KUTAK ZA PRODAVAČE
POGLED UNATRAG, PLANIRANJE UNAPRIJED: Kako voditi učinkovite godišnje razgovore sa zaposlenicima
Asja Lajtman Bosilj Prodaja i menadžment 06 ožujka, 2018

Jasni, otvoreni i konstruktivni godišnji razgovori sa zaposlenicima su važni elementi planiranja radnog učinka i razvoja zaposlenika.

Ciklus godišnjih razgovora je prilika za pogled na prošlogodišnje rezultate u odnosu na ciljeve i očekivanja. Rezultati se promatraju u dvije važne kategorije: 

1)    poslovni rezultati i 
2)    rezultati osobnog razvoja, razvoja talenata i timskog rada

Poslovni rezultati su ključni element u doprinosu poslovnom rastu, uslugama prema klijentima i poboljšanju ključnih procesa.

Rezultati osobnog razvoja, razvoja talenata i timskog rada su opipljivi pokazatelji poboljšanja radne učinkovitosti i sposobnosti te pomažu zaposleniku i timu da postane zadovoljniji i produktivniji. 

Radni učinak znači ispunjavanje današnjih poslovnih prioriteta te osobni razvoj i razvoj timskog rada za buduće prilike.

Svaku bi poslovnu godinu trebalo započeti analizom prošlogodišnjih ispunjenja očekivanja kroz formalne godišnje razgovore menadžera sa zaposlenicima. Ove bi razgovore idealno bilo provesti u prvom kvartalu poslovne godine.

Godišnji razgovori sa zaposlenicima su prilika za:

•    rezimiranje i prepoznavanje proteklih rezultata i ostvarenja, 
•    objavljivanje cjelokupnog rejtinga radnog učinka za prošlu godinu i
•    osmišljavanje plana razvoja kojim bi se optimizirala učinkovitost u odnosu na trenutne ciljeve. 

To je i vrijeme ispitivanja i pripremanja za razvoj karijera zaposlenika u skladu s osobnim talentima i interesima, kao i s poslovnim potrebama.

Bitno je odrediti nekoliko ključnih ciljeva (KPI) koji će se pratiti i vrednovati za uspjeh u tekućoj godini. Pri tome bi se trebalo fokusirati na nekoliko ključnih ciljeva koji će znatno povećati rast i napredak – bilo na razini poslovanja ili na osobnoj razini.

To je faza u kojoj ocrtavamo jasan put k uspjehu kroz razgovor o vrijednostima i očekivanjima koje imamo od svakog cilja.

Naravno da i tijekom godine treba pratiti i povremeno provoditi sastanke tijekom kojih se razgovara o napretku, stalnom učenju i prilagođavanju ovisno o potrebama. Neformalno i redovitije povezivanje u svrhu potpomaganja učenja tijekom rada omogućava veću radnu učinkovitost i razvoj talenata. To je snaga partnerskog odnosa između zaposlenika i menadžera.

I na kraju, godišnji razgovori su daleko više od formalnog ispunjavanja obrazaca. To je ujedno i prilika da se pregledaju prošli rezultati te izgrade dobri temelji i priprema za budući uspjeh fokusirajući se na one stvari koje će biti najvažnije u tekućoj i narednim godinama.

Kao podršku u vođenju učinkovitih godišnjih razgovora sa zaposlenicima i njihove veće motivacije razvili smo HR aplikaciju HR sustav učinka i cjelokupni sustav implementacije HR sustava učinka u tvrtkama koji mogu biti maksimalno prilagođeni sukladno Vašim potrebama i specifičnostima, a što ćemo Vam vrlo rado i osobno predstaviti.

Za više informacija slobodno nam se obratite s povjerenjem na [email protected] ili [email protected].

Asja Lajtman Bosilj

Autor opis: 
mr.sc. Asja Lajtman Bosilj, poslovni je savjetnik, predavač, certificirani trener poslovnih edukacija, te konzultant EBRD-a. Vlasnica je tvrtke Avus koja stručnim pristupom na području ljudskih potencijala pomaže uposlenima i tvrtkama u rastu i razvoju.
Slika autora: 
O Autoru
Asja Lajtman Bosilj