VRIJEME JE ZA PLODOVE RASTA TURIZMA
Mostar može produžiti ljetnu sezonu na dobro svima
Manager TURIZAM 03 ožujka, 2024
Izvor fotografije:
Mo.ba

Mostar, biser Bosne i Hercegovine, privlači turiste svojom bogatom poviješću, spektakularnom arhitekturom i jedinstvenim kulturnim iskustvom. Međutim, većina turističkih aktivnosti i ponude koncentrirana je u nekoliko ljetnih mjeseci, dok se ostatak godine često zanemaruje.


Piše: Mostar Property Management za Manager.ba


Za iznajmljivače smještaja, ovo predstavlja izazov, jer se njihova potražnja smanjuje izvan srca turističke sezone. No, postoji niz koraka koje gradske vlasti, državne institucije i društvo mogu poduzeti kako bi se produžila turistička sezona i omogućilo iznajmljivačima privatnog smještaja da imaju stabilniji prihod tokom cijele godine.


Razvoj zimskih turističkih aktivnosti

Mostar ima potencijal postati privlačna zimska destinacija. Investiranje u razvoj skijaških staza, klizališta, zimskih festivala i drugih aktivnosti može privući turiste tijekom hladnijih mjeseci. Pozitivan primjer je Advent u Mostaru zbohg kojega je grad posljednjih godina bilježio porast posjetitelja, noćenja.. Zahvaljujući ulaganju u organizaciju, gastronomsku ponudu i organiziranje sadržaja za djecu i odrasle u vrijeme Adventa.


Promocija kulturnih i gastronomskih događaja tijekom cijele godine

Organiziranje kulturnih događaja, festivala hrane, vinskih degustacija i drugih manifestacija može privući posjetitelje izvan ljetne sezone. Ovo bi trebalo biti praćeno odgovarajućom promocijom putem društvenih mreža, turističkih portala i drugih kanala kako bi se informirali potencijalni posjetitelji. 

Hercegovina je poznata po proizvodnji kvalitetnih vina i gastro delicija, a kroz razne sajmove, događanja i festivale u vrijeme van sezone potakao bi se rast broja posjetitelja. Promocijom tradicionalne hrane i lokalne kuhinje, doprinijelo bi se rastu i unaprjeđenju i ugostiteljske grane turizma.


Diversifikacija turističke ponude

Osim poznatih znamenitosti poput Starog mosta i stare gradske jezgre, treba istražiti i promovirati manje poznate lokacije i aktivnosti. To može uključivati ​​pješačke staze, biciklističke ture, vožnje kanuima ili posjete manjim selima i ruralnim područjima. To uključuje promociju i brendiranje različitih lokacija i atrakcija Mostara. 

Grad i hercegovina se uistinu mogu pohvaliti prirodnim ljepotama, koje ujedno omogućuju posjetiteljima izlete, sportske i adrenalinske aktivnosti. 

 


Poboljšanje infrastrukture

Investiranje u infrastrukturu poput javnog prijevoza, parkirališta, staza za pješake i bicikliste te javnih sadržaja poput parkova i trgova poboljšava turističko iskustvo Mostara i privlači više posjetitelja tijekom cijele godine. U posljednjih par godina u Mostaru je primijetno ulaganje i unaprjeđenje infrastrukture, te bolji rad gradskih službi. To je doprinijelo da grad izgleda bolje održavan, uređen i čist, lakše je se kretati i vozilima, pješacima, biciklistima. Naravno, vidljiv je i prostor za napredak, i veselimo se vidjeti još više poboljšanja, ne samo za turiste, nego i građane Mostara.

Ovdje je bitno istaknuti i ulogu koju Mostarski Aerodrom ima u produživanju sezone. Svjedoci smo kako u posljednjih par mjeseci, Aerodrom pored novog vanjskog izgleda, osigurava nove partnere za suradnju i međunarodne letove. Ovo unapređenje infrastrukture i proširenje ponude dolaznih i odlaznih letova, zasigurno će doprinijeti pozicioniranju i brendiranju Mostara u turističkom smislu.

 
Edukacija i potpora lokalnim iznajmljivačima

Grad i državne institucije mogu pružiti potporu lokalnim iznajmljivačima smještaja kroz edukativne programe o gostoprimstvu, upravljanju smještajem, digitalnom marketingu i drugim relevantnim temama. Također bi se trebali poticati na udruživanje radi zajedničke promocije i jačanja svoje pozicije na tržištu.


Sezonske promocije i povlastice

Razmatranje sezonskih popusta, paketa i drugih promocija može potaći turiste posjetiti Mostar izvan glavne sezone. Ove ponude mogu biti usmjerene na specifične ciljne grupe, poput obitelji, avanturista, kulturoloških putnika ili poslovnih putnika.

 


Očuvanje kulturnog identiteta

Važno je očuvati autentični duh grada i izbjegavati prekomjernu komercijalizaciju koja bi mogla narušiti jedinstveni šarm Mostara. Potrebno je balansirati između turističkog razvoja i očuvanja kulturne baštine.

Kroz promociju Mostara za posjetitelje u ranoj ili kasnoj sezoni, te izvan sezone, važno je isticati prednost posjeta kada u gradu ne vladaju gužve. Svjedoci smo kako pri putovanju, razgledanju i upoznavanju određene lokacije, ne možemo steći kvalitetan ugođaj i doživljaj ukoliko nas u tome ometa (pre)velik broj posjetitelja i ljudi. Stanovnici Mostara stoga često vole preporučiti svojim gostima kako je grad najljepše doživjeti i posjetiti u rano proljeće ili kasnu jesen.

Bitno je napomenuti kako se promocija posjeta izvan sezone može bazirati i na činjenici kako je Mostar grad s iznimno visokim temperaturama u ljetnim mjesecima, a ima blage zime. Stoga, svi oni koji žele izbjeći ljetne vrućine i vrućinu gradskog asfalta grad trebaju posjetiti i doživjeti izvan ljetnih mjeseci.


Lakše je zajedno

Produžavanje turističke sezone u Mostaru zahtijeva suradnju i angažman svih relevantnih dionika, uključujući gradske vlasti, državne institucije, turističke organizacije, iznajmljivače smještaja i lokalno stanovništvo. Kroz održivi razvoj i promociju raznovrsne turističke ponude, Mostar može postati privlačna destinacija tijekom cijele godine, pružajući korist lokalnoj zajednici i iznajmljivačima privatnog smještaja.


MPM, Manager.ba

O Autoru
Manager
Najnovije vijesti
Video
Željko Kiauta, poduzetnik iz Francuske
Od nogometnih škola Veleža i Lyona do platforme Sportiw
DAVORIN VIDAČKOVIĆ, GUMA M
Izazov je i užitak voditi tvrtku simbol automobilske branše
IVICA SIVRIĆ, REDAH
Javni sektor je često u sukobu umjesto u partnerstvu s privatnim