PROJEKTI
Bh. firma će graditi najskuplju cestu u Hrvatskoj?
Manager.ba/biznisinfo.ba Regija 17 prosinca, 2019
Izvor fotografije:
biznisinfo.ba

Pet ponuda stiglo je Hrvatskim cestama za izgradnju državne ceste D-403 u Rijeci, piše Novi list.

 

Ponude za izgradnju najskuplje ceste u Hrvatskoj otvorene su u ponedjeljak ujutro, a financijski najpovoljnija je ona konzorcija koji čine slovenski Kolektor, GP Krk i sarajevski Euroasfalt, u iznosu od 456,35 milijuna kuna bez PDV-a (oko 120 milijuna KM), odnosno 570,44 milijuna kuna s PDV-om (oko 150 milijuna KM).

Slijedi ponuda kineskog CRBC-a, firme koja gradi Pelješki most, u iznosu od 586,34 milijuna kuna s PDV-om, a na trećem je mjestu ponuda talijanskog konzorcija predvođenog firmom Rizzani deEcher koji bi D-403 gradili za 598,38 milijuna kuna s PDV-om.

Četvrta je ponuda austrijskog Strabaga od 638,94 milijuna kuna, dok je najskuplja ona hrvatsko-turskog konzorcija koji čine Poduzeće za ceste (PZC) iz Slavonskog broda i Yapi Merkezi, s iznosom od 718,37 milijuna kuna, s uključenim porezom na dodanu vrijednost.

Procijenjena vrijednost radova u postupku javne nabave bila je 461 milijun kuna, bez PDV-a, tako da je unutar tog iznosa jedino ponuda slovensko-hrvatsko-bosanskohercegovačkog konzorcija, koja je čak i niža za pet milijuna kuna.

Vrlo je blizu i ponuda kineske državne kompanije za gradnju cesta koja procijenjeni iznos premašuje za tek nešto više od osam milijuna kuna.

Najskuplja cesta u odnosu na dužinu

Cesta D-403 najskuplja je prometnica u Hrvatskoj, u odnosu na dužinu ceste, zbog izuzetno zahtjevnog terena kojim prolazi.

Gotovo cijelom trasom bit će izgrađena pod zemljom ili u zraku – u svega tri kilometra dužine bit će izgrađen trotračni tunel Podmurvice, dug 1253 metra, dva vijadukta, Piopi i Mlaka, ukupne dužine oko 500 metara te podvožnjak ispod željezničke pruge, dug oko 60 metara.

Gradnja tunela Podmurvice zahtijeva posebnu tehnologiju bušenja jer on prolazi ispod više stambenih zgrada, a pripreme za gradnju uključuju i otkup i rušenje nekoliko desetaka obiteljskih kuća.

Cesta D-403 je sastavni dio projekta Rijeka gateway, odnosno izgradnje novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, koji bez njezine izgradnje ne može dobiti upotrebnu dozvolu.

Povezani članci

1

2

Video
EMIL BALAVAC, MINSTAR TRGOVINE, TURIZMA I ZAŠTITE OKOLIŠA HNŽ
Prirodni resursi ne smiju biti tu samo za zaradu i masovni turizam
DR. SC. IGOR ŽIVKO
Nameti na plaću su nam daleko veći od onih u okruženju
KRISTINA MARIĆ
Osobni rast i razvoj nikada ne prestaju