GDJE LJETOVATI 2024.?
Albanija, Hrvatska i Turska prvi izbor Europljana
Manager Regija 27 svibnja, 2024


Kada je riječ o destinacijama, najveći broj Europljana ovog ljeta će godišnji odmor provesti u Albaniji, Hrvatskoj i Turskoj.  


Turistički sektor u Europi je opstao unatoč inflaciji i drugim izazovima nakon pandemije, a očekuje se da će sektor nastaviti rast.

Potrošnja na putovanja na globalnom nivou je porasla, a istraživanja pokazuju da će se ovaj trend nastaviti do kraja 2024. godine.

Također, u poređenju s 2019. godinom, prosječna dužina trajanja putovanja duža je za jedan dan, što ukazuje na rastuću želju turista da obiđu nove predjele i prošire svoje horizonte.

Turistički sektor u Europi je opstao unatoč inflaciji i drugim izazovima nakon pandemije, a očekuje se da će sektor nastaviti rast.

Prošla godina bila je važna prekretnica za europski turizam, kako su svi pokazatelji ukazali na potpuni oporavak tržišta nakon prethodnih izazovnijih godina.

Ovo je dovelo do jačanja ekonomije u državama koje su na europskom nivou omiljene turističke destinacije, kao što su Hrvatska, Grčka, Portugal i Španjolska, a prema broju zakazanih noćenja u ovoj godini, čini se da će ova sezona premašiti prošlogodišnju.

Istraživanje Mastercard Ekonomskog Instituta pokazalo je da je u periodu od lipnja do kolovoza pored tradicionalnih primorskih destinacija, prema svemu sudeći zahvaljujući Europskom prvenstvu u nogometu, Munchen "u trendingu" kao ljetna destinacija broj jedan.

Rast cijena na europskom kontinentu doprinio je rastu popularnosti destinacija koje su pristupačne, ali i sunčane.

"Najveći rast avioprometa primjetan je na jeftinijim destinacijama u Albaniji, Hrvatskoj i Turskoj", navodi se u istraživanju.

Pojašnjavaju da se turizam u Albaniji brzo razvija, te se od 2019. godine broj letova udvostručio s 12 miliona na 17 miliona u 2023.

Kada je riječ o vikend putovanjima, najpopularnije su pristupačnije destinacije kao što su Bukurešt, Varšava, Budimpešta i Prag. S druge strane, destinacije u Italiji su najskuplje, pa talijanski gradovi zauzimaju više od polovine od top 20 city break destinacija, a najskuplji je San Michele al Tagliamento.

Turisti koji putuju u Europu se primarno opredjeljuju za London, Pariz i Rim, dok se najviše novca troši u Dublinu.

Gdje ići u 2024. godini

Ipak, potražnja za atraktivnim destinacijama u Grčkoj, Portugalu i Španiji ostaje solidna, a ove zemlje bilježe snažan rast i van špica ljetnih mjeseci.

"Naime, kako su cijene, ali i temperature sve više u centralnim ljetnim mjesecima, sve više turista odlučuje se za putovanja u mjesecima kao što su svibanj ili rujan", stoji u istraživanju.

Kada je riječ o prijevoznom sredstvu, putovanja avionom i dalje uvjerljivo drže prvo mjesto, ali su istovremeno i krstarenja doživjela značajan rast.

Analiza Mastercard Economics Instituta ukazuje na to da se prosječna dužina putovanja na globalnom nivou produžila za cijeli jedan dan – sa četiri na pet dana. Duži boravak označava i veću potrošnju turista na putovanju, što donosi veći ekonomski poticaj za lokalne kompanije u okviru turističke industrije.

Za tržišta kao što je Tajland, koja se u ogromnoj mjeri oslanjaju na prihode od turizma, ovi dodatni dani čine značajnu razliku.

Istraživanje ukazuje na jasnu vezu između cijene i broja dana koje turisti provedu na datoj destinaciji, ali ovo nije jedini faktor.

"Generalno, što je klima na destinaciji prijatnija, turisti imaju tendenciju da tamo provedu više vremena. Istraživanje pokazuje da kako temperatura raste, raste i procijenjena dužina putovanja, te je na svakih šest stepeni celzijusa vjerovatnoća boravka duža za jedan cijeli dan", navodi se u Istraživanju.

Ipak, napominju da ovi rezultati nisu linearni.

"Naprimjer, popularne skijaške destinacije na kojima su temperature niže ne podržavaju ovaj trend, a također, kada temperatura premaši određeni stepen i postane izuzetno visoka, dužina boravka umjereno opada".
Europske trendove slijede i Bosanci i Hercegovci koji već od početka godine planiraju svoje odmore. Građani BiH sve više uviđaju prednosti ranog bookinga kada je riječ o ljetovanju, zbog čega turističke agencije već od siječnja polako bilježe rezervacije. Kao i prethodnih godina, najveća potražnja je za aranžmanima u Turskoj, Tunisu, Egiptu i na Jadranu.

"Od veljače već bilježimo rezervacije, što nije uobičajeno, jer naši ljudi nisu navikli da unaprijed rezerviraju svoje aranžmane, a od ove godine to koriste. Od veljače imamo već popunjene neke hotele i određene termine, jer se očekuje da će cijene biti više u sezoni", kazala je ranije Aida Terzić, vlasnica agencije Relax Tours, u emisiji Zoom IN na Bloomberg Adria TV.

Koliko se rani booking isplati pokazuju i podaci agencije Elite Travel, koja je već u siječnju prodala dobar dio aranžmana.

"Konkretno, ove godine smo na ultra ranom bookingu za Tunis 2024. u siječnju prodali 50 posto od planirane ljetne sezone. Rani booking ima svoje prednosti kako za putnike tako i za čitavu industriju turizma", za Bloomberg Adriju kazala je ranije Amna Mulabegović-Mosbah, agentica iz Elite Travela.

 

akta.ba / Manager.ba

Povezani članci

1

2

Video
MIA DRMAĆ
Mostar ima sve šanse za uspjeh
LAFAT
Lider u preradi metala i korištenju alternativnih izvora energije u BiH i regiji
BERBA URANILA
Kakva će vina doći od ovogodišnje berbe?