Nakon Kine, najveći izvoznik automobila u Europsku uniju je Maroko. Ta afrička država u 2023. godini izvezla je 536.000 automobila u Uniju – prvenstveno u Španjolsku, Francusku, Njemačku i Italiju.
Maroko je nakon Kine, najveći automobilski izvoznik u Europsku uniju. Kako je objavio EUobserver, u 2023. godini, Maroko je proizveo 700 tisuća vozila, a na europsko tržište ih je izvezao 536 tisuća. Izvoz marokanske autoindustrije u EU iznosio je 15,1 milijardi eura, što je predstavljalo 30-postotni porast u odnosu na godinu ranije. Ispred je samo Kina sa 782 tisuća izvezenih automobila u Europsku uniju u 2023. godini.
Što se broja proizvedenih vozila tiče, prvo mjesto u Africi drži Južnoafrička Republika, no i po tom kriteriju se očekuje da će Maroko doći na prvo mjesto.
AfricaNews u svom ranijem članku navodi kako značajnu ulogu u Maroku imaju francuske tvornice. U njima se između ostalog proizvode Renault Clio, Dacia Sandero i Dacia Jogger. Stellantis u Maroku proizvodi Peugeote, Opele i Fiate, a kineski, japanski, američki i korejski proizvođači proizvode brojne dijelove. Kineski BYD već duže vremena najavljivao je gradnju tvornice, no to se još nije dogodilo.
Dobri odnosi s Europskom unijom
Analitičari očekuju kako će marokanski izvoz automobila nastaviti rasti, pri čemu će u njemu rasti i postotak broja električnih vozila. Glavna izvozna tržišta su Španjolska, Francuska, Njemačka i Italija.
Marokanski ministar industrije i trgovine Ryad Mezzour planira kako će 60 posto godišnje proizvedenih vozila biti električno do 2030. godine. Većina će se izvoziti u Europu.
Maroko je postao ključni saveznik Europske unije u kontroli migracija i borbi protiv terorizma te je glavni trgovinski partner EU u afričkoj regiji Magreb. U sklopu trgovinskog sporazuma s Bruxellesom ima povlašteni pristup tržištu EU.
Tijekom prošlotjednog posjeta francuskog predsjednika Emmanuela Macrona Maroku, potpisano je više od 20 investicijskih ugovora. To uključuje i partnerstvo za obnovljivu energiju vrijedno 3,5 milijardi eura između francuskog Engieja i tvrtke Office Chérifien des Phosphates.
Macron je također potvrdio novi stav Francuske da Zapadna Sahara, sporni teritorij između Maroka i Mauritanije, treba biti pod kontrolom Maroka. I Španjolska je priznala pravo Maroka na Zapadnu Saharu.
Forbes | Manager.ba