ZANIMLJIVOSTI
Kako je beskućnik postao izvršni direktor kompanije vrijedne milijardu dolara
manager.ba/biznisinfo.ba Svijet 15 prosinca, 2020
Izvor fotografije:
biznisinfo.ba

Kompanija Kobayashi, koja pomaže startupovima i drugim firmama da dizajniraju i kreiraju nova poduzeća i proizvode, izašla je na burzu u srpnju/julu i od tada su se njegovi udjeli više nego utrostručili.

 

Takeru Kobayashi je od spavanja na ulicama Tokija prešao na čelo tehnološkog startupa čija je tržišna vrijednost premašila milijardu dolara.

Njegova priča o bogatstvu do kojeg je došao “iz krpa” je među najzanimljivijim što je proizašla iz buma malih firmi koje su kovale svoje bogatstvo u Japanu.

Kompanija Kobayashi, koja pomaže startupovima i drugim firmama da dizajniraju i kreiraju nova poduzeća i proizvode, izašla je na burzu u srpnju/julu i od tada su se njegovi udjeli više nego utrostručili.

To je ishod koji je malo tko mogao da zamisli prije dvije decenije. Kako to kaže Kobayashi, roditelji su ga izbacili sa 17 godina kada je napustio prestižnu srednju školu da bi se usredotočio na svoj bend. Danju je puštao muziku i uglavnom je spavao na otvorenom, koristeći kartonske kutije za grijanje tijekom ledenih zimskih noći. Bio je beskućnik godinu i po dana.

Niz susreta sklonio ga je s ulice i na kraju zaposlio kao softverskog inženjera. Bio je jedan od glavnih članova u uspostavljanju prethodnika kompanije koja je danas poznata kao “Sun * Inc.”, odnosno Sun Asterisk, u Vijetnamu 2012. Sada je glavni izvršni direktor “Sun*-a”.

“Zime su bile hladne”, rekao je Kobayashi (37) o svom iskustvu na ulici. “Bilo je trenutaka kada sam se osjećao kao u paklu. Ali premašio sam ta vremena”, kazao je.

Kako je ispričao za Bloomberg, njegovi roditelji ne bi prihvatili odluku da napusti srednju školu. Imali su financijske planove da mu omoguće da stekne univerzitetsko obrazovanje, rekao je. Pokušaji kontaktiranja roditelja Kobayashija nisu uspjeli.

“Rekli su mi da odem, pa sam otišao, i to je bilo to”, rekao je. “Želio sam da živim svoj život radeći ono u čemu sam uživao”, dodao je.

Na kraju je proveo dvije zime na ulicama okruga Shinjuku i Shibuya u Tokiju.

Uglavnom na otvorenom

“Mogao sam da umrem”, rekao je. “Spavao sam gdje god sam mogao”, rekao je. “Otprilike 80 posto vremena bio sam negdje napolju”.

Kad je imao 19 godina, menadžer kluba sa glazbom uživo sažalio se nad Kobayashijem, nudeći mu posao i rekavši da bi mogao da radi u klubu. To je i radio oko šest godina.

Na kraju je Kobayashi zaključio da je vrijeme da krene dalje. Prvo je zaradio nešto novca trgujući muzičkim pločama preko interneta. Tada je naišao na oglas za posao koji nije zahtijevao nikakve kvalifikacije ili iskustvo. Trebalo je samo uraditi test, pisalo je.

Šestosatni ispit testirao je podnosioce zahtjeva iz raznih oblasti, uključujući matematičke vještine, logičko razmišljanje i IT. Kobayashi je prošao i počeo da radi u firmi, koja ga je obučila za softverskog inženjera.

Pokretanje kompanije

Tako je upoznao Makoto Hiraija, jednog od osnivača Sun* -a. Složili su se da je bilo mnogo softverskih inženjera koji su se isticali u programiranju, ali malo je onih koji bi mogli da koriste te vještine za osmišljavanje radnih modela. Odlučili su da osnuju kompaniju kako bi premostili jaz.

Kobayashi se preselio u Vijetnam 2012. godine da zaposli osoblje mladih inženjera u zemlji. U ožujku/martu 2013. godine osnivači su stvorili kompaniju Framgia Inc. u Japanu, koja je 2019. godine promijenila ime u Sun*. Ideja je bila da se inženjeri angažiraju kako bi pomogli japanskim startup kompanijama koje su se borile da izgrade održiv posao.

“Naš stav je bio da se posvetimo rastu tih startupa, bez obzira da li nas je to guralo u gubitke”, rekao je Kobayashi.

Tijekom godina Sun* je razvijao svoje poslovanje i sada ima više od 70 klijenata. Kompanija je navedena u srpnju/julu na Tokijskoj burzi za startup firme. Njene akcije porasle su gotovo šesterostruko do maksimuma u ​​rujnu/septembru, prenoseći njegovu tržišnu vrijednost iznad 1,4 milijarde dolara. Od tada su opali za 37 posto, a tržišna kapitalizacija kompanije spustila se nazad ispod milijarde dolara. Udio Kobayashija od 7,9 posto vrijedi oko 74 milijuna dolara.

Sun* je za devet mjeseci koji su se završili u septembru ostvario neto prihod od 649 milijuna jena (6,2 milijuna dolara) na prihodu od 3,97 milijardi jena.

Jaka konkurencija

Mitsushige Akino, viši izvršni direktor u kompaniji Ichiioshi Asset Management Co., rekao je da postoji dobra potražnja za uslugama kompanije, ali prodaja i profit su i dalje niski i konkurencija može biti jaka.

“Stvari mogu biti teške”, rekao je Akino. “Morate da vidite da li je kompanija u stanju da održi svoj tempo rasta. Ovo je posebno slučaj s njenim prihodom, koji trenutno nije mnogo”, kazao je.

Kobayashi, koji se vratio u Japan iz Vijetnama 2019. godine, rekao je da kompanija osvaja posao od većih firmi, uključujući one poznate s Nikkei 225 indexa dionica. Među kupcima je i Masaioshi Son’s SoftBank Corp., kako se navodi na Sun* web stranici.

“Želimo da budemo agresivni u pružanju svojih usluga velikim korporacijama”, rekao je. “Zbog toga smo izašli na burzu”, dodao je.

Sun* želi da poveća zaradu za najmanje 20 do 30 posto godišnje, i udvostruči osoblje u svojoj kancelariji u Tokiju na oko 130 ljudi ove godine, rekao je. Vijetnam je i dalje najveći ured kompanije s oko 1.300 zaposlenih.

Kobayashi je rekao da je svjestan rizika u svom poslovanju, ali da ga oni ne zastrašuju. Rekao je da se i ranije suočavao s težim izazovima. Ponovo se povezao sa svojim roditeljima i njegovo vrijeme na ulici je daleko sjećanje.

“Ono što želim sada je da nastavim da radim na ostvarenju vizije naše kompanije”, rekao je.

  • Euro-Express d.o.o.
  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Euro-Express d.o.o.
  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
Povezani članci

1

2

Tagovi:
  • Euro-Express d.o.o.
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Connect Agencija
Video
VIDEO
Strategija multimilijunaša 1-5-10: Kako izgraditi život iz snova
MATE RIMAC
12 najtežih mjeseci u stvaranju Rimac Automobila
VIDEO
Zašto bih kupila kod vas, a ne kod vaše konkurencije - skinite povez s očiju