Kako navesti kupca da kupi ono što mu nudite, a kako da vas nađe da bi nešto kupio od vas?
Da bi neko nešto kupio, najprije treba da zna ko to prodaje, a dva su pristupa da takva poruka stigne do kupca - push i pull marketing.
U prvom kupac “kuca na vrata” onog poduzetnika za koga je čuo da prodaje to što njemu treba ili je vidio robu u izlogu.
U drugom mu nudite nešto što nije namjeravao da kupi, ali se zbog ponude zainteresovao.
Evo kako to izgleda u praksi?
Ako je neko poželio da kupi na primer “Knjigu o Samurajima”, pronašao je nekoliko sajtova, odabrao i platio i knjiga mu je isporučena.
Ako je uz to kupio i knjigu o Netfliksu, a nije planirao, već kliknuo na oglas i odlučio da je kupi - jasno je da su motivi različiti, a postupak kupovine isti.
To je osnovna razlika između ova dva marketinga.
Ili, primjer- kada se na sajmu jedan štand bavi prodajom poljoprivredne opreme je pull marketing, a ako je štand angažovao i pojedince da dijele letke to je push marketing.
Kanali push marketinga su televizija, radio, bilbordi, oglasi na društvenim mrežama, a digitalnog pull marketinga Google search oglasi, SEO, blog tekstovi, content marketing.
Push marketing je skuplji od pull marketinga i lako dovodi kupca do robe, ali treba više vremena i rada da se postigne rezultat.
Push marketing se primjenuje kada imate novi proizvod ili brend , ili postojeći hoćete da iskoristite da osvajate nova tržišta ili da tražite nove kupce, promovišete događaj…
Pull marketing se koristi da biste dobili više korisnika, da se proširi mailing lista i slično.
Najbolje je koristiti i jedan i drugi marketing jer tako zajedno donose najbolje rezultate.