Boogie Bakery, brend iza kojeg stoji vrlo popularna pekarnica i bistro Boogie Lab te proizvodnja sourdough kruha i peciva, najavljuje osnivanje tvrtke Boogie Technology. Ona bi trebala donijeti nova poboljšanja u proizvodnji pekarskog proizvoda koji brzo i sigurno osvaja svjetska tržišta, širi prodaju i proizvodnju.
Nedavno su tako postali dio ponude na letovima američke avio kompanije Delta Airlinesa te krenuli s izvozom u Dubai.
Poznato je kako ovaj pekarsko-prehrambeni brend sam razvija tehnologije koje su ključne u proizvodnji kruha i peciva koji se dobiva fermentacijom tijesta uz pomoć prirodnih laktobacila i kvasca. Ta tehnologija im je, u konačnici, omogućila proizvodnju na industrijskoj skali koja još uvijek, čini se, nema velike konkurencije.
Karlo Vulin, suosnivač Boogie Bakeryja (do nedavno Kroštule), kaže da će zadatak nove kompanija biti razvoj naprednijih rješenja za upravljanje proizvodnjom i primjenu umjetne inteligencije u prehrambenoj industriji.
"Tvrtka će biti fokusirana na automatizaciju i skaliranje sourdough proizvodnje. Uz napomenu kako smo mi uvijek fokusirani na spontanu fermentaciju, odnosno jedinu pravu zanatsku tehniku sourdough proizvodnje", ističe. Ideja izdvajanja odjela koji se bavio razvojem tehnologije u pekarstvu u novu tvrtku postojala je dugo, no čekao se pravi trenutak da to bude i moguće, objašnjava Vulin.
“Otvaramo posebnu tvrtku s ciljem implementacije strategije rasta i modela financiranja koji se razlikuju od naših pekarskih tvrtki”, ističe.
Razvoj i proizvodnja nove tehnologije, kaže Vulin, odvijat će se u centru Zagreba, no planiraju otvoriti i ured u New Yorku gdje će biti smješten ured za implementaciju rješenja i razvoj na ciljanim tržištima.
Boogie Technology treba inženjere
"Planiramo raditi na rješenjima koja standardiziraju proizvodnju starter kultura i kruha u zanatskom smislu. To uključuje sve od razvoja novih starter kultura, preko kontrole miješanja, fermentacije, pa sve do kontrole procesa pečenja", napominje Vulin.
U razvoju novih rješenja Boogie Bakery, što će sada preuzeti Boogie Technology, već surađuje s timom vrhunskih stručnjaka iz raznih industrija među kojima su i znanstvenici s Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta te Instituta Ruđer Bošković. No, potrebni su im i inženjeri, pa je kompanija trenutačno u potrazi za novih zaposlenicima. U planu je zaposliti ukupno pet ljudi.
Prodor Boogie Bakeryja u SAD krenuo je prije otprilike godinu i pol i to nakon što su ih kontaktirali vlasnici restorana Delmonicos, ugledni američki ugostitelji hrvatskih korijena. Ubrzo nakon prvog kontakta Boogie Bakery je na američko tržište počeo izvoziti četiri kontejnera sourdough kruha mjesečno za više od 150 klijenata, najviše njih u New Yorku, no i šire.
O kolikom se uspjehu radi govori i komentar američkih distributera Boogie Bakeryja da nikada nisu vidjeli ovako brz napredak jednog novog brenda. Taj napredak će domaća kompanija, čiji počeci sežu u Pakoštane i malu obiteljsku proizvodnju kruha, popratiti izgradnjom novog pogona u SAD-u, u koji će, prema ranijim najavama, uložiti 20 milijuna dolara. Novi pogon trebao bi ove godine niknuti i u Pakoštenu.
20 milijuna eura
planira biti uloženo u pogon u SAD-u
Ubrzano širenje
Novi su pogoni nužni jer se domaći proizvođač sourdougha ubrzano širi. Od nedavno su tako njihovi proizvodi postali dio ponude na letovima američkog Delta Airlinesa, jednog od najvećih svjetskih avio prijevoznika. Iz Boogie Bakeryja kažu da će proizvodi biti dostupni na svim letovima iz SAD-a u Europu i povratno u prvoj i posnovnoj klasi.
Usto, u prosincu su isporučili prvi kontejner proizvoda u Dubai što označava početak izvoza u zaljevske zemlje. Ne treba niti spominjati koliko su ovo važni uspjesi za relativno malu i mladu kompaniju. Boogie Bakery je, usto, primjer kako inovativnost u tradicionalnoj industriji, potpomognuta tehnologijom, može i malim proizvođačima iz Hrvatske donijeti svjetski uspjeh kakav se rijetko događa.
Poslovni dnevnik | Manager.ba