Na današnji dan, 13. lipnja 1885. godine svećano je puštena u promet željeznička pruga uzanog kolosjeka od Metkovića do Mostara. Željeznička pruga, duga 42,4 kilometra, gradila se od 8, rujna 1884. do 12. travnja 1885. godine.
Toga dana prošao je trasom ove pruge prvi probni vlak. Tada su građani Mostara i Metkovića prvi put u životu vidjeli vlak. Lokomotivu i vagone.
Dva mjeseca kasnije, 13. lipnja 1885. pruga je svečano puštena u redoviti promet. Svečano okićeni vlak od 14 vagona pošao je oko 8 sati iz Mostara i brzinom od 15 do 18 km na sat, oko 10 sati pristao na željeznićki kolodvor u Metkoviću. Usput se kratko zadržao na postajama Buna, Žitomislić i Čapljina.
Luka Metković
Potkraj 19. Stoljeća nije bilo Luke Ploče pa je najbliža luka Hercegovini bila ona na Neretvi u Metkoviću. U vrijeme Austro-Ugarske imala je iznimnu važnost u razvoju Bosne i Hercegovine.
"Bosiljak" je to ovako opisao: ”Ovaj sretni dan, jest dan neizricivog veselja za grad Mostar, koji se evo spaja željeznicom trgovištima mnogih gradova, približava se k moru i njegovim parabrodima i olakoćuje prenos svakog proizvoda, te mu tim pruža sredstvo brzog i naprednog razvitka.”
A budimpeštanski "Budapester Tagblatt" o događaju je napisao: “Dan 13. lipnja 1885. u Hercegovini je od zamašne važnosti. Ta pokrajina koja je dosele, radi nedostatka općila, bila gotovo posve odcijepljena od naobraženoga zapada, privest će se otvaranjem pruge iz Mostara u Metković, koja će njezin glavnio grad spojiti s Dalmacijom, za orijaški korak bliže uticaju europske kulture.
Manager.ba