KOMPANIJE
Ima firmu bez kancelarija i biznis vrijedan 3 milijarde dolara
manager.ba/investitor.me Svijet 17 studenog, 2020
Izvor fotografije:
investitor.ba

Rođeni Nizozemac, Sid Sijbrandij, izgradio je alat za programere čija je vrijednost procijenjena na skoro tri milijarde dolara, a da nikada nije otvorio kancelariju. Sada upozorava kompanije kako bi trebali raditi na daljinu.

 

Sijbrandij zna opasnosti rada od kuće. Ovaj poduzetnik je 2018. godine, nakon godina rada isključivo u maloj sobi, u svom stanu na 47. katu u višekratnici u San Franciscu, razvio probleme sa stopalima. Tako se preselio za stol koji ima traku za trčanje, pored zelenog ekrana prilagođenog održavanju “zoom” sastanaka i tri monitora.

Ali generalni direktor kompanije kaže da problem nije rad na daljinu, već način na koji se to čini.

Osim ako niste zaposleni u nekoj od nekolicine kompanija koje su u potpunosti prihvatile novu stvarnost rada, Sijbrandij misli da to vjerojatno radite pogrešno. Njegov radikalan stav za posao na daljinu: Efikasno je samo ako uđete u sve.

Kako on tvrdi, djelomične mjere rada na daljinu stvorit će nivo zaposlenih koji će vremenom podijeliti radnu snagu, tjerajući najuspješnije radnike koji ne žele da se takmiče s lošijim postignućima svojih kolega.

“Vidjet ćemo neke kompanije koje će se baš zbog toga vratiti u kancelarije i pokušati da iskoriste situaciju najbolje, i mislim da će se teško boriti”, kaže on.

Kako njegova firma to radi: Osoblje se sastaje osobno jedino na godišnjim skupovima kompanije u cijelosti, koji se održavaju (i u doba prije kovida) na živahnim i relativno jeftinim lokacijama poput Grčke, piše Forbes a prenosi Blic.

Još jedan stub “apsolutizma rada na daljinu” ove firme je radikalna transparentnost. Ova firma objavljuje javne online priručnike u kojima se detaljno opisuje kako pristupa gotovo bilo kojoj temi.

Nećete tu pronaći pojedinačne plaće zaposlenih, ali ćete pronaći strateške ciljeve rukovoditelja za tekući kvartal i točnu formulu za izračunavanje zarada u 67 zemalja u kojima živi osoblje kompanije, od Kenije do Maroka.

Sve što nije u uputstvu, a koji se prostire na 8.400 stranica, vjerojatno je u internom Google dokumentu. Svaki sastanak u firmi ima najmanje jednog pratitelja na mreži.

Sijbrandij se također u velikoj mjeri oslanja na dokumentaciju koja omogućava zaposlenima u firmi da rade nesmetano. Zaposleni ažuriraju dokumente i prave bilješke ili asinkrono dijele informacije u slak kanalima i video porukama. Riješene odluke ili planovi stapaju se u priručnik koji sve to prati.

“Svaki put kada treba da sačekate dozvolu ili odjavu da bi netko drugi nešto uradio, to je problem”, kaže on.

Tagovi:
Povezani članci

1

2