SAVJETI
Kako društvene mreže utječu na mozak?
manager.ba/indikator.ba 04 ožujka, 2021
Izvor fotografije:
pexels.com

U moždanim valovima ispitanika je zabilježeno ushićenje i uzbuđenje, velika posvećenost sadržaju, uz mali zamor mozga - takozvana "savršena oluja" koje često nismo svjesni ili to sebi ne želimo da priznamo.

 

Odlazak na Instagram ili Facebook za većinu ljudi predstavlja dnevnu rutinu koju skoro ni ne primjećujemo i za koju mislimo da u nama ne budi posebne emocije.

Direct Media United Solutions proveo je prvo neuroistraživanje u Srbiji sa ciljem da provjeri kako zaista društvene mreže utječu na naš mozak.

Ispitanici su zamoljeni da se tijekom istrazivanja ponašaju kako bi se inače ponašali kada koriste Facebook i Instagram, dok je u isto vrijeme suvremenom neurotehnologijom bilježena aktivnost njihovog mozga i emocionalna reakcija.

Nasuprot uvjerenju da korišćenje društvenih mreža ne izaziva posebnu emociju, rezultati neurostudije su pokazali da iza svakog skrola ili lajka ispitanika stoji ekstremno osjećanje sreće - euforija. U moždanim valovima ispitanika je zabilježeno ushićenje i uzbuđenje, velika posvećenost sadržaju, uz mali zamor mozga - takozvana "savršena oluja" koje često nismo svjesni ili to sebi ne želimo da priznamo.

Termin "savršena oluja" se koristi kada opisujemo pojavu u kojoj se više pojedinačnih faktora udruži da bi kreiralo savršen moment, kao što je, kako se ispostavilo u ovoj studiji, slučaj kod korištenja društvenih mreža. Zanimljivo, a istovremeno i otrježnjujuće, je to da ispitanici uopće nisu bili svjesni svojih emocionalnih reakcija tijkom istraživanja i to što nikada ne bi povezali emociju “euforije” sa odlaskom na društvene mreže, a što je Direct NEURO studija potvrdila.

Zahvaljujući razvoju neurotehnologije, mi sada možemo da saznamo šta se događa u onom nesvjesnom dijelu mozga, koji na svakodnevnom nivou procesuira mnogo više informacija, kaže Ljubica Vukčević, Head of Data Analytics & Insights u Direct Media United Solutions.

Neurostudija je pokazala i da je mozak ispitanika, za vrijeme dok su bili na Instagramu i Facebooku, negativno reagirao na telefonski poziv ili neadekvatan oglas odnosno spozorirani post, budući da nam ovi sadržaji, ukoliko nisu kreirani u skladu sa našim interesima, prekidaju evidentno zadovoljstvo korištenja društvenih mreža. Da bi se održao nivo hormona sreće koji nastaje dok se koriste društvene mreže, mi ćemo željeti da što duže ostanemo tamo gde nam je lijepo, a tako se kreira ovisnost.

Kada smo došli na ideju da sprovedemo ovu inovativnu studiju, naš cilj je bio ne samo da dobijemo dubinski uvid u nesvjesne emocije potrošača, što će nam dalje pomoći da kreiramo bolje komunikacijske strategije, već i da pozovemo na odgovornije korišćenje društvenih mreža, izjavila je Milica Marković, menadžerka za korporativne komunikacije u Direct Media United Solutions.

Direct NEURO istraživanja se provode uz pomoć do sada najkvalitetnije tehnologije i suvremene opreme za Eye-tracking (praćenje usmjerenosti pogleda), EEG (Electroencephalography odnosno mjerenje aktivnosti moždanih talasa), GSR (Galvanic Skin Response ili mjerenje reakcije putem znoja), Face i Voice analizu. Iza imena Direct NEURO, stoji iskusan tim neuroznanstvenika sa svjetskim referencama i brojnim istraživanjima i studijama. Uz korištenje najsuvremenije neurotehnologije, ispitiuje nesvjesne reakcije potrošača na poruke koje im se plasiraju kroz oglase, reklame i sadržaj na društvenim mrežama. Pored marketinga, velika oblast primjene ove tehnologije je i u ljudskim resursima, izvijestio je inStore.