ADI DASSLER
Čovjek koji je stvorio jedan od najpoznatijih brendova u povijesti!
Manager.ba/Index.hr Svijet 22 listopada, 2018

Na samom početku ideja je bila jednostavna, opskrbiti svakog sportaša najboljom mogućom opremom, a sve je započelo davne 1920. kada je dvadesetogodišnji postolar u kući svoje majke napravio prvi par cipela koristeći skromne materijale koji su mu bili dostupni.

U današnje vrijeme tvrtka Adidas trudi se zadovoljiti sve prohtjeve iako su im prioriteti nogomet, trčanje, košarka i trening.

 

Sve počinje s jednim parom sportskih cipela

 

Naime, prije 118 godina rođen je osnivač jedne od najpoznatijih tvrtki na svijetu, Adolf "Adi" Dassler, koji je nakon povratka s ratišta napravio prvi par sportskih cipela i uskoro započeo biznis koji ne samo da je potrajao već se pretvorio u jedan od najpoznatijih brendova u svijetu.

Mladom Dassleru pomogao je njegov otac Christoph koji je radio u tvornici cipela i braća Zehleon koji su ručno proizvodili krampone za njegove cipele u svojoj kovačkoj radnji.

 

 

1. srpnja 1924., njegov stariji brat Rudolf Dassler pridružio se tvrtki koja je uskoro dobila i novo ime Gebrüder Dassler Schuhfabrik (tvornica cipela braće Dassler).


 
Adidas i Jesse Owens

 

Već na olimpijskim igrama 1928. Dasslerovi su opremali velik broj atletičara i na taj se način širili na međunarodno tržište.

Valja spomenuti da su upravo oni na ljetnim olimpijskim igrama 1936. opremili tamnoputog Amerikanca Jesseja Owensa koji je tada osvojio četiri zlatne medalje.

No, valja dodati i kako su oba brata 30-ih godina pridružili Hitlerovim nacistima što je u to vrijeme bilo uobičajeno i na neki način nužno jer malo je koja tvrtka mogla uspjeti bez priklanjanja nacionalsocijalistima.

Doduše, stariji brat Rudolf u većoj je mjeri prigrlio ideologiju te se u ratnim godinama pridružio nacistima dok je Adi ostao i proizvodio čizme za Wehrmacht.

Međutim, rat je dodatno produbio već postojeće probleme između dva brata, a kada su Amerikanci zarobili Rudolfa mnogi tvrde da je upravo Adi otkrio da je njegov brat član SS-a.

 

Adidas vs. Puma

 

Nakon završetka rata, dva su se brata razišla, a Rudolf je osnovao vlastitu tvrtku i nazvao je Puma dok je Adi svoju nazvao Adidas (Adi Dassler).

Ipak, Adi je uvijek bio uspješniji, a jedan od ključnih razloga poslovne nadmoći bila je i svađa koju je Rudolf imao s izbornikom njemačke reprezentacije što je u konačnici rezultiralo pojavljivanjem Adidasa na Svjetskom prvenstvu 1954. kada je Njemačka unatoč svim predviđanjima pobijedila Mađarsku.

Upravo nakon te pobjede sve zemlje svijeta htjele su da i njihovi sportaši nose Adidas kopačke.

I koliko god Puma bila kvalitetan brend, ta im je okolnost znatno usporila probijanje na svjetsko tržište.

1949. Adidas je i službeno zaštitio legendarne tri crte, a zanimljivo je spomenuti da je finski brend Karhu Sports, koji je prije toga držao prava na spomenute tri crte, prava prodao 1951. za (današnjih) 1600 eura i dvije boce viskija.

 

Adidasov trolist

 

 

Popularni "Adidasov trolist" prvi se puta pojavio 1971. i izabran je između čak stotinu predloženih ideja.

Naravno, inspiriran je s tri crte koje su se u tom trenutku pojavljivale na svoj njihovoj opremi, a logo je simbolizirao raznolikost brenda.

Na odjeći i obući prvi se puta pojavio 1972., a nakon toga je postao korporacijski simbol. Danas pak predstavlja njihovu kolekciju Originals.

Logo postaje i neizostavni dio pop kulture s posebnim naglaskom na hip-hoperima koji su još osamdesetih prigrlili brend zahvaljujući sponzorskom ugovoru koji su s tvrtkom potpisali tada mega popularni Run-DMC.

Međutim, kasnije su im se pridružili i kompletni Def Jam, U2, Daft Punk, Jamiroquai, Noel i Liam Gallagher, Katy Perry, Korn, Snoop Dogg, Missy Elliott i brojni izvođači iz ostatka svijeta.

Naravno, naglasak je i dalje na sportašima, a pokrivaju sve od nogometa preko skateboarda pa sve do cijelih nacionalnih reprezentacija na olimpijskim igrama.

1997. simbol doživljava redizajn iako je sam logo nastao još 1990., a iza njega stoji Peter Moore koji je otkrio da logo predstavlja planinu koja simbolizira prepreke s kojima se sportaši svakodnevno suočavaju.

Adi Dassler umro je 6. rujna 1978. u Herzogenaurachu u zapadnoj Njemačkoj.

Na čelu uspješne tvrtke trenutno se nalaze Herbert Hainer i Erick Stamminger, a od članova obitelji ostao je jedino unuk Rudolf Dassler koji je preuzeo pravne poslove tvrtke.

 

  • LRC d.o.o. Sarajevo
  • Connect Agencija
  • Connect Agencija
  • LRC d.o.o. Sarajevo
Povezani članci

1

2