Najveća hrvatska esports franšiza planira do 2027. napraviti exit težak 100 do 300 mil. dolara.
Najveći hrvatski lanac esports igraonica Friendly Fire proširio se u Meksiko i postao prva hrvatska franšiza u toj državi. Friendly Fire planira imati 14 igraonica, a potpisan je i veliki ugovor za Meksiko.
Friendly Fire u godinu dana u prihodu narastao 8,21%, a u broju korisnika 33%
Tvrtka je u metropoli, Mexico Cityju, otvorila svoju prvu poslovnicu od planiranih 30. Na otvaranje je došlo više od petsto zainteresiranih gamera, koji su čekali u redovima da bi mogli zaigrati u društvu s prijateljima.
David Kosir, osnivač i direktor Friendly Firea kaže da su u posljednjih godinu dana narasli za četvrtinu u broju korisnika na njih 100 tisuća. S ulaskom u Latinsku Ameriku otvaraju se nove prilike.
Širenje u Latinsku Ameriku
- Ovaj veliki korak je rezultat kontinuiranog rada i vizije daljnjeg globalnog širenja naše mreže, jer cilj Friendly Firea je da teži postati sinonim za vrhunsko gaming iskustvo širom svijeta - kaže Kosir.
Navodi da su započeli pregovore za širenje na nova latinoamerička tržišta.
Friendly Fire sada radi u četiri države na 12 lokacija. Trenutačno radi na tržištima Hrvatske, BiH i Austrije. U Hrvatskoj i Austriji prisutan je na tri lokacije, u BiH na pet lokacija te prvu u Meksiku.
Do sada je ova franšiza organizirala više od 600 esportskih događanja, a igrači su se u njoj igrali više od 3 milijuna sati.
U Friendly Fireu navode da su predvodnik u branši s godišnjim rastom od 8,21 posto.
Andrija Čolak, suvlasnik i središnje lice lanjske Funderbeam SEE kampanje Friendly Firea kaže da je radio na tridesetak franšiza, ali da mu je Friendly Fire prva u kojoj se sve idealno posložilo. Podsjetimo, tvrtka je lani na Funderbeamu SEE pokušala prikupiti 600 tisuća eura, ali zbog ograničenja za američke investitore u tome nije uspjela. No, nastavila je vlastitim snagama.
Jednostavno širenje
- Franšize ili imaju vrlo kompliciran proces postavljanja ili kompliciran proces održavanja ili kompliciran proces vođenja ili postavljaju velike zahtjeve na kompetencije zaposlenika. Uvijek je nešto. Međutim, Friendly Fire je zahvaljujući tehnologiji učinio da ovakav biznis može brzo i jednostavno skalirati i to je ono što me oduševilo i zašto sam i sam postao suvlasnik ove tvrtke - kaže Čolak.
Dodaje da isprva nije bio sklon ući u esport.
- Ja sam starija generacija i trebalo mi je dosta da prepoznam ovu priliku. Stalno sam pitao Davida pa zašto bi mladi dolazili tamo. Onda me je jednom pitao. Imaš doma pivu? A zašto onda ideš u kafić gledati utakmice? - ističe Čolak što je presudilo.
Pojašnjava da su igraonice Friendly Firea za GenZ generaciju isto što je u SAD-u Starbucks za Milenijce. Navodi da je to mjesto gdje se druže, traže društveno priznanje i upoznaju partnere.
- Ali to ne rade kroz pivu i nogomet već kroz igranje računalnih igara i neke svoje napitke - kaže Čolak.
Prema podacima Friendly Firea, tržište esporta će do 2027. godine s trenutačnih 3,96 bilijuna dolara porasti na 5,5 bilijuna dolara vrijednosti. Trendove diktiraju Kina s više od 150 tisuća esport igraonica, Koreja s njih više od 20 tisuća i Rusija s njih više od 200.
Velike ambicije
Ambicije Friendly Firea vrlo su velike. Uspoređuju se sa Starbucksom i McDonald‘som. Plan im je imati 400 cafea igraonica kako bi mogli napraviti exit težak između 100 i 300 milijuna dolara.
- Uz izvanredan povrat investicije i jednostavno operativno vođenje, Friendly Fire je postavljen za dostizanje velikih rezultata na globalnoj razini - kaže Čolak.
Tajna ove franšize je u softveru koji povezuje njihove korisnike, a koja gamificira iskustva korištenje usluga ove tvrtke.
- Prava tajna naše tržišne prednosti je softver. U hotelskoj industriji i drugim sličnim uslužnim djelatnostima tri posto gostiju instalira njihovu aplikaciju, a kod nas svi naši korisnici imaju našu mobilnu aplikaciju. Friendly Fire im je stalno na dlanu i preko toga pripadaju jednoj zajednici - zaključuje Kosir.
novac.jutarnji.hr / Manager.ba