marketing dobija veliki zamah i sve se ozbiljnije shvata. Različite stranice nude svakakve vrste giveaway-a (besplatna podjela proizvoda ukoliko lajkate, dijelite ili komentirate neke objave. Zakazujemo termine u salonima, kupujemo organske proizvode, dijelimo sve više i više. Predivan je to način upotrebe društvenih mreža prilikom čije se upotrebe u marketinške svrhe stvara cijela zajednica i nastaju bolji i prisniji odnosi sa brendovima kojima vjerujemo i u čiji smo se kvalitet uvjerili.

Svako dobro mora imati i nešto loše. Kako bismo znali da je dobro?

Negativna strana ovakvog povjerenja jesu i pokušaji prevare, zloupotrebe i krađe podataka putem imitiranja brenda ili osobe na društvenim mrežama.

Posljednji slučaj te vrste desio se u prethodnih nekoliko dana kada je lažna stranica jedne kompanije pokušala otuđiti lične podatke svojih pratilaca putem lažnog giveaway programa.

Nakon što bi pratioci stranice uradili traženu aktivnost, sa stranice bi u privatni inbox došla poruka kojom se traži fotografija lične karte sa jedinstvenim matičnim brojem.

Nepotrebno je i naglašavati koliko su ovi podaci važni za čuvati i korisni u raznim zloupotrebama.

Stoga, ne duljim dulje, sastavio sam nekoliko koraka koje bi bilo dobro provesti ukoliko se od vas putem Facebooka traže neki lični podaci.

Dobro pogledajte sadržaj stranice

Brendovi komuniciraju svakodnevno i kvalitetno, nadasve dobro planirano i strateški pripremljeno.

Stoga sadržaj stranice koju provjeravate ne bi trebao biti postavljen u nepravilnim vremenskim intervalima.

Nisu vezani ni za kakav bitan događaj, ne djeluju profesionalno ili ozbiljno, vrlo vjerovatno je riječ o lažnoj stranici.

Ukoliko brend vodi računa o komunikaciji, fotografije, video i druge objave su najčešće pažljivo pripremljene i osmišljene.

Ne moraju biti pretjerano profesionalne ali su najčešće kvalitetne, konzistentne i imaju visok engagement (broj komentara, lajkova i podjela).

Provjerite broj lajkova i fanova

Lažne stranice najčešće nemaju veliki broj lajkova upravo jer su najčešće pokrenute nedavno i nisu još uvijek stigle da prikupe dovoljan broj pravih ili lažnih fanova.

Provjerite te brojeve i pokušajte zaključiti da li su pravi ili ne.

Provjerite informacije o datumu pokretanja stranice i oglašavanju

Nastavljamo na prethodni savjet. Facebook je uveo sjajnu novinu, Info and Ads.

Na svakoj stranici sada možete vidjeti osnovne informacije o pokretanju i promjenama imena stranice kao i o kampanjama koje ta stranica trenutno provodi.

Na taj način možete vidjeti starost i aktivnost stranice. Što je starija i ima više aktivnosti, veće su i vjerovatnoće da je prava.

Pretražite Facebook stranice sa istim ili sličnim imenom

Pretraga stranica će vam sigurno dati nekoliko rezultata.

Izvršite provjeru na svakom od njih kako biste se uvjerili koja je to stranica prava.

Pogledajte sadržaj, informacije, provjerite te informacije u Google pretraživaču ili na zvaničnom sajtu kompanije.

Kontaktirajte stranicu direktno

Bilo da je osoba ili kompanija, brend ima community ili social network managera koji upravlja stranicom i odgovara na poruke.

Na poruku o upitu zašto im treba neki lični podatak sigurno će odgovoriti.

Obratite pažnju na stil kojim neko komunicira sa vama.

Jezik brenda lako je prepoznati. Obratite i pažnju na pismenost, gramatiku i opći utisak koji komunikacija daje.

Nije vjerovatno da će ozbiljna kompanija ili osoba komunicirati na neozbiljan način ili će izbjegavati da odgovori.

Kontaktirajte brend ili osobu za koju mislite da ih stranica imitira

Prijavite lažnu stranicu i kontaktirajte pravi brend o kojem se radi.

Objasnite im o čemu se radi i pomozite im da riješe problem. Možda i ne znaju da neko zloupotrebljava njihov identitet.

I oni, kao i vi, se moraju zaštititi. Na taj način se ponovo uspostavlja povjerenje i grade dobri odnosi s početka priče.

Ko zna, možda vas kompanija ili osoba kojoj ste pomogli da se zaštiti nagradi nekim pravim giveawayem.

Nikada ne dajte lične podatke putem Facebooka

Za lične podatke postoje posebne zaštićene forme.

Rijetkost je da te forme imaju veze sa Facebookom, a posebno sa porukama u inbox.

Ne mora značiti ni da će ih neko zloupotrijebiti niti da ćete baš vi biti žrtva krađe identiteta.

Ipak, smanjite mogućnost za to i čuvajte vaše podatke. Na kraju krajeva, u slučaju prevare, svi smo na gubitku.

Povezani članci

1

2