SAVJETI
Kako napraviti dobru firmu?
manager.ba/ladiesin.ba 22 lipnja, 2020
Izvor fotografije:
ladiesin.ba

Dobar biznis planovi traže ustrajnost, dosljednost u provođenju, a u isto vrijeme i fleksibilnost da se promijeni ono što se pokaže kao neophodno kako bi se pretvorili u profitabilan biznis, koji je opet nezamisliv bez ljudskog faktora.

 

Zakoračite u svijet stvaranja i vođenja biznis projekata s Tatjanom Šokčić, internacionalnom konzultanticom, koja posljednjih pet godina uspješno vodi svoju konzultantsku kuću HR Centar u Beogradu
Od ideje do biznis plana

Ponekad ljudi misle da je dovoljno imati dobru ideju da bi uspjeli, no to je samo prvi korak. Ideja se razrađuje, sagledava u kontekstu izvodljivosti i isplativosti. Dobar biznis planovi traže ustrajnost, dosljednost u provođenju, a u isto vrijeme i fleksibilnost da se promijeni ono što se pokaže kao neophodno kako bi se pretvorili u profitabilan biznis, koji je opet nezamisliv bez ljudskog faktora. Jer, bez dobrog tima nema ni uspješne firme.

Radnici kao vizionari

 Za izgradnju uspješne kompanije potrebno je razviti u svim zaposlenima tri uloge:

– vizionarsku, gdje svaki član tima ima priliku i obavezu da daje ideje, unapređuje način i proces rada, proizvode, imajući u vidu viziju kompanije;

–  implementatorsku, odnosno realizatorsku, gdje svako u timu doprinosi aktivno, efikasno, živi i stvara fokusiran na ono što se dešava ovdje i sada, svjestan svog doprinosa kao i doprinosa drugih;

– analitičarsku, gdje svi uče iz iskustava, svojih i tuđih unapređujući svoj način rada u cilju postizanja rezultata.

Svaki vlasnik, donosilac odluke treba da bude spreman na stalno unapređenje – lično i unapređenje poslovanja kroz ljude, procese i proizvode, usluge koje nudi kompanija.

Ulaganje u razvoj ljudi treba da bude ključna aktivnost u kompaniji, jer ljudi nose posao i generiraju nove ideje.

Tko upravlja, a tko vodi

Menadžer upravlja, lider vodi. Lider postaješ onda kada su ljudi spremni da te prate, jer vjeruju da ih vodiš u pravom smjeru. Lider se postaje onda kada ljudi prepoznaju rezultate, što ste dobro uradili za organizaciju i njih same, vjeruju u vašu viziju i vodstvo, te vas slijede zbog onog tko ste i što predstavljate. Snažan leadership je imperativ za modeliranje grupe ljudi u silu (snagu), koja služi kao održiva poslovna prednost.

Zdrava poslovna atmosfera

Dobri međuljudski odnosi su rezultat kontinuiranog rada organizacije na motivaciji i razvoju ljudi, uvažavanja njihovih različitosti i doprinosa, poštovanju pravila i pravičnosti. Aktivnosti uključuju sve – od pravedne i dosljedne politike kompanije u svim domenama do ciljanih aktivnosti za podizanje motivacije i timskog duha. Popularni su team building, priznanja, zajedničke akcije…

Stvaranje timske veze

Svi očekuju da novozaposleni uloži trud kako bi se uklopio u postojeći tim i prihvatio njegova pravila, te da, istovremeno, postane koristan i unese svježinu. Međutim, ne zavisi sve samo od njega. Da bi to moglo da uspije, tim treba da dâ svoj doprinos stvaranju timske kohezije kroz prihvaćanje i učenje novog kolege imajući na umu da dobro obučen novi kolega, koji se osjeća dobrodošlim u tim, daje najbolji doprinos njihovom ukupnom rezultatu.

Razvoj vještina pojedinca i kolektiva

 Tržišna utakmica koju igramo često je određena upravo vještinama i sposobnostima naših ljudi. Ljudi nose poslove i promjene. Kako bismo mogli biti konkurentni, u ljude treba i da ulažemo. Ulagati treba, kako u tehnička znanja, tako i u interpersonalne vještine unutar planskog, kontinuiranog programa razvoja.

Briga o klijentima

Sve ovo gore navedeno nema smisla bez naših klijenata. Upravo za njih i zbog njih mi se konstantno usavršavamo. Svima je jasno da je potrebno stalno usavršavati proizvode i usluge, ono što nam je primarna djelatnost. Međutim, nije dovoljno samo osigurati klijentu takav proizvod. Adekvatna briga o klijentu podrazumijeva raspoloživost, dostupnost, znanje, spremnost na rješavanje eventualnih problema, podršku, edukaciju i ponekad samo prijateljsku pažnju i toplu riječ. Dakle, sve ono što samo čovjek može da pruži drugom čovjeku. Često je briga o klijentu ono što nas jedino razdvaja od konkurencije i baš ono zbog čega će izabrati nas, iako su drugi uvjeti koje nudimo možda nešto nepovoljniji, ili isti kao kod drugih.

Tagovi:
Video
Berislav Marszalek, Entrio
Imamo ljude koji strastveno rade...
februar 2024
ASA Bolnica Sarajevo
DAN KARIJERA ZŠEM-a
Individualnim pristupom studentima, stvaramo ohrabrene mlade intelektualce