MIRISNI SAVEZNICI USPJEHA
Mirisni marketing
Manager Lifestyle 14 srpnja, 2020
Izvor fotografije:
Kristina Marić - privatna zbirka

Niti jedna alternativna grana nije toliko privukla pozornosti zadnjih godina kao aromakologija. Znanost koja proučava utjecaj mirisa na ljudsko ponašanje i bavi se ispitivanjem povezanosti mirisa s osjećajima i emocijama.

 

Pročitajte više: Prirodni proizvodi „Chemical free“ - da ili ne?

 

Upravo su znanstvena istraživanja i saznanja dovela do široke svjetske prakse korištenja eteričnih ulja u poslovnim pa čak i javnim prostorima koji svoj dojam prema zainteresiranim stranama nastoje poboljšati pomnim odabirom eteričnih ulja i njihovih kombinacija kako bi poticajno djelovali na osjet mirisa posjetitelja.

 

 

Mnoge svjetske kompanije uvidjele su sve prednosti mirisnog marketinga, te su sukladno rezultatima istraživanja i preferencijama ljudi, a sve u suradnji sa stručnjacima, razvili ili razvijaju, vlastite, personalizirane mirise kako bi se i tako razlikovali od konkurencije i posebno "obilježili" svoje prostore ili proizvode. 

Istraživanja iz neuromarketinga pokazala su kako je 75% emocija uzrokovano mirisom, te da se mirisi, pohranjuju u mozak prema našim sjećanjima i iskustvima.

Nadalje, studije pokazuju kako se sjećamo samo 1% onoga što smo dodirnuli, 2% onoga što smo čuli, 5% onoga što smo vidjeli, 15% onoga što smo okusili i čak 35% onoga što smo onjušili.

 

 

 

Istraživanja nobelovaca Richarda Axela i Linde Buck pokazuju kako je njuh naš „najemocionalniji" osjet i to iz razlog što čim nešto nanjušimo manje analiziramo informacije koje smo primili jer se odmah pojavljuje emocionalni doživljaj.

Naime, ljudi mogu zapamtiti oko 10.000 raznih mirisa koji mogu pokrenuti sjećanja koja sežu skroz u doba najranijeg djetinjstva. Koji nas podsjećaju na određeni trenutak, osjećaj, osobu, vrijeme, posebnu atmosferu.

Stoga nije bilo teško ni znanstveno dokazati i potkrijepiti da ljudi prilikom ulaska u neki prostor prvo primjećuju miris u prostoru.

Fascinantno je da se 20% prihoda parfumerijske industrije odnosi na prihode koje ista trži od parfema, dok preostalih 80% ta industrija trži od mirisa koje kreira za proizvode koji nas svakodnevno okružuju i koje svjetske kompanije koriste kako bi na poseban i personaliziran način kreirale svoj zaštitni mirisni znak, mirisnu animaciju.

Rezultati istraživanja uvelike doprinose tome da se jasno znaju mirisne preferencije koje se odnose čak na čitave nacije.

Tako je naprimjer poznato da Nijemci iznimno cijene miris bora i citrusa, dok Francuzi preferiraju cvjetne mirise note.

 

 

 

Jeste li znali da je posebno osmišljeno limitirano izdanje parfema za Rolls Royce i Bentley ljubitelje i to u čast stogodišnjice od osnivanja kompanije Bentley Motors?

Da, ukupno 500 unikatnih bočica osmišljeno je za vlasnike i ljubitelje Rolls Royce-a i Bentley-a kao elegantan spoj eteričnih ulja vetivera i tonke u crnoj, staklenoj boci s autentičnom srebrnom etiketom i ugraviranim brojem izdanja.

Singapore Airlines primjer je kompanije s uspješnom olfaktivnom, tj. mirisnom kampanjom.

Ovaj avioprijevoznik dao je osmisliti – dizajnirati personaliziranu mirisnu aromu pod nazivom „Stefan Floridian Waters".

Miris koji je za njih posebno dizajniran, koristi se u parfemima za stjuardese, tijekom zagrijavanja tzv. toplih ručnika koji se putnicima serviraju prije polijetanja, te se za vrijeme trajanja leta upravo ta mirisna nota može diskretno osjetiti u cijelom zrakoplovu.

Patentirani miris postao je zaštitni znak ove aviokompanije.

Difuzori eteričnih ulja upravo predstavljaju najinovativnija i tehnološki najnaprednija rješenja za unošenje mirisa u neki prostor, tj. mirisnu animaciju prostora.

Eterična ulja djeluju na ljude opuštajuće, smanjuju razinu stresa, stvaraju dobro raspoloženje i utječu na fokusiranost, aktivnost i motivaciju.

Mirisi dobiveni od čistih eteričnih ulja  su prirodni, snažniji i postojaniji.

 

 

 

Pri izboru difuzora i eteričnih ulja u svrhu mirisne animacije prostora iznimno je bitno birati uređaje i mirise koji zadovoljavaju najviše norme kvalitete jer će  bez dokazane kvalitete izostati i željeni rezultat, a to je kombiniranje pomno odabranih eteričnih ulja kako bi se stvorili ugodni mirisi koji izazivaju pozitivne emocije.

Svaki kreirani miris je kombinacija više eteričnih ulja, a svaki miris u osnovi je mirisna piramida i sastoji se od tri razine: "donjih mirisa", "srednjih mirisa" i "visokih notnih mirisa". Kod svake „kreacije" prvo se osjete dominantne "visoke mirisne note", one "srednje mirise" osjete se tek nešto kasnije, a najduže se osjete "bazne note".

Zbog svoje složenosti dizajniranje, ali i odabir mirisa postali su vrlo moćan marketinški alat koji može bitno odrediti neki prostor.

Sljedeći put kad uđete u svoju omiljenu trgovinu, poslovni ili javni prostor, zastanite na trenutak i "osluhnite", osvijestite miris koji se širi oko vas.

Kako utječe na vaša osjetila? Koju notu vi osobno preferirate? Jeste zbog tog emocionalnog osjeća spremni poraditi na mirisnoj animaciji svog vlastitog prostora?
 

Kristinine savjete pratite na njenom Instagram profilu ve_ge_mama.

Kristina Marić

Titula autora: 
dipl. kem. inženjer
Autor opis: 
Po rođenju Hercegovka, žena Bosancu, te majka dvoje Velikogoričke djece. Po zanimanju inženjer kemijske tehnologije, bavim se trenutno razvojem tehnologije i projekata u jednoj velikoj korporaciji. Uz sve to obožavateljica zelene boje.
Slika autora: 
O Autoru
Manager
Video
VIDEO
Kako napraviti poslovni plan: Metoda 10 pitanja
VIDEO
Kako pronaći ideje za biznis?
VIDEO
Maja Miljević: 8 koraka do uspješnog početka biznisa