LJUDSKI RESURSI
Miljenici ili zašto ljubav nije jednaka za sve
Enisa Selmanović-Salkić Prodaja i menadžment 17 prosinca, 2018
Izvor fotografije:
unsplash.com

Sva se djeca vole isto. Mislim, jednako. Nema miljenika. Nije mlađe dijete miljenik. A, ni muško. Svima isto i svima jednako. Demokratski, idilično i solidarno. 

Isto tako i sa zaposlenima. Ili radnicima, kako se govorilo prije 30 godina, pa se opet vratilo u modu.

Svi su isti, kao na isti kalup pravljeni. I svima jednaka količina ljubavi, pažnje, priznanja i šuški. 

I živjeli su sretno do kraja života. I onda je došao kraj i sve se raspalo.

Ma, raspada se i prije kraja, ali ta idila i zajedništvo je održavalo privid. Jer, svima jednako, pa svi isto vide. Ili ne vide. 

Kako smo to već navikli, realnost je potpuno drugačija. Da, miljenici postoje. Gdje god pogledate. Koliko god sami sebe (i sve oko sebe) uvjeravate da nije tako.

Miljenika ima raznih. Sa pokrićem i bez pokrića. Kada je sa pokrićem, pa dobro i neka je. Kad je sjajan i sve što dohvati u zlato pretvara – pa i ne bio miljenik.

Kada je bez pokrića, onako, zapalo ga – nije dobro. Jer pate svi oko miljenika, a u konačnici i on, jer to miljeništvo (nisam sigurna da ova riječ postoji) pada u vodu kada se suoči sa hladnim i mrskim svijetom. 

Ako se pomaknemo u okvire ozbiljnog biznisa, jasno je da i tamo postoje miljenici. Sa pokrićem i bez pokrića, pa se i ljubav manifestuje na različite načine.

Oni bez pokrića su zaštićeni kao svete krave, jer: „to mi je tetkin mali, ne diraj ga“ i slična neoboriva argumentacija. Imamo i one sa pokrićem, koji su vrijedni, pametni, blistavi – k'o zlatne jabuke. 

 

 

Miljenici su dobri. I potrebni. Ovo niste očekivali. 

 

Sada ću vam objasniti zašto je tako. Oni bez pokrića – radi balansa i ravnoteže. Mora biti neki kamenčić u cipeli. 

Oni sa pokrićem – mogu nabrajati tri dana, ali nekoliko je ključnih razloga: sjajni su, imaju vrhunske rezultate, uzor su ostalima, šire pozitivnu energiju, proaktivni su, posvećeni i na kraju, teško bi preživjeli da vas napuste.

Ne zato što su nezamjenjivi, nego zato što su jako teško zamjenjivi. A, u situaciji gdje teškom mukom tražite svakog člana tima, zašto rizikovati i izgubiti tog sjajnog. 

Svi imate barem jednog takvog ili više, ako baš imate sreće. To je dodatni razlog da ih čuvate kao oči u glavi. 

Da ne bi išli unezvjereno i paušalno, hajde da dođemo na trag sistematičnog rješenja. 

Prvo, iz perspektive vašeg biznisa sagledajte zašto je neko važan za firmu. Možda vam nije važan neki koji donosi rezultat, ako ga donose svi.

Ali, možda vam je važan onaj koji vas sve obasipa genijalnim idejama, pa je ostalima lako imati rezultat.

Ili vam je važan onaj koji se ne opire promjenama, nego ih odvažno predlaže. Sve za dobrobit preduzetje, naravno. 

Kad malo stanete i razmislite, sigurna da sam da ćete vrlo brzo doći do minimalno tri stvari koje možemo zvati kriteriji važnosti. Ali, nećemo jer nije politički korektno. 

Sada kada znate zašto želite da neko ostane i postane miljenik, idemo tražiti miljenike. Naravno, samo one koji ispunjavaju kriterije, tetkin mali je van konkurencije. Ako je jedan – super. Ako ih je više – još bolje. 

E, dobro. Znate zbog čega, znate ko. I šta sad? Ništa. Razlaz. 

 

 

Polako, tek ste na pola puta. Sada nekako trebate saznati kako da ih zadržite. I hoće li se prepasti ako im kažete da su važni? Ijaooo, tražiće pare! Dobro je dok ne traže bubreg. 

Vratimo se na to kako možete saznati šta bi ih moglo vezati za vas. A, da nije brak. 

Možete raditi kompleksna i skupa mjerenja, profiliranja, testiranja i šta sve ne. A, možete i pričati sa njima.

Aha! Nije vam to palo na pamet. Jedna stvar nikada ne izlazi iz mode – razgovor. A, i ne košta ništa. 

Sada kada ste se povratili od prvobitnog šoka, da vidimo šta ćete pričati. Vi malo, miljenik puno. A, vi ćete ga ohrabrivati i postavljati mu prava pitanja. 

Ne trebate na visinske pripreme, ne treba vam skela i tim stručnjaka iz oblasti nuklearne fizike, jednostavno – pitajte ga šta vas zanima. 

Šta ga motiviše, šta ga pokreće, šta ga veže za preduzetje. Šta ga boli, šta bi drugačije, šta bi on da je na vašem mjestu (da znam, ne bi niko bolje od vas, ali pokušajte, možda se iznenadite).

Naravno, razgovor treba biti u opuštenoj atmosferi, čak i van radnih prostorija. Pokažite da vam je stalo, da vas zanima. Jer vam jeste stalo i da zanima vas, pa neka i miljenik to vidi. Ne, nećete ga razmaziti. 

Otkriću vam tajnu. Suprotno svim vašim očekivanjima, miljenik neće tražiti više para. Ili će mu one biti na zadnjem mjestu. 

Miljenici su sjajni jer ih ne pokreće novac. Pokreću ih vrijednosti, tim, izazovi, prilika da uči, sloboda, prilika da svaki dan bude najbolji u onome što radi.

Da predlaže, ohrabruje, pozitivno utiče na okruženje. Da bude prepoznat i pohvaljen. 

Nigdje para, a ovo sve vrijedi više. 

Enisa Selmanović-Salkić

Autor opis: 
Voditeljica je pravnih poslova i ljudskih resursa u kompaniji Megamix. Pokrenula je i vlastitu kompaniju „Consultor“ za pružanje konzultantskih usluga i servisa kompanijama u domenu pravnih poslova i upravljanja ljudskim resursima.
Slika autora: 
O Autoru
Enisa Selmanović-Salkić
Video
VIDEO
Mate Rimac: Poznat mi je osjećaj kad puno radiš, a ne znaš hoće li firma preživjeti do idućeg tjedna
VIDEO
Život je igra! Kako pobijediti? | Velimir Srića | TEDxUniversityofZagreb
VIDEO
Zagrebačka škola ekonomije i menadžmenta