FINANCIJSKI LABORATORIJ
DIGITALNI TRENDOVI U MALOPRODAJI: Borite se s "hladnim" osjećajem pri online kupovini?
Nedim Šuta Svijet financija 26 veljače, 2018

Iako se društvo, pa i regija nalazE na poraznim mjestima po pitanju razvijenosti, jasno je da trendovi koji su na snazi u razvijenim sistemima, sve brže dolaze i u srednje razvijene, pa čak i u nerazvijene. Dodatno, izvjesno jeste da će skoro pa sve prijeći na e commerce, u većem i manjem obimu.

Problemi maloprodaje 

Budući da je ponuda u većini slučajeva prestigla potražnju, pogotovo u digitalnom obliku, osnovni problem se javlja u činjenici da postoji čitava industrija stranica za poređenje, koje jednostavnije pronalaze najpovoljniju cijenu u iznimno kratkom roku. Sa strane kupaca, značajna doza anonimnosti daje prostor i za veću nelojalnost, jer ne postoji dostatna povezanost sa kompanijom, prodavcem i sl. Na sve to, kada se dodaju elementi globalizacije, ali i veliki udio neformalnog poslovanja, jasno je da postoji previše rizika, te da ovo ne predstavlja siguran kanal prodaje.

Moguća rješenja za poboljšanje

Istražujući materijale za članak, tražeći uspješne modele, par stvari je bilo na umu. Kao prvo, kako prevladati hladan i isključivo kalkulativni osjećaj prilikom online kupovine. Dodatno, bitno je bilo i pokušati spoznati na koji način je osigurana lojalnost, i dugoročnost suradnje.

Preduvjet svega je bio tehnički poboljšati i pojednostaviti kupovinu, da bi sam model bio pristupačan većem broju korisnika.

Kompanije su uložile u softvere, ali i vizuelniji pristup. Prvo veliko i originalno rješenje je napravljeno u Južnoj Koreji, gdje je Tesco instalirao QR kodove, koje je dovoljno da slikate kroz prozor prijevoznog sredstva (na putu sa posla), da bi se kupovina desila.

Većina velikih lanaca (Amazon, Nike, Top Shop) uspjela je povećati lojalnost putem određenih programa, u suštini programa lojalnosti. Mogu se zvati Prime, ID i sl., ali je činjenica da su kartice lojalnosti iz klasičnih trgovina postale i „prva zaštita“ u net poslovanju. Kroz kartice se osigurava kvaliteta, brzina dostave, popusti, limitirane serije, produžena garancija i ostalo, ali se prati navika potrošača, šalju se personalizirane informacije prema istom.

Psihološki gledano, iz ugla kupca, ima pozitivnu percepciju o statusu, ali i možda bitnije, nudi se i realna dodatna vrijednost, a ne samo cijena. 

Boreći se sa hladnim i kalkulantskim osjećajem pri online kupovini, kompanije su to pokušavale nadvladati, između ostalog, uvođenjem virtualnih asistenata, te posebnih uređaja kojima jednim klikom dolazite do željenog proizvoda. Sam uređaj, koji je plaćen, garantira veću dozu lojalnosti i dugoročniju suradnju, te manje komparacija sa konkurencijom.

Pojava uređaja, tokena postoji u financijskom svjetu decenijama. Sam kod daje dodatnu dozu pripadnosti, isti se mogao generirati mailom ili porukom, ali je bitan i dizajn i logo, jer posjedujemo nešto opipljivo.

Zaključak

Iako na prvu izgleda da je ovo nemoguće implementirati u lokalne okvire, pogotovo u slučaju MSP segmenta, isto neminovno dolazi. Kompanije koje se budu kretale u ovom smjeru, defintivno će pripremljenije dočekati sučeljavanje i biti pobjednici na tržištu. Nadam se da je makar nešto od iznešenog ponukalo na razmišljanje o vlastitoj kompaniji i eventualnim promjenama u poslovanju.

Želim Vam uspješan početak poslovnog tjedna!

Nedim Šuta 

Nedim Šuta

Autor opis: 
20 godina radi u financijskom sektoru, na odgovornim dužnostima u bankama i osiguranju. U radu se susretao s kompanijama različitih profila, analizirajući njihov rad, financije, rast i kreditnu sposobnost. Vlasnik je kompanije FINLAB.
Slika autora: 
O Autoru
Nedim Šuta