RADE ZAGORAC
Kad košarku zamijeniš biznisom
Manager Regija 14 siječnja, 2025

Kada čujemo ime Rade Zagorac prvo na šta pomislimo je košarka. Međutim, mladi sportaš riješio je sve što je naučio tijekom profesionalnog bavljenja košarkom prenijeti u sferu biznisa i pokrenuo aplikaciju za pronalaženje majstora MostApp

 

"Cijeli svoj život proveo sam u košarci i ukoliko bi sebe trebao identificirati kroz zanimanje ili poziv, jasno je što bi bio odgovor. Pričajući o košarci, ne kao igri već kao industriji, nedavno sam došao do zaključka kako je jako dobra priprema za poduzetništvo. Cijelog svog života se srećem i surađujem s najrazličitijim vrstama karaktera, autoriteta, starijih i iskusnijih, mlađih i naivnijih. Čitav taj skup ljudi s kojima nekada provodiš više vremena nego s obitelji, nauči te snalaziti se u raznim okolnostima, kada novca nema, kada ga ima, kada je pritisak veliki i postoje jasni rokovi. Nametnuta disciplina, ali i stečena samodisciplina bez koje se ne može trajati su neizostavni elementi jednog prosječnog start-upa, u kojemu drugi ljudi očekuju da budeš netko tko će svima pokazati put", počinje priču za BIZLife.


Od Covid inspiracije do aplikacije

Prije tri godine MostApp je bio samo ideja, a danas je izrastao u aplikaciju koja korisnicima nudi usluge majstora. Ideja mu je sinula u Covid inspiraciji.

"Oduvijek sam zamišljao i želio vidjeti kako ću se snaći u nekoj ulozi izvan sporta. Organizacije u kojima sam bio su bile svakakve. Neke su bile odlične, neke manje dobre, a zanimljivo mi je bilo što količina novca vrlo često nije bila uzrok jednog ili drugog. Neke organizacije s velikim novcem nisu uspijevale proporcionalno uskladiti kvalitetu s novcem, dok su neke sa mnogo manje novca bivale perfektne. Sve to me je godinama intrigiralo i motiviralo jednog dana pokušati napraviti kvalitetan tim ljudi, koji će ista ideja vući naprijed, i čije će se pojedinačne ambicije, koje moraju postojati, spajati u jednoj točki. Vjerujem kako smo na dobrom putu da tako bude“, kaže on.

Ljudi ih često uspoređuju s TaskRabbit-om koji je od 2017. u vlasništvu IKEA-e. I stvarno, njihov biznis model jeste najsličniji njihovom, jer omogućava izravan pristup i uvid u dostupne Mostere, od kojih zahtijevaju pridržavati se prilično zahtjevnih instrukcija kada je riječ o pravljenju i ažuriranju profila. Na MostApp-u ne može raditi svatko i Mosteri prolaze detaljnu kontrolu.


Detaljna kontrola majstora

"Prije nego dobiju mogućnost biti izlistani u aplikaciji, prolaze dva intervjua s našim uposlenima gdje se procjenjuje sociološka i profesionalna kompetentnost, a prolaze i provjeru u vidu potvrda kako nisu osuđivani i protiv njih se ne vodi kazneni postupak. Mosteri moraju da imaju uredne i pregledne profile, s jasno vidljivim opisom svojih vještina i slikom, biti pristojno obučeni, ljubazno komunicirati, za sobom ostaviti uredan prostor, a kašnjenje im se tolerira do 15 minuta, osim u slučaju opravdanih razloga koji se na vrijeme moraju iskomunicirati s korisnikom“, objašnjava za BIZLife.

Pružili su šansu i ljudima koji nisu profesionalni majstori, već u slobodno vrijeme rade ili imaju određenu vještinu i znanje koje žele iskoristiti i zaraditi nešto novca sa strane, s obzirom na izazovnu ekonomsku situaciju. Recenzije i ocjene korisnika su jasno vidljive na njihovim profilima, pa to dodatno olakšava odabir pravog Mostera.

Naplata se vrši isključivo putem aplikacije, beskontaktno. Cijena je po radnom satu, a Moster može naplatiti isključivo onoliko koliko je zaista radio.

"Time smo izbjegli loša korisnička iskustva u kojima majstori paušalno procjenjuju vrijednost određenog posla ili to rade na osnovu kvaliteta opremljenosti nečijeg stambenog prostora. Opis posla se unaprijed komunicira, Moster daje procjenu vremena koje bi mu bilo potrebno za taj posao, a sredstva se tada samo rezerviraju – tek kada se usluga uspješno izvrši, usluga se naplaćuje. Trenutno nudimo usluge električara, hausmajstora, vodoinstalatera i montaže namještaja, a uskoro ih planiramo širiti na čišćenje, peglanje, vrtlarstvo, čekanje u redu, selidbe i nošenje teških stvari. Slušamo i naše korisnike u tom dijelu pa reagiramo sukladno tome“, objašnjava.


Usluge nude i tvrtkama

Na MostApp-u, nikada nećete pronaći, sada već čuvene, termine poput „cijene po dogovoru”, profilne slike na kojoj je krov, alat ili dizajnersko rješenje tvrtke, ali ni bilo kakve informacije koje vam zapravo ništa ne otkrivaju ili vas mogu dovesti u zabludu.

"Korisničko iskustvo je zbog desetljeća loših iskustava korisnika s pojmom majstora stavljeno kao apsolutni prioritet naše priče, a svjesni smo kako će nam za uvjeravanje i stjecanje povjerenja trebati mnogo truda. Važno nam je bilo dokazati sami sebi kako nasumična korisnica ili korisnik mogu instalirati aplikaciju, zakazati Mostera koji će prijatno komunicirati i doći na vrijeme, odraditi traženi posao i beskontaktno naplatiti uslugu. Na osnovu 74 trenutno objavljenih taskova, prosječna ocjena svih Mostera je 5. Dakle – očigledno je kako smo na solidnom putu“, objašnjava Zagorac.

Od prije nekoliko dana službeno u ponudi imaju i model usmjeren k tvrtkama i poslovnim prostorima koji funkcionira neovisno od mobilne aplikacije, već je dovoljno poslati upit na službenu email adresu: [email protected].

"Pokrivamo sve vrste radova, adaptacija i popravki. Ovaj model usmjeren k tvrtkama pokriva cijelu Srbiju, za razliku od modela za indiividualne korisnike koji trenutno pokriva samo Beograd“, objašnjava.


Značaj ljudi i tima

Pri pokretanju posla naučio je kako je od presudne važnosti i druge ljude, najčešće prijatelje, podjednako zaljubiti u svoju ideju.

"Ukoliko se to ne dogodi, mislim kako stvari postaju eksponencijalno teže. Ja sam imao sreću da se mom velikom prijatelju Srđanu Radojeviću, ideja jako dopala i mogu reći kako je on jedan od najvažnijih faktora što se ideja nije razvodnila kao što je to nerijetko slučaj. Miloš Čitaković je također izuzetno doprinio našoj priči u početku, pre svega velikim iskustvom i znanjem u razvoju startup-ova, pretežno u Americi. Njegove smjernice i nadgledanje projekta u samom začetku su nam u velikoj mjeri pomogli ne zalutati u mračne ulice start-up putovanja“, objašnjava.

Na tom putu, četvrti dio mozaika je bio Predrag Brkić, diplomirani student FON-a, sada naš generalni menadžer, koji je, objektivno, cijeli proces pokrenuo u trenutku kada nismo znali što ćemo raditi uslijed krupne greške pri odabiru prvog tima programera..

"Peđu je teško ograničiti s jednom ili dvije glavne karakteristike jer je doprinio našem kodu, dizajnu, regrutaciji Mostera i zaposlenih, perfektnoj organizaciji, administraciji i još mnogo čemu. Peti i šesti dio tima su postali Radovan Knežević i Aleksa Đoković, sa kojima smo odnos uspostavili u prvoj terenskoj test fazi, gdje su nas sasvim spontano oduševili svojom komunikacijom, lakim razumjevanije ideje, davanjem prijedloga, a pre svega iskustvom sa terena, koje smo locirali kao neophodno jer pored toga što je MostApp tehnološka tvrtka, ipak se bavimo popravkama i radom na terenu, a to je nešto u čemu nas četvorica nemamo iskustva. Na kraju, posljednji član naše sedmorke je Dalibor Tošković u vidu savjetnika, koji nam pomaže svojim iskustvom u sličnim industrijama, ali je to sve na prijateljskoj osnovi a obzirom kako je zaposlen u drugoj veoma uspješnoj tvrtki“, objašnjava Zagorac.

"U kom god smjeru budućnost odvede MostApp, moj cilj je da naša priča nikada ne izgubi ljudsku crtu, koliko god velika ili mala bila, jer se ona prožimala kroz sve njegove razvojne faze do sada, kroz svako zapošljavanje, svaki task i svaku kampanju“, zaključuje.


Izvor: BIZLife
Foto: Miroslav Todorović
Prijevod i prilagodba: Manager.ba


 

Najnovije vijesti
Video
ADIL ŠUTA
Menadžerska funkcija pomogla mi je ovaj posao lakše naučiti, prihvatiti i primjeniti
DUH MEDITERANA
Hercegovačka vinska cesta
OGROMNA DODANA VRIJEDNOST
Tvrtke iz Hercegovine prednjače u izvozu