SAVJETI
Što uredski dress code govori o vašem brendu?
Manager.ba/poduzetnik.biz 10 ožujka, 2020
Izvor fotografije:
poduzetnik.biz

Kao poduzetnik i osnivač tvrtke, imate moć oblikovati uredski dress code. Možete se pridržavati tradicionalnih standarda i formal business stila, ako želite, a ako se pak slažete s time da zaposlenici nose trenirke, ​​možete im i to omogućiti.

 

No izbor dress coda može o vašem brendu govoriti i više nego što mislite.

Iako se čini da je to mala stvar s obzirom na širinu poslova kojima se svakodnevno bavite, zbog veće produktivnosti, morala i imidža svog tima, vrijedi posvetiti pažnju i tome.

 

Pad dress code standarda

Ne postoji pravi ili pogrešan dress code. Svaki dress code u današnjem poslovnom okruženju ima svoje pozitivne i negativne strane.

Prema istraživanju OfficeTeama, o kojem je pisao časopis L. A. Times, uobičajeni dress code u SAD-u sve se više kreće prema manje formalnom.

Otprilike polovica senior menadžera vjeruje da je odjeća njihovih zaposlenika manje formalna od one koju su nosili prije samo pet godina, a 47 posto navodi da njihovi zaposlenici imaju casual stil odijevanja.

Manifestaciju ovoga trenda možemo vidjeti na svim razinama.

Uzmimo, primjerice, JPMorgan Chase, klasičnu tvrtku na Wall Streetu s više od 237 000 zaposlenih.

Povijesno gledano, financijska industrija smatrala se jednom od najstrožih u pogledu dress coda, zahtijevajući od zaposlenika da nose business formal odjeću u gotovo svim situacijama.

Ipak, i tvrtka JPMorgan Chase nedavno je napravila zaokret prema business casual stilu.

Na drugom kraju spektra nalaze se tehnološke tvrtke kao što je Google koje uopće nemaju formalni dress code.

Ustvari, casual stil nije rijetkost u Silicijskoj dolini. Tamošnji poduzetnici žele izgraditi opušteno radno okruženje u kojem zaposlenici sa žarom rade svoj posao.

Stoga, poslodavci na pretjerano strog dress code gledaju kao na distrakciju.


Definiranje pojmova

Većini ljudi jasno je kako izgleda casual ili smart casual stil. Kod casual stila možete nositi gotovo sve što želite, sve dok je to ukusno.

Kod smart casual stila odjenut ćete lijepe traperice i možda polo majicu ili lijepu bluzu.

S druge strane, business formal stil također je ukorijenjen u poslovnom svijetu.

Za muškarce on uključuje odijelo i kravatu, a za žene hlače i sako ili haljinu po mjeri.

Business casual je stil koji zbunjuje većinu ljudi jer kombinira dva kontradiktorna pojma, ali tvrtka Westport Big & Tall koncizno objašnjava taj pojam, napominjući da, iako ne postoji univerzalna standardna definicija, opći je dogovor da neki casual dijelovi garderobe – poput traperica, kratkih hlača, majica, tenisica i sandala – nisu prikladni.

Umjesto toga, odgovarajući izbor bi se mogao kretati u rasponu od chino hlača, polo majice i mokasina do kožnih cipela, s košuljom u hlačama i sakoom (ali bez kravate). Zbog ovog raspona i kompromisa koji predstavlja, business casual je postao prvi izbor za tvrtke koje se ne mogu odlučiti.

Taj stil također ima prednost zbog toga što nudi više mogućnosti za zaposlenike koji mogu postići clean look s ne toliko skupom odjećom, ali i ići na boutique opciju koja pruža više sofisticirani izgled (iako ne nužno po višoj cijeni).

Dvosjekli mač

Opća hipoteza je da će zaposlenici, što je dress code tvrtke formalaniji, ozbiljnije shvaćati svoj posao i ostavljati profesionalniji dojam na  klijente.

Što je dress code tvrtke više orijentiran prema casual stilu, to će zaposlenici biti opušteniji i manje pod stresom, ali će isto tako lakše podleći distrakcijama ili ostaviti loš dojam na klijente.

Ne postoji mnogo znanstvenih istraživanja koja pokazuju kako dress code neke tvrke utječe na radni učinak, ali postoje neka sekundarna istraživanja koja govore o tome.

Jedno od takvih istraživanja je otkrilo da nošenje laboratorijske kute može poboljšati performanse na testovima inteligencije, sugerirajući da na naše performanse može utjecati vrsta uniforme koju nosimo.

U jednoj anketi, 61 posto ispitanika reklo je kako vjeruje da njihov postojeći dress code nema pozitivan utjecaj na njihovu produktivnost, a 45 posto njih vjeruje da bi bili najproduktivniji kada bi nosili odjeću u kojoj se osjećaju udobno.

Čak 12 posto anketiranih razmišljalo o napuštanju posla samo zbog dress coda, što ukazuje da je zaposlenicima zaista bitno kako se odijevaju.

 

Međutim, ne postoji konsenzus oko toga je li bolji formal ili casual dress code jer su individualne preferencije i reakcije na dress code toliko različite među zaposlenicima da je gotovo nemoguće donijeti univerzalni zaključak.

Ono što je vidljivo jest to da svaki dress code ima svoje pozitivne i negativne strane te da je većini ljudi stalo do toga što nose.

S obzirom na tê informacije, svakako je u vašem interesu da odaberete dress code koji najbolje odražava kulturu vašeg brenda i privlači ljude koje želite zaposliti.

Jesu li vaši zaposlenici tip ljudi koji, strastveno radeći svoj posao, se samo žele osjećati što udobnije tijekom radnog dana? Ili su tip ljudi koji želi njegovati stil profesionalnog poslovnog čovjeka i izgledati što više sofisticirano?

Bez obzira na to predstavljate li svoju tvrtku novom klijentu, novom zaposleniku ili timu koji poznajete već godinama, vaš dress code govori mnogo o vama. Potrudite se mudro ga definirati.

Izvor: Entrepreneur

Tagovi: