INTERVJU
Faruk Širbegović, vlasnik kompanije Širbegović Inžinjering - U poduzetništvu je jedino sigurno da ništa nije sigurno
manager.ba/ba.ekapija.ba BiH 15 listopada, 2021
Izvor fotografije:
ba.ekapija.com

Faruk Širbegović jedan je od najuspješnijih privrednika u BiH koji iza sebe ima višedesetljetno menadžersko iskustvo.

 

Vlasnik je kompanije Širbegović inžinjering sa sjedištem u Gračanici, gdje je rođen 1961. godine. Diplomirao je na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu s najvišom ocjenom, te je s vjerom u svoje znanje i sposobnosti 1990. godine krenuo u poduzetničke vode i izgradio firmu koja je danas prepoznatljiva na regionalnom tržištu.

Za svoj rad tijekom niza godina osvojio je brojna priznanja i nagrade od kojih izdvajamo onu iz 2017. godine kada mu je u Dubrovniku na IV Regionalnom Samitu poduzetnika uručena Velika nagrada "Stvaratelji za stoljeća", i to za životno djelo u poduzetništvu za region Srednje i Jugoistočne Europe.

Istovremeno, njegova kompanija je također dobitnik više privrednih i ekonomskih priznanja.

Građevinska kompanija Širbegović posluje od 1990. godine, prvo kao Arhitekt, a zatim od 1995. kao građevinska holding Kompanija Širbegović. Od 2001. godine počinje ekspanzija u zemljama regiona, grade se prvi objekti u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji. Konstantno ulaganje u proširenje proizvodnih pogona i nove tehnologije, kao i ulaganje u edukaciju zaposlenih su doveli do toga da je kompanija Širbegović postala jedna od vodećih građevinskih kompanija u regiji.

U toku svog dosadašnjeg poslovanja kompanija je izgradila više od 6.000 objekata i više od 11 milijuna m2 prostora, a glavna tržišta na kojima posluju su Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Srbija, Crna Gora, Austrija i Njemačka.

U razgovoru za eKapiju prvi čovjek ove kompanije, Faruk Širbegović, se osvrnuo za same početke razvoja, otkrio nam je kako je premašivao poduzetničke izazove, te podijelio mišljenje što je to što čini dobrog lidera i menadžera.

Širbegović je renomirano ime u BiH građevinskom sektoru ali i regiona pa i Europe, svijeta. Jeste li vjerovali u takav uspjeh, što Vam je bila zvijezda vodilja u prvim godinama poslovanja?

- Od rane mladosti, već od kraja osnovne škole izabrao sam put učenja i razvoja svoje ličnosti koja će biti sposobna da se nosi sa životnim izazovima. Učio sam da znam daleko više od onoga što se tražilo u školi i fakultetu. Znanje koje sam stekao dalo mi je veliko samopouzdanje i hrabrost da se upustim u rizik privatnog poduzetništva. Kao poduzetnik morao sam da steknem puno šira znanja od onoga što mi je fakultet pružao. Pored stručnog znanja koje sam stekao kao inženjer morao sam usvojiti vrlo širok spektar znanja koja su vezana za menadžment i marketing, upravljanje financijama, vođenje ljudi, uspješno komuniciranje, pregovaranje itd.

Postdiplomski studij Strateški menadžment na Ekonomskom fakultetu u Tuzli koji sam pohađao od 1994. do 1996. godine, imao je veliki utjecaj na proširenje mojih menadžerskih znanja. Zahvaljujući programu USAID-a imali smo veliki broj edukacija kako u Americi tako i u okviru firme. S Ekonomskim fakultetom u Sarajevu realizirali smo program edukacije od preko 300 sati. Pored toga smo unutar i izvan firme imali veliki broj seminara na različite teme od interesa za firmu i zaposlene.

Želio sam da svojim radom svojoj porodici i djeci omogućim puno kvalitetniji život od onoga što sam ja imao, to je moj najjači motiv. Učenje je moja strast i nadam se da ću zadnji dan svog života biti sposoban da nešto naučim.

Da li je bilo poslovnih izazova za koje ste svojevremeno mislili da niste dorasli?

- U poduzetništvu je jedino sigurno da ništa nije sigurno. Ne postoje nikakve garancije za uspješno poslovanje. Morate se stalno boriti na tržištu za nove poslove koji će osigurati kontinuitet i stabilnost poslovanja. Veliki izazov je bio napraviti firmu koja je svojevremeno zapošljavala oko 1.400 ljudi. Velika svjetska kriza koja je počela krajem 2008. godine stavila je sve poduzetnike, pa i mene u velika iskušenja. Prihod nam je spao s cca 120 mil KM na ispod 20 mil KM. To je značilo da smo se morali odreći značajnog broja zaposlenika, što je kulminiralo s početkom rata u Libiji, kada nismo mogli naći nove poslove i nova tržišta. Na početku krize postavio sam sebi cilj da nikog od zaposlenika nećemo otpustiti. Nažalost to se pokazalo kao nerealan cilj koji me je koštao jako puno, posebno zdravstveno.

Kako inače rješavate poslovne prepreke, postoji li formula kojom se lakše savladavaju?

- Menadžment je proces postizanja ciljeva pomoću ljudi, to je moja omiljena definicija. U svakoj firmi je ključno da osigurate kompetentne i posvećene kadrove koji će funkcionirati kao jedan tim. Zajedno ćemo puno lakše prepoznati i pronaći rješenja koja se javljaju u poslovanju firme. Jako je bitno napraviti atmosferu u kojoj će se ljudi osjećati slobodno da iznose svoja mišljenja i prijedloge. Ključ uspjeha svake firme je koliko poduzetnik uvažava i poštuje svoje zaposlenike. Za mene je to formula uspjeha.

Što biste savjetovali mladom sebi, a i mladima danas željnim da se oprobaju u vlastitom biznisu?

- Ciljevima biramo budućnost, kod odabira ciljeva treba da budemo oprezni i realni u procjeni vlastitih mogućnosti, sposobnosti, kao i izazova s kojima se možemo nositi. Poduzetništvo se može usporediti s alpinizmom, nitko vas ne goni i sami birate hoćete li se penjati i izlagati riziku.
 

Kojim poslovima i projektima Širbegović Inženjeringa se najviše ponosite?

- Posao kojim se bavimo, izgradnja objekata različite namjene je jako stručan i odgovoran. Mi smo do sada izgradili preko 11 milijuna metara kvadratnih. Svake godine se srećemo s nekoliko objekata koji svojom zahtjevnošću pred nas postavljaju velike izazove. Zahvaljujući stručnosti, iskustvu i kreativnosti iznalazimo rješenja. Iznalaženjem tih rješenja naš posao čini interesantnim i daje nam pravo da budemo ponosni na naš posao. Ovdje ću navesti samo jedan primjer projekta u Villachu u čijoj smo izgradnji sudjelovali. Ne mogu iznositi detalje, radi se o investiciji o preko milijardu i šesto milijuna eura.

Što je ključno iz Vašeg ugla za dobrog lidera i menadžera?

- Poduzetnik je i menadžer i lider, htio to on ili ne. Za mene je ključno da odaberete suradnike koji imaju visok nivo kompetencija i posvećenosti svom poslu. Lider ima sljedbenike, a oni svoje interese i potrebe. Razumijevanje potreba i interesa svojih zaposlenika je ključno za uspješno vođenje. Prema svojim zaposlenicima se ponašam sa velikim poštovanjem i uvažavanjem. Bilo kakvo drugačije ponašanje može dovesti do nezadovoljstva i osipanja radnika.

Prema Vašem mišljenju što čini jednu firmu uspješnom?

- Najkraće rečeno, profitabilno poslovanje, zadovoljstvo kupaca, zaposlenika, i ostalih partnera u poslovanju. Društveno odgovorno poslovanje za mene podrazumijeva poštivanje svih zakona i propisa bez čega se ni jedna firma ne može smatrati uspješnom.

Stalno ulaganje u edukaciju zaposlenika, podizanje njihovih performansi je investicija u zaposlene koja se vraća na najbolji način za firmu. Cilj je zapravo stvoriti atmosferu u kojoj će se zaposlenici radovati dolasku na posao.

Firmu čine uspješnom ljudi vođeni kvalitetnom korporativnom politikom i etičnim poslovanjem.

Bez dobrog tima firma ne može očekivati da će ići putem uspjeha i razvoja. Ulažemo u znanje i vještine zaposlenika i smatramo da naš uspjeh se temelji upravo na kontinuitetu i timskom djelovanju.

Na koji način donosite poslovne odluke, tko Vam je najbolji savjetnik?

- Poslovne odluke su sastavni dio dnevnog poslovanja ali i strategije kompanije. U zavisnosti od njihove težine i očekivanog rezultata razgovaramo i donosimo odluke za koje smatramo da će donijeti najbolje za firmu. Suradnike potičem da iznose svoje mišljenja i prijedloge , a odluke donosimo zajedno ili ja preuzimam odgovornost.

Koji su planovi kompanije za naredni period?

- Naši planovi i strategija zasnivaju se na razvoju i modernizaciji core businessa. Već duži niz godina izvoz naših proizvoda čini preko 70% poslovanja, a cilj je da dodatno ojačamo našu poziciju na tržištu EU što je temeljeno na suradnji s velikim korporacijama koje su prepoznale kvaliteta naše firme.

Gdje biste voljeli da vidite kompaniju Širbegović kroz narednih 50 godina?

- Za 50 godina moj najmlađi sin će imati 70 godina, a moja najstarija unuka 60 godina. Uopće se ne opterećujem kakve će oni odluke donositi u tako dalekoj budućnosti. Planiram raditi još 10 godina, a onda je na mojoj djeci odluka čime će se oni baviti.

  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Connect Agencija
Povezani članci

1

2

Tagovi: